Het grote XV1700 Topic Deel 2

Dank je voor het aanbod. Heb inmiddels niet stil gezeten en heb een Standaard Wildstar uitlaat passend gemaakt. En volgens de RDW zal een standaard blok met standaard luchtfilter en standaard uitlaat zonder probleem door de geluidskeuring komen. Dus dat heb ik uiteindelijk geregeld.
 
Ik heb sinds vorige week ook een Warrior.
 

Bijlagen

  • 20200522_154502.jpg
    20200522_154502.jpg
    2 MB · Weergaven: 27
Welkom op de beste motor ooit gebouwd ;)

Mocht je vragen hebben over je nieuwe beest, er staat een hoop in dit forum en anders is er nog RSWarrior.com, het internationale forum waar je alle specialistische info kan vinden.
 
Ik heb sinds het begin van het 1ste topic al meegelezen (toen had ik een xvs 650) dromende ervan ooit een warrior te kunnen berijden.
Dat is nu realiteit geworden.
Hiervoor had ik een honda magna 3rd gen. Die wat vlotter gemaakt was.
De warrior matcht de Magna redelijk, de xv heeft natuurlijk bakken koppel meer. De wegligging is tijdens het rijden beter. En de remmen zijn dag en nacht verschil (magna heeft maar 1 schijf van voor en een trommel achter).
Ook het toch wel gemiste V-twin geluid is top! Een V4 klinkt ook mooi, maar dit is best intimiderend.
 
Yeap, Warriors zijn beesten:) in de goede zin van het woord uiteraard. ze hebben de wegligging, kracht, het geluid en dan ook nog es de looks.. allemaal subjectief uiteraard en dan zijn ze ook bijna niet kapot te krijgen.. Er was een Warrior op 't internationale forum met dik 3000.000 KM op de klok!

mijn vorige was toevallig ook een Dragstar, ik had de 1100.

zo te zien aan de fot heb je iig al een aftermarket uitlaat er op Cobra swept of V&H radius? er is nog zo veel meer speelgoed voor onze beesten!
 
Dit zijn V&H pijpen.
Op termijn ga ik misschien zelf een uitlaat maken (pas begonnen met lassen). Is er iemand die deze wil ruilen tegen longshots ofzo?
De achterkant is nu eerst aan de beurt, dan het stuurgedeelte, daarna die in de weg zittende bakken aan de zijkant wegwerken...
 
er zijn kits te koop om je hele inlaatsysteem naar onder de tank weg te werken.. daarmee ben je van de rechter airbox af.. linkerkant zit niet heel veel onder verstopt.. is redelijk makkelijk weg te werken... 't resultaat kan erg mooi zijn..
persoonlijk heb ik de kleinere luchthapper rechts en ik vind 't wel mooi staan..
 
Hallo Mensen,
Ik ben nieuw hier en heb een uit Canada mee geïmporteerde Warrior 2004 we hebben daar 3,5 jaar gewoond.
Maar nu komt het ik zoek een stille of de originele uitlaat (te leen) voor de RDW.
Komt er iemand uit mijn buurt omgeving Venray ik meen dan dat er een forum lid uit mijn buurt komt klopt dit.
Alvast bedankt.
 

Bijlagen

  • DSC08848.JPG
    DSC08848.JPG
    1,4 MB · Weergaven: 18
Hey Canadees, welkom hier..
Knutselsmurf heeft laatst nog een wildstaruitlaat passend gemaakt voor de keuring, misschien even aan hem vragen, ik heb zelf een demper geleend via hier een aantal jaar geleden, maar weet niet meer bij wie.. je bent iig aan het goede adres om het te vragen.
Ik weet maar van een paar leden ongeveer waar ze wonen, geen daarvan uit jouw omgeving.
 
Nu wel reactie gehad nu eens zien wanneer dat ik bij de rdw terecht kan.
Trouwens moet ik de Powercommandor 3 uitzetten anders instellen vanwege de originele uitlaat?
 
als je verder geen aanpassingen hebt aan je inlaat/uitlaat systeem zou je de powere commander tijdelijk kunnen deinstalleren en zou alles moeten werken...
als je bijvoorbeeld geen originele airbox meer hebt (vrij standaard op deze beesten) dan zal je de instellingen van de PC moeten aanpassen aan de standaard uitlaat.. je kan op rswarrior.com een passende map opzoeken in dat geval.
 
Bij Powerpiep geweest zag aan zijn Warrior dat ik ook een een andere koplamp moet hebben.
Die van mij is helder zonder E nr merk Stanley erg degelijk van binnen met die dubbele afstelmogelijkheid.
Wie heeft er een adres van een Yamaha sloper of is er zoiets als onderdelenlijn.nl maar dan voor de motor?
En wat betreft de pwr com. ik heb alleen een andere uitlaat de rest is origineel (hij knalt wel flink met gas los).
 
als je dan voor de keuring moet zou ik de PC even loshalen, dan is hij als alles goed is compleet standaard en zou je door de keuring moeten komen..
knellen met gas los is standaard.. kan je verminderen door de AIS te blokkeren.. maar dat levert waarschijnlijk een te hoge uitlaatgas meting op in de keuring.. (wel iets dat velen doen). wat koplamp betreft zou ik zeggen google is je vriend.. er zijn maar weinig Warriors in Nederland geleverd dus een sloper ziet ze niet al te veel.
 
Koplamp alleen nieuw te krijgen rond de 175 euries is nog te doen uitlaat geleend.
Van de knipperlichten de stekker los maken zodat ze niet altijd aan zijn.
Dan zou het goed moeten komen of zou de 260 achterband te breed zijn, omdat deze niet origineel is ;)
Volgende week maar eens de RDW bellen ben benieuwd wanneer ik terecht kan.
 
voor zover ik weet zegt de wet niks over de breedte van de achterband.. zou dus geen probleem mogen zijn..
ik kon meteen de volgede dag gekeurd worden.. kan dus snel gaan..

btw.. ik ben op zoek naar een solo zadel.. origineel of aftermarket, nieuw of 2e hands maakt me niet zo veel uit.. ook als je info hebt waar ik er een zou kunnen kopen.. laat het me a.u.b. weten
 
Hallo Mannen,
Koplamp binnen gekregen dezelfde die ik al heb P2088 van Stanley helder glas :N ik hoop dat ie terug kan.
Wat zit er voor koplamp in bij jullie in NL geleverde motoren?
De dealer bij mij in de buurt kan alleen maar iets met een 5PX....nr.
 
P4042 is met een extra stadslicht lampje en een E nr erin en dat heeft de P2088 niet.
Heeft de P4042 dezelfde afmeting als de P2088 m.a.w past die in de originele behuizing?
 
Voor zover ik weet is dit de originele koplamp, ik heb er nooit echt op gelet, maar ik kan me niet herinneren ooit een warrior te hebben gezien met een andere "standaard" lamp. (na even bladeren door foto archief, ze hebben allemaal de zelfde lamp)
even googlen zegt dat de P4042 de standaard lamp is in diverse motorfietsen

P4042 past in de standaard behuizing.
 
okay voor Noord-Amerika de P2088 en voor Europa de P4042 nou dan op zoek naar dit type.
Ik hoef de verkeerde lamp niet af te nemen kan hem wel voor een goedkoper bedrag kopen want hij kan niet terug naar de dealer.
Gaat allemaal lang duren en dan heb ik het nog niet eens over de RDW |(
 
Terug
Bovenaan Onderaan