Ik heb vandaag eindelijk tijd (lees: moed) gehad om m'n achterremklauw uit elkaar te halen. Deze lekt sinds het reviseren aan twee kanten. Aan beide kanten is het aluminiumrandje wat de stofring op z'n plek houdt deels afgebrokkeld:
[afbeelding]
[afbeelding]
Maar de stofring lijkt me niet de oorzaak van het lekken, daarvoor zit er een keerring in. Die zit wel op z'n plek. Het enige wat ik kan bedenken is dat deze iets te dun is, de remcilinder kan ook een beetje kantelen als-ie er in zit, dus misschien heeft-ie gewoon te veel speling.
Ik heb nog een incomplete remklauw (met dank aan ElBarto), en had eigenlijk alles over willen zetten, maar de ontluchtingsnippel die daarin afgebroken is krijg ik er niet uit. Er zat al een afgebroken linkse tap in, ik heb er met m'n Dremel een groef ingemaakt, met als enig resultaat dat de platte schroefbitjes uit m'n Louis-koffer simpelweg ombuigen (slechte kwaliteit goedkoop zacht staal i.p.v. hard staal!).
In principe zou ik nog kunnen rijden, maar beter van niet... Ik heb nu m'n zinnen gezet op de remklauw van Remkokawa.
Zowel IMAL als slagschroevendraaier heb ik niet. Het zou wel ideaal zijn als-ie er alsnog uitkomt, maar met het gereedschap wat ik heb heb ik het een beetje opgegeven...Dat ziet er idd wel bar en boos uit ja. En er zit geen afgebroken linkse tap in die klauw, maar een afgebroken torx volgens mijKun je er via het remvloeistof kanaaltje (bij gespleten klauw) IMAL inspuiten, de klauw opwarmen rond de nippel en vervolgens met een slagschroevendraaier de nippel uitdraaien? Stuk is ie toch al
Klopt. Hoewel ik nog steeds niet snap waarom-ie lekte met nieuwe rubbers.En van 2 klauwen 1 goeie maken is ook geen optie denk ik als ik het zo zie. Je rubbers komen aan 2 kanten langs de zuiger naar buiten zetten, klopt dat?
Kun je hem er niet uitboren dan ? Een boor diameter die gelijk is of net even kleiner dan de kern diameter van het draadgat.Zowel IMAL als slagschroevendraaier heb ik niet. Het zou wel ideaal zijn als-ie er alsnog uitkomt, maar met het gereedschap wat ik heb heb ik het een beetje opgegeven...
Daar heb ik aan gedacht, maar die torx erin maakt centeren vast lastig, en daarbij: de schroefdraad moet natuurlijk wel blijven zitten. Ik heb wel een kolomboor, dus kan het nog wel proberen.Kun je hem er niet uitboren dan ? Een boor diameter die gelijk is of net even kleiner dan de kern diameter van het draadgat.
Goedemiddag,
Diamon is het geen benzine? Die van mij spuugde ook een beetje benzine eruit toen hij op de Pri stand stond (volgens mijn vriend, die had t in de garage zien liggen, ik weer niet natuurlijk)
Teruggedraaid op de normale stand en niks meer aan de hand..
Uitboren is niet gelukt. De torx zal veel harder zijn dan de nippel, waardoor ik uit het midden ga. En niet veel meer doe dat m'n boortjes botmaken...
Alweer een mooie motor reis dus Kees ..... Fantastisch.
Overmorgen met motorvakantie!!! Met zowel de Div als de GTR. 12 dagen toeren door: Lake District in Engeland, Wales, de gehele westkust van Ierland, en dan via Belfast door naar Schotland en weer naar huis met de Newcastle- IJmuiden veerboot. Ik heb er zin in. Nu maar hopen op mooi weer!
@Kees: ik zie je foto-verslag wel verschijnen neem ik aan! Erg mooie landen, ik ben d'r met koekblik geweest. Ierland heeft typisch zelfs in haarspeldbochten borden staan met de maximumsnelheid: 100 km/h! Ik heb daar trouwens zelfs met de auto geen snelweg gebruikt
Als er niks in zou zitten zou het uitboren wel te doen zijn denk ik. Nu lijkt het me inderdaad gemakkelijker om een tweede hands remklauw te gebruiken....
Overmorgen met motorvakantie!!! Met zowel de Div als de GTR. 12 dagen toeren door: Lake District in Engeland, Wales, de gehele westkust van Ierland, en dan via Belfast door naar Schotland en weer naar huis met de Newcastle- IJmuiden veerboot. Ik heb er zin in. Nu maar hopen op mooi weer!
Ben echt zo enorm onder de indruk en ik heb toch al best veel motoren gehad maar dit voelt zo degelijk, soepel, stabiel en toch heel goed sturend. Herken wel het shimmien bij lagere snelheid en tijdens testrijden gaf dit eerst nog wat vraagtekens maar las hier op forems en testen dat dit geen afwijkend gedrag was.
Wat hebben jullie er achter omliggen?
Wil voor de winter in ieder geval nog een nieuwe achterband