Mr. R.
MF veteraan
Pb verstuurdHoi Diversion bezitters,
ik heb nog 2 nieuwe Vicma spiegels liggen hier. Links en rechts, typenr EK230I en EY230D
Ooit besteld maar vrij snel daarna de motor ingeruild. Kan ik er hier iemand blij mee maken?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
Pb verstuurdHoi Diversion bezitters,
ik heb nog 2 nieuwe Vicma spiegels liggen hier. Links en rechts, typenr EK230I en EY230D
Ooit besteld maar vrij snel daarna de motor ingeruild. Kan ik er hier iemand blij mee maken?
Vorige week het druklager vervangen van mijn XJ600S uit '98. Helaas maar 3 dagen van kunnen genieten voor deze het weer begaf. Vandaag weer de restanten van het lager uit het blok gevist. Ik heb alles in de juiste volgorde gemonteerd, op het juiste moment aangedraaid en nieuwe olie erin gedaan. Wat heb ik verkeerd gedaan? Heb ik iets verkeerd gedaan, ligt het aan het schakelen of heb ik gewoon pech en een maandagmorgen-lager gehad?
Alle adviezen zijn welkom (behalve naar de dealer brengen, die vraagt meer dan de motor waard is...)
Hahaha toevallig vorige maand gedaan!iemand ervaring met het vervangen van de o-ring achter het oliefilter-adapter?
Ding zit muurvast en twijfel of hij rechts of linkse draad heeft....
Hahaha toevallig vorige maand gedaan!
Is normaal draad, want anders zou je hem in theorie losdraaien als je je oliefilter vast zou draaien.
Better save then sorry ;-)
Thnx
Maar hoe vast zat ie bij jouw?
Met dop erop en verlengen met 50cm steigerpijp niet los te krijgen
zie trouwens dat ie met 50newton vast moet, maar lijkt véél vaster te zitten (na 25jr waarschijnlijk)
Waarschijnlijk bij het plaatsen van een nieuw oliefilter, de rubberen ring niet gesmeerd met wat olie. Dan gaan ze loeivast zitten. En bij het vastzetten van een oliefilter geldt, vast is vast.
Net eventjes iets harder door een S-bocht, ik voelde heel de motor "zwabberen" alsof hij niet vast aan de grond zat. Zitten zo goed als nieuwe banden onder, heb alleen wel mijn achterveerspanning op 1 staan, heeft dit er iets mee te maken? Welke veerspanningsstand gebruiken jullie?
Edit: Diversion 600 uit '96
Ik zou de link http://ymenvom.nl/manuals/U4KME7.PDF in de gebruikershandleiding xj 900 s, niet meer gebruiken in de OP.....
Geeft een onverwacht resultaat!
En bedankt allemaal pop ups!
Ja 9000rpm betekent "ontstekingscircuit". Dat klopt inderdaad want de bougies vonken niet.
Nu nog de oorzaak zien te achterhalen
Edit: overigens tijdens het rijden nul problemen en ook stationair geen probleem. Het is puur alleen tijdens starten. Wellicht een relais in het startcircuit welke moeilijk doet??