Het grote Yamaha R1 topic - deel 33

Status
Niet open voor verdere reacties.
Zal me hier dan ook maar even gaan melden :W

Vandaag mijn Kawasaki Z750 ingeruild voor een Yamaha R1 uit 2008 :Y
Gelijk even een vraagje :

Is het normaal dat de Yamaha bij stilstaan erg snel warm word en naar de 100 graden stijgt ?

Chris

Welcom Chris :W
Jij had een zwarte Z750 uit 2008 toch?......beviel deze niet :?

:Y het is normaal dat hij snel warm wordt en als het boven de 30 graden is buiten dan kan dit wel oplopen tot 119 graden.....pffff We hebben het mee mogen maken in de Eifel :]
 
Welcom Chris :W
Jij had een zwarte Z750 uit 2008 toch?......beviel deze niet :?

:Y het is normaal dat hij snel warm wordt en als het boven de 30 graden is buiten dan kan dit wel oplopen tot 119 graden.....pffff We hebben het mee mogen maken in de Eifel :]


Ik heb hier ook last van met file rijden. De R1 waar ik op rij is ook uit 98, maar pfff... word dat ding heet zeg! Dus de nieuwere types hebben dat erger?
 
Welcom Chris :W
Jij had een zwarte Z750 uit 2008 toch?......beviel deze niet :?

:Y het is normaal dat hij snel warm wordt en als het boven de 30 graden is buiten dan kan dit wel oplopen tot 119 graden.....pffff We hebben het mee mogen maken in de Eifel :]

Ola :W

Ik had een zwarte Z750 uit december 2009 ;).
Nadat mijn eerste motor ( Suzuki GSX-R 600 uit 2005 ) gestolen was , wilde ik een wat anders rijden en kwam ik uit bij Naked Bikes.
Ondanks dat het geweldig rijd enz , beviel het me niet helemaal en daarom heb ik maar weer gekozen voor een Supersport *O*.

Ok dus warm worden ze erg snel .. voelt iedereen ook die "warmte" van de uitlaat erg bij je benen/billen ?

Hier een foto van de mijne 8-)
full
 
Ola :W

Ik had een zwarte Z750 uit december 2009 ;).
Nadat mijn eerste motor ( Suzuki GSX-R 600 uit 2005 ) gestolen was , wilde ik een wat anders rijden en kwam ik uit bij Naked Bikes.
Ondanks dat het geweldig rijd enz , beviel het me niet helemaal en daarom heb ik maar weer gekozen voor een Supersport *O*.

Ok dus warm worden ze erg snel .. voelt iedereen ook die "warmte" van de uitlaat erg bij je benen/billen ?

Hier een foto van de mijne 8-)
[afbeelding]

Juist bij de billen en benen.....gewoon blijven rijden en af en toe de benen wijd gooien zodat er wat wind langs kan voor verkoeling *D
voor de meelezers we hebben het over de R1....die zo warm wordt

:+
 
Ola :W

Ik had een zwarte Z750 uit december 2009 ;).
Nadat mijn eerste motor ( Suzuki GSX-R 600 uit 2005 ) gestolen was , wilde ik een wat anders rijden en kwam ik uit bij Naked Bikes.
Ondanks dat het geweldig rijd enz , beviel het me niet helemaal en daarom heb ik maar weer gekozen voor een Supersport *O*.

Ok dus warm worden ze erg snel .. voelt iedereen ook die "warmte" van de uitlaat erg bij je benen/billen ?

Hier een foto van de mijne 8-)
[afbeelding]

mooie fiets :9~
 
hi all :W

R1's zijn idd hot motherfuckers })

B| prutser, wat doe je nou B| iig wel een bocht waar je uitloop hebt om te vallen :)
sterkte met opknappen van jezelf en de brommert
Ja foutje :$ B| idd geluk gehad dat het daar gebeurde en niet in arie luyendijk :X

Vorkpootjes gaan eind van de week richting Rooske. Zijn die iig straks weer gefixed *O*
 
Laatst bewerkt:
:W :W


kom ook weer eens kijken..

afgelopen maandag heb ik nog op Mettet mogen rijden echter was dit wel een K*T dag


kort verhaal:
ik had me niet ingeschreven en ben mee gegaan met 3 vrienden van mij die wel ingeschreven waren, omdat er iemand niet mee kon rijden mocht ik toch starten in de groep gevorderden *O*

de eerste sessie was alles nog droog maar wel een beetje bewolkt maar dat mag de pret niet drukken, de baan leren kennen en op het einde van de sessie kon ik al een beetje tempo maken

de tweede sessie begon het te regenen waardoor ik binnen ben gebleven, ook de derde sessie was der regen..

in de middag pauze begon het eindelijk op te klaren waardoor ik besloot om de 4e sessie toch te gaan rijde op de natte baan
de baan was al hier en daar een beetje droog aant worde want de lijn was al een beetje te zien

maar toen kwam het pas, ik ging goed op het gas richting de laatste bocht voor het rechte stuk, ik wil aanremmen en mee slaat mijn stuur om en ga der met 120+ weer vanaf

de motor is nog net een aantal meter door de grindbak gegleden en ikzelf ben op het asfalt tot stilstand gekomen na een glijpartij van een aantal tientalle meters..

schade aan de motor valt reuze mee omdat ik me circuit spullen der op had zitten, echter is wel me tank een beetje beschadigd van de grindbak, verder is me voetsteun wat korter geworden van het glijden

schade aan me zelf is ook nog wel te overzien,
me helm is wel compleet afgeschreven (alweer maar een half jaar van kunnen genieten)
me pak is op de schouder een beetje los gescheurd op de stiknaad en moet nog gerepareerd worden, verder natuurlijk weer een hoop glij schade op me pak maar daar is nog goed mee te leven..

mijn persoonlijke schade is dat ik een zwaar gekneusde rechter duim heb en een gekneusde rechter wijsvinger, gekneusde linker schouder en elleboog, en hier en daar nog flink verrekte spieren in me nek en rug waardoor alles nu flink stijf is en vast zit


volgende circuit dag is weer @ mettet want Zolder sla ik over eind deze maand
 
:W :W


kom ook weer eens kijken..

afgelopen maandag heb ik nog op Mettet mogen rijden echter was dit wel een K*T dag


kort verhaal:
ik had me niet ingeschreven en ben mee gegaan met 3 vrienden van mij die wel ingeschreven waren, omdat er iemand niet mee kon rijden mocht ik toch starten in de groep gevorderden *O*

de eerste sessie was alles nog droog maar wel een beetje bewolkt maar dat mag de pret niet drukken, de baan leren kennen en op het einde van de sessie kon ik al een beetje tempo maken

de tweede sessie begon het te regenen waardoor ik binnen ben gebleven, ook de derde sessie was der regen..

in de middag pauze begon het eindelijk op te klaren waardoor ik besloot om de 4e sessie toch te gaan rijde op de natte baan
de baan was al hier en daar een beetje droog aant worde want de lijn was al een beetje te zien

maar toen kwam het pas, ik ging goed op het gas richting de laatste bocht voor het rechte stuk, ik wil aanremmen en mee slaat mijn stuur om en ga der met 120+ weer vanaf

de motor is nog net een aantal meter door de grindbak gegleden en ikzelf ben op het asfalt tot stilstand gekomen na een glijpartij van een aantal tientalle meters..

schade aan de motor valt reuze mee omdat ik me circuit spullen der op had zitten, echter is wel me tank een beetje beschadigd van de grindbak, verder is me voetsteun wat korter geworden van het glijden

schade aan me zelf is ook nog wel te overzien,
me helm is wel compleet afgeschreven (alweer maar een half jaar van kunnen genieten)
me pak is op de schouder een beetje los gescheurd op de stiknaad en moet nog gerepareerd worden, verder natuurlijk weer een hoop glij schade op me pak maar daar is nog goed mee te leven..

mijn persoonlijke schade is dat ik een zwaar gekneusde rechter duim heb en een gekneusde rechter wijsvinger, gekneusde linker schouder en elleboog, en hier en daar nog flink verrekte spieren in me nek en rug waardoor alles nu flink stijf is en vast zit


volgende circuit dag is weer @ mettet want Zolder sla ik over eind deze maand


Fok :X
Das echt klote man. Succes met het herstel. Zowel jezelf als de motor
 
Ola :W

Ik had een zwarte Z750 uit december 2009 ;).
Nadat mijn eerste motor ( Suzuki GSX-R 600 uit 2005 ) gestolen was , wilde ik een wat anders rijden en kwam ik uit bij Naked Bikes.
Ondanks dat het geweldig rijd enz , beviel het me niet helemaal en daarom heb ik maar weer gekozen voor een Supersport *O*.

Ok dus warm worden ze erg snel .. voelt iedereen ook die "warmte" van de uitlaat erg bij je benen/billen ?

Hier een foto van de mijne 8-)
[afbeelding]
Heb je al een catvervanger? Dat scheelt namelijk aanzienlijk :Y
Mooie fiets trouwens, en gave dempers.
 
Net terug van m'n eerste ritje sinds weken.

Viel eigenlijk best tegen. Het was ontzettend druk op de weg. Heel veel landouwverkeer en nog meer politie.

Maar een paar stukjes gehad dat ik echt lekker door kon rijden.

1 leuk detail: door koekblikken gewaarschuwd worden en vervolgens met 79 voorbij 5 pliesies rijden die staan te laseren _O- _O-
Die kop van die kerel met lasergun was echt goud waard *O* _O-

Komend weekend in de herkansing (het ritje dan..niet de laserpliesies)
 
Juist bij de billen en benen.....gewoon blijven rijden en af en toe de benen wijd gooien zodat er wat wind langs kan voor verkoeling *D
voor de meelezers we hebben het over de R1....die zo warm wordt

:+



haha inderdaad... doe ik ook altijd! Ik wist niet dat dat ding zo heet werd tot het buiten 30 graden was.. :Y
 
Net in een file een tijdje in knee-down houding gezeten (met 5 per uur in een rechte lijn :X )

Rechterbeen wordt bij een 07 erg warm....fijn zo'n zeikhete uitlaat :+
 
Heb je al een catvervanger? Dat scheelt namelijk aanzienlijk :Y
Mooie fiets trouwens, en gave dempers.


Klopt ja, ik heb sinds een aantal weken ook een catvervanger, en dat scheelt echt een "slok op ene borrel".
Warmte langs je benen wordt echt een heel stuk minder :Y :Y
 
Vandaag besteld , incl sportluchtfilter en Powercommander :Y

Je pakt het meteen grondig aan zie ik......

Vraag me af of die Powercommander erg veel nut heeft? Zijn de meningen blijkbaar over verdeeld.

twijfel nog om er een Powercommander erop te zetten, echter ik ervaar nu eigenlijk geen "problemen" met catvervanger en Akra's (overslaan of iets dergelijks)

PK's heeft R1 genoeg, dus wat gaat het me dan opleveren? (kan je er de "speling van de gashendel" mee beinvloeden? dat zou wel prettig zijn, want de speling is nu vrij groot......)
 
Je pakt het meteen grondig aan zie ik......

Vraag me af of die Powercommander erg veel nut heeft? Zijn de meningen blijkbaar over verdeeld.

twijfel nog om er een Powercommander erop te zetten, echter ik ervaar nu eigenlijk geen "problemen" met catvervanger en Akra's (overslaan of iets dergelijks)

PK's heeft R1 genoeg, dus wat gaat het me dan opleveren? (kan je er de "speling van de gashendel" mee beinvloeden? dat zou wel prettig zijn, want de speling is nu vrij groot......)

Ja ik denk .... als ik het doe , dan gelijk goed. :Y
PC zorgt toch gewoon voor optimale verbranding .. dus geen "dipjes" meer maar een mooie gelijke vermogensafgifte.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan