Het Grote Yamaha R1 Topic - Deel 54

Status
Niet open voor verdere reacties.
Xenon power :P Nu we toch bezig zijn met opbouwen dan ook gelijk maar geld in de MODS die gepland stonden. (misschien dat ze mij dan wel aan zien komen)

[img=450]http://i1267.photobucket.com/albums/jj545/votivebram/Photo09-04-14174858_zpsb5f4dd94.jpg[/img]
 
Laatst bewerkt:
R1 2007 (voor wat er nu nog van over is) maar ik behoud de huidige lensen. Die zullen alleen dimlicht zijn. Dan haal ik de reflectoren er uit en zet daar ook projectoren in met Hi/Low. Dus 4x low en 2x high
 
Ah, dat komt over een met de configuratie die ik voor ogen heb. Ik wil daar nog 4x angel eyes aan toevoegen. Tot nu toe heb ik nog niet kunnen vinden wat ik precies nodig heb om dat te realiseren en hoe dat te doen, dus ben benieuwd wat er verder nog voor nodig is, waar je je xenon vandaan hebt, en hoe je aan de extra projectoren komt.

Op ebay heb ik wel kant en klare units gezien (http://www.ebay.com/itm/Angel-eye-HID-Projector-Custom-Headlight-Assembly-for-Yamaha-R1-2007-2008-/300884216263), maar da's met belasting erbij toch echt te prijzig :)

Bovendien, de echte doe-het-zelvert.....
 
Laatst bewerkt:
ja bij mij komen er ook 4x angel eyes bij (zit nog te kijken of ik een switch tussen gooi om dimlicht uit te kunnen schakelen)

Ik ga de projectoren niet via ebay kopen (wel overwogen eerst) maar heb het project ook gedraaid op mn cbr (link voeg ik zo even voor je toe)

Verder haal ik de projectoren bij retrofitlab.com een setje zonder ballast omdat ik die al heb gekocht. lampen of ebay of ook via retrofit. vervangende plaatjes (waar de projector in komt) voor de reflector doe ik ook via de eigenaar van retrofit. kan ze namelijk niet zelf laten maken(ken niemand) want de reflector geeft net niet genoeg ruimte om in te bouwen denk ik (je hebt 13 cm nodig)

Verder ben ik aardig handig met dit soort dingen. kan je zien in de how-to hoe ik het eerder heb gedaan. (spuit nu alles zwart. dus enige wat te zien is zijn de angel-eyes en de lensen)

(inderdaad jouw ebay link moet beetje het effect worden)


en dan de link toegevoegd:

HOW-TO inbouw Bi-xenon voor meerdere lamp types (bijv H7)
 
Laatst bewerkt:
ja bij mij komen er ook 4x angel eyes bij (zit nog te kijken of ik een switch tussen gooi om dimlicht uit te kunnen schakelen)

Ik ga de projectoren niet via ebay kopen (wel overwogen eerst) maar heb het project ook gedraaid op mn cbr (link voeg ik zo even voor je toe)

Verder haal ik de projectoren bij retrofitlab.com een setje zonder ballast omdat ik die al heb gekocht. lampen of ebay of ook via retrofit. vervangende plaatjes (waar de projector in komt) voor de reflector doe ik ook via de eigenaar van retrofit. kan ze namelijk niet zelf laten maken(ken niemand) want de reflector geeft net niet genoeg ruimte om in te bouwen denk ik (je hebt 13 cm nodig)

Verder ben ik aardig handig met dit soort dingen. kan je zien in de how-to hoe ik het eerder heb gedaan. (spuit nu alles zwart. dus enige wat te zien is zijn de angel-eyes en de lensen)

(inderdaad jouw ebay link moet beetje het effect worden)


en dan de link toegevoegd:

HOW-TO inbouw Bi-xenon voor meerdere lamp types (bijv H7)

Dik hoor.
Zou er zelf niet aan durven te beginnen ook omdat het vaak fragile blijft maar gaaf is het zeker.
Trucje heeft iemand hier al eens uitgehaald wat ook zo gaaf gelukt is.

full
 
Iemand nog handige tips voor het vervangen van een koppelingskabel van model 2004? Heb wel een haynes Manuel bij de hand...
 
Laatst bewerkt:
ja bij mij komen er ook 4x angel eyes bij (zit nog te kijken of ik een switch tussen gooi om dimlicht uit te kunnen schakelen)

Ik ga de projectoren niet via ebay kopen (wel overwogen eerst) maar heb het project ook gedraaid op mn cbr (link voeg ik zo even voor je toe)

Verder haal ik de projectoren bij retrofitlab.com een setje zonder ballast omdat ik die al heb gekocht. lampen of ebay of ook via retrofit. vervangende plaatjes (waar de projector in komt) voor de reflector doe ik ook via de eigenaar van retrofit. kan ze namelijk niet zelf laten maken(ken niemand) want de reflector geeft net niet genoeg ruimte om in te bouwen denk ik (je hebt 13 cm nodig)

Verder ben ik aardig handig met dit soort dingen. kan je zien in de how-to hoe ik het eerder heb gedaan. (spuit nu alles zwart. dus enige wat te zien is zijn de angel-eyes en de lensen)

(inderdaad jouw ebay link moet beetje het effect worden)


en dan de link toegevoegd:

HOW-TO inbouw Bi-xenon voor meerdere lamp types (bijv H7)

Thnx voor de link en ook fijn dat er al eerder iemand mee aan de slag is gegaan.

Heb om te beginnen eerst maar eens 2 low beams besteld, die zijn tenslotte het makkelijkst ;) Kan ik ook eens kijken of ik een leuk plekje voor de ballasten kan vinden. Een tijdje geleden heb ik geprobeerd om een 12v aansluiting ergens onder de kuip te frunniken, maar die is wegens ruimtegebrek onder de buddyseat beland. Dus ik vermoed dat het nog een uitdaging wordt om uiteindelijk 4x een ballast en dan ook nog modules voor de angel eyes er kwijt te kunnen.

Zit er nu aan te denken om voor de rest van het project maar eens een keer een afspraakje bij retrofitlab te maken om wat opties door te nemen.
 
Thnx voor de link en ook fijn dat er al eerder iemand mee aan de slag is gegaan.

Heb om te beginnen eerst maar eens 2 low beams besteld, die zijn tenslotte het makkelijkst ;) Kan ik ook eens kijken of ik een leuk plekje voor de ballasten kan vinden. Een tijdje geleden heb ik geprobeerd om een 12v aansluiting ergens onder de kuip te frunniken, maar die is wegens ruimtegebrek onder de buddyseat beland. Dus ik vermoed dat het nog een uitdaging wordt om uiteindelijk 4x een ballast en dan ook nog modules voor de angel eyes er kwijt te kunnen.

Zit er nu aan te denken om voor de rest van het project maar eens een keer een afspraakje bij retrofitlab te maken om wat opties door te nemen.

Je hebt ruimte aan de achterkant van je topkuipsteun en tussen/boven je koplampen. Moet gaan lukken. Maar daarom heb i kdeze kleine ballasten ook gekocht. zijn iets dikker maar wel stuk kleiner (zit ook geen kastje meer in de kabel)

Ik denk dat ik ook voor dit project weer wat foto's ga maken.

verder angel eyes worden LED (nieuwste versie). deze staan super bij elkaar (check retrofit). Hier hoeft dacht ik ook geen module voor geplaatst worden. Wil je wel CCFL dan heb je modules waar je 2 angel eyes op kan aansluiten (scheelt weer 2 modules)

Ook wil een switch gaan maken om het dimlicht uit te kunnen zetten.




Verder ga ik toch maar imitatie kappen bestellen. tweedehands origineel is niet te vinden (niet alle kappen lijkt wel of iedereen op links valt)
 
Laatst bewerkt:
Morgen allemaal,

Ik heb een vraagje voor degene met een 02-03 model. Heb laatst een complete versnellingsbak revisie gedaan alles weer ingebouwd en alles werkt. Ik ben nu alleen met de afwerking bezig de ontluchting slangetjes van de tank enz enz. Kan er iemand misschien een foto maken van zijn bike van deze slangetjes zodat ik kan zien hoe alles precies loopt. en kan je deze mailen naar soldadao_1981@Hotmail.com. Alvast bedankt voor de moeite, of als er iemand in de buurt van rotterdam zuid woont en misschien langs kan rijden zou helemaal mooi zijn.
 
Ik had een tijdje terug de vering/demping wat aangepast. Vandaag even lekker wat bochtjes gepakt om het effect te testen. Hij stuurt een stuk beter nu :)
 
Iemand nog belang bij superbikes vipkaarten voor de pioneer box? Zijn voor de zaterdag.. Heb al een bod van €100
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan