Het Grote Yamaha R1 Topic - Deel 54

Status
Niet open voor verdere reacties.
Morgen allemaal,

Ik heb een vraagje voor degene met een 02-03 model. Heb laatst een complete versnellingsbak revisie gedaan alles weer ingebouwd en alles werkt. Ik ben nu alleen met de afwerking bezig de ontluchting slangetjes van de tank enz enz. Kan er iemand misschien een foto maken van zijn bike van deze slangetjes zodat ik kan zien hoe alles precies loopt. en kan je deze mailen naar soldadao_1981@Hotmail.com. Alvast bedankt voor de moeite, of als er iemand in de buurt van rotterdam zuid woont en misschien langs kan rijden zou helemaal mooi zijn.
Er staat een tekening in het wphb waaruit je het ongeveer kunt afleiden.
 
Nou, ik ben zoekende... Maar naar een 2008.
Dus dom om ze in het topic te plempen is het nooit ;)

Zoektocht gaat door. Op MP al twee 10yr editions gevonden.
Gaat goedkomen *O* :Y

Grappig! zie gewoon nummertje 1 staan van de 40 :-)

Is eigenlijk wel raar, zijn er maar 40 van, maar toch zie je ze regelmatig op Marktplaats staan :-S..

desalniettemin... Goede keus :-)
 
Grappig! zie gewoon nummertje 1 staan van de 40 :-)

Is eigenlijk wel raar, zijn er maar 40 van, maar toch zie je ze regelmatig op Marktplaats staan :-S..

desalniettemin... Goede keus :-)

Klopt, bij die nr1 van 40 ga ik binnenkort ff kijken.
Ding is gewoon overcompleet en dealer onderhouden. Dus ik denk dat we er wel uitkomen. :Y :}
 
Ik heb een vraagje, binnenkort ga ik aan een R1 ik weet niet welk bouwjaar (ronde achterlichten) de ketting, oliefilter en olie vervangen, en ik was op zoek naar tips of Howto's. Kan iemand mij zeggen of ze misschien ergens in een Openings Post staan of ergens anders?

Mss nog andere dingen die ik gelijk kan doen remvloeistof vervangen oid?
 
Mr. R.
Ik zou ook een momentsleutel aanschaffen!
heb mijn lesje wel geleerd :P.. een nieuwe carterpan is best duur!
 
Als je niet weet hoe zoiets moet, zou ik een service manual raadplegen. Moeilijk is het niet :N

Bedankt voor je reactie, maar ik doe het onderhoud aan mijn Yamaha ook altijd zelf, het gaat me meer om tips en dergelijke en Howto geven vaak net weer even een duidelijker beeld.

Mr. R.
Ik zou ook een momentsleutel aanschaffen!
heb mijn lesje wel geleerd :P.. een nieuwe carterpan is best duur!

Deze heb ik al en inderdaad een alu carterpan is snel vernaggeld, maar met welke sterkte draai je de natte bout erin? Met hoeveen nM?
 
Bedankt voor je reactie, maar ik doe het onderhoud aan mijn Yamaha ook altijd zelf, het gaat me meer om tips en dergelijke en Howto geven vaak net weer even een duidelijker beeld.Deze heb ik al en inderdaad een alu carterpan is snel vernaggeld, maar met welke sterkte draai je de natte bout erin? Met hoeveen nM?
bedankt voor je reactie, maar in een servicemanual staat zoiets juist goed omschreven ;)

edit: servicemanuals te vinden op R1 Service/Maintenance/Repair Manual - R1Messagenet.com
 
Laatst bewerkt:
Die ziet er niet verkeerd uit... :Y

Dat leek mij ook! Ding is bij Termaat onderhouden, originele R1 afdekhoes erbij, voor en achter paddockstand...
En natuurlijk zit een limited edition al rijkelijk in de akrapovic opties.

Misschien kunnen de Akra edition eigenaren me even vertellen wat er exact anders is dan de 'gewone' R1?
Carbon voorspatbord, Carbon hugger en tankcover, Akra uitlaatdempers.
Vergeet ik dingen?
 
Dat leek mij ook! Ding is bij Termaat onderhouden, originele R1 afdekhoes erbij, voor en achter paddockstand...
En natuurlijk zit een limited edition al rijkelijk in de akrapovic opties.

Misschien kunnen de Akra edition eigenaren me even vertellen wat er exact anders is dan de 'gewone' R1?
Carbon voorspatbord, Carbon hugger en tankcover, Akra uitlaatdempers.
Vergeet ik dingen?

Ey Roderik,

dat is het wel zo een beetje ;-)
 
Zijn er hier trouwens mensen die ervaring hebben met het circuit Zolder?

Hoor veel spook verhalen over dat de 'keuring' zo streng is, en dan met name de geluidsmeting?!

(Geboekt via Motorsportschool Holland)
 
Laatst bewerkt:
Als je met db-Killers rijdt heb je geen problemen, je kan ook open uitlaat dagen boeken dan kan je zelf zonder uitlaat rijden als je wilt want er is geen db limiet dan.
 
Vandaag test rit gedaan op 2013 R1, omdat toch wel keer de "big-bang" ervaring wilde opdoen. Helaas niet overtuigd... Echt heel apart en had helaas niet grote "wauw" gevoel :( Dus na dit seizoen toch maar ff kijken voor misschien ook wel een 2008 model:)
 
Aankomend weekend ga ik daar wat rondtuffen.

Knal er een paar db killers in, en smeer m'n ketting goed in en dan hoop ik er maar het beste van!

Naice!
ik ga maandag (als het weer het toelaat, moet nog boeken) nog ff op me gemak oefenen in lelystad :-)
 
Iemand nog de uitlaatbochten van een R1 liggen, het type van na de eerste generatie. (2002 ofzo?) Stond er afgelopen week èèn op MP maar de communicatie van deze persoon was dramatisch dus dat is helaas niet doorgegaan.
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan