Het Grote Yamaha R1 Topic - Deel 56: Laagvliegen

Vraagje: Waarom monteren mensen vaak een andere remschakelset?

Is dit omdat het mooier staat of zijn deze ook echt beter als de standaard versies?
 
Vraagje: Waarom monteren mensen vaak een andere remschakelset?

Is dit omdat het mooier staat of zijn deze ook echt beter als de standaard versies?

Staat mooier vind ik persoonlijk en het is tov het origineel instelbaar qwa positie. Voor circuitgebruik worden ze vaak hoger geplaatst en bij lange benen meer naar achteren.
 
Ik ben opzoek naar een PowerCommander 5 voor de Yamaha R1 2007 (2008).
heeft iemand deze voor een mooie prijs liggen of weet je iemand of shop die dat doet voor een leuke prijs?
 
Staat mooier vind ik persoonlijk en het is tov het origineel instelbaar qwa positie. Voor circuitgebruik worden ze vaak hoger geplaatst en bij lange benen meer naar achteren.


Dank je wel. Ik ben aan het kijken voor een andere motor (R1) en die ik op het oog heb zit een andere set op. Op zich ben ik wel erg van het origineel/ of originele look houden. Maar ik ik vind de zithouding wel wat beter en ik vind het wel mooi staan. vandaar dat ik even twijfel.


p.s. jouw creaties vind ik mooier dan origineel :} . Heeft Yamaha je nog geen baan aangeboden als hoofd designer?
 
Dank je wel. Ik ben aan het kijken voor een andere motor (R1) en die ik op het oog heb zit een andere set op. Op zich ben ik wel erg van het origineel/ of originele look houden. Maar ik ik vind de zithouding wel wat beter en ik vind het wel mooi staan. vandaar dat ik even twijfel of ik dat moet doen.


p.s. jouw creaties vind ik mooier dan origineel :} . Heeft Yamaha je nog geen baan aangeboden als hoofd designer?
 
Dank je wel. Ik ben aan het kijken voor een andere motor (R1) en die ik op het oog heb zit een andere set op. Op zich ben ik wel erg van het origineel/ of originele look houden. Maar ik ik vind de zithouding wel wat beter en ik vind het wel mooi staan. vandaar dat ik even twijfel.


p.s. jouw creaties vind ik mooier dan origineel :} . Heeft Yamaha je nog geen baan aangeboden als hoofd designer?

Dank voor het compliment.
En Yamaha Nederland ken mij wel maar levert niks op :N
Wel de Yamaha dealers in de omgeving. Krijg met regelmaat leuke opdrachten.

Ik start in september weer een nieuw topic. Ik ga er weer een verbouwen voor mijzelf.
 
Ja hulp nodig,

Mijn koppeling slipte door en dacht even frictie platen vervangen en klaar, maar helaas kwamen er losse stukken ijzer uit de hub vallen wat achter de klinknagels hoort. De hele basket zit los, en langs de tanden zitten diepe groeven. Kortom alles moet vervangen worden.

Ik heb een YZF R1 2007, de koppeling wordt alleen gebruikt in model R1 2007-2008, vrij exotisch dus en ik kan dat model niet vinden op MP of Ebay. De koppeling in model 2006 vind je terug in 34 andere modellen van Yamaha de koppeling van 2007 in 2, dammm :-)



Weet iemand wellicht een adres waar ik dit soort meuk 2de hands kan kopen anders dan Marktplaats en Ebay?

Ik heb ook zo een probleem bij mijn koppeling. Bij mij zijn de ijzertjes in het midden, die voor de slipperkoppeling in stukken. Er zit ook speling op zowel de binnenste als buitenste korf, maar weet niet of het kwaad kan.

De binnenste korf vertoont wel geen barsten zoals die van u. Moto heeft nog maar 10.000 km waarvan de helft circuit.
 
Vraagje, is het te horen als de krukaslagers versleten zijn? En hoe moet dat het beste horen?


EDIT ik weet het al
 
Laatst bewerkt:
Lekker dagje zo :9~

CD9_EFCB0-56_D6-4888-_A1_C3-404_ED8548132.jpg
 
Hallo heren. zoals ik al eerder heb vermeld, heb ik ook een R1. een 2004 model, RN12 met de dubbele dempers.

Nou heb ik een power commander 3 op het oog. Deze power commander 3 heeft de nummer 411-410 erop staan. De verkoper beweert dat deze op zijn R1 zat en dat deze gewoon goed is.

Enkel als ik naar de website van power commander kijk om te kijken naar de maps laat hij nummer 411-411 zien.

Kortom is 411-410 de juiste regelaar voor de R1 2004?? Iemand die ook een 2004 heeft en dat wilt checken??

Bedankt, Ride Safe!! :]
 
Laatst bewerkt:
Vraagje aan de mensen met een RN19 (07-08) die een andere remschakelset hebben.

Hoe heb je het passend gemaakt met het hitteschild van de uitlaat (dus net achter de schetsplaat van de set)
 
Vraagje aan de mensen met een RN19 (07-08) die een andere remschakelset hebben.

Hoe heb je het passend gemaakt met het hitteschild van de uitlaat (dus net achter de schetsplaat van de set)
 

Bijlagen

  • 20180809_091919.jpg
    20180809_091919.jpg
    592,4 KB · Weergaven: 20
Vraagje aan de mensen met een RN19 (07-08) die een andere remschakelset hebben.

Hoe heb je het passend gemaakt met het hitteschild van de uitlaat (dus net achter de schetsplaat van de set)

Ik heb het stukkie dat in de weg zit er afgezaagd. Valt totaal niet op.
 
Ik heb het stukkie dat in de weg zit er afgezaagd. Valt totaal niet op.
Jij bedoelt zeker dat onderste "bolle" stukje incl dat stukje voor het remlicht schakelaar? Dat is denk ik wel de mooiste oplossing.


Hoe zit dat schildje eigenlijk vast? (ik heb de mijne gekocht met deze remschakelset dus ik weet niet hoe het hoort te zitten :?)
Het schildje zit er nu klem met het bolle stukje dus tussen de schetsplaat en het aluminium hitteschild (die weer aan de katalysator vast zit)
Als ik kijk naar de montagepunten (rode pijlen in foto) lijkt het alsof ie aan de originele set hoort vast te zitten of mis ik een onderdeel beugel ofzo?
 

Bijlagen

  • 20180825_175013 klein met pijlen.jpg
    20180825_175013 klein met pijlen.jpg
    313,8 KB · Weergaven: 22
Hitteschild hoefde er bij mij niet af ( arashi set ), maar scheelt gewicht op het circuit 😂
Maar jij hebt een grote mannen R1 (circuit) waar die thuishoort....:}:P .

Jij hebt ook het aluminium schildje weggehaald (ik neem aan dat jij die bedoelde want die zit gewoon op de uitlaat vast) Ik bedoelde die kunststof kap
 
Nou de power commander 3 past op mijn R1 gelukkig. Merk wel veel meer power in de middentoeren.

Ik had er ook een Ignition Module bij gekocht , die kon ik in combinatie kopen. Vind de power die ik nou heb wel genoeg en is de Ignition module voor mij overbodig. Als er iemand één zoekt of geinterreseerd in is, heb hem op marktplaats gezet.

KLIKK HIEROO
 
Heren,

Ik heb een R1 uit '98 gekocht. Deze is voorzien van een niet E-keur dragende sportuitlaat. Voor de komende vakanties neem ik graag geen risico en wil ik een originele demper monteren. Op MP vind ik veelal 2003 modellen. Adverteerders schrijven er vaak bij dat de dempers voor 98 tot en met 2003 modellen uitwisselbaar zijn. Kan er iemand dat bevestigen? (voordat ik dalijk €50,- verkeerd uitgeef..)

Alvast bedankt!
 

Bijlagen

  • IMG-20180915-WA0019.jpg
    IMG-20180915-WA0019.jpg
    263 KB · Weergaven: 8
Terug
Bovenaan Onderaan