Ik zal mij trouwens nog even voorstellen gezien ik dat nog niet had gedaan
Mijn naam is Duco en ik kom uit Aalten.
Ik lees al een tijdje mee op MF en heb ook maar eens een keer een account gemaakt!
Sinds januari 2018 rijdt ik een RN22, wat een fantastische machine!
Mod list:
Akraprovic slip-on + katvervanger
K&N Sportfilter
Quickshifter
Ecu remap
LSL clipons
Barracuda handvatten
Barracuda bobbins
Barracuda stuurgewichten
verstelbare hendels
Verhoogde donkere kuipruit
andere kentekenplaathouder
Xenon 6000K
en ja verder heb ik nooit problemen gehad met mijn 2008 racer.
de 2004 had wel een kapotte dynamo/rotor opgelopen, maar dat is bij de 2008 model niet aan de orde.
km zit er niet meer op ( althans hij geeft alleen de toerenteller aan, vanwege uitschakeling op de yecboom) maar er stond toen ongeveer 12500km op dus nu iets van 13500 om en nabij.Meer uit nieuwsgierigheid naar de duurzaamheid van de motor. Hoeveel km staat er inmiddels op (je 2008 racer)?
km zit er niet meer op ( althans hij geeft alleen de toerenteller aan, vanwege uitschakeling op de yecboom) maar er stond toen ongeveer 12500km op dus nu iets van 13500 om en nabij.
en op mijn straat R1 (2004) nu iets van 95000and counting....
Ik heb zelf een 2008 RN19 en ik twijfel om de gouden stikkers te vervangen door iets met rood omdat ik rood mooier vind......maar hor wel meer mensen zeggen dat zwart goud m wel staat dus nu twijfel.....
Als jij het mooier vind? Lekker belangrijk wat de rest denkt toch?
De R6 uit die tijd was wel met rood. De zwarte R1's hebben standaard goud.Persoonlijk vind ik wel dat de modellen 2008 vaak zwart/rood te zien zijn..
Ik zal mij trouwens nog even voorstellen gezien ik dat nog niet had gedaan
Mijn naam is Duco en ik kom uit Aalten.
Ik lees al een tijdje mee op MF en heb ook maar eens een keer een account gemaakt!
Sinds januari 2018 rijdt ik een RN22, wat een fantastische machine!
Mod list:
Akraprovic slip-on + katvervanger
K&N Sportfilter
Quickshifter
Ecu remap
LSL clipons
Barracuda handvatten
Barracuda bobbins
Barracuda stuurgewichten
verstelbare hendels
Verhoogde donkere kuipruit
andere kentekenplaathouder
Xenon 6000K
check de motor van Michael Rutter maar.Dat is ook zo. Rood vind ik iets mooier. Aan de andere kant vind ik het ergens ook wel zonde om de originele stickers er af te pulken ook al is het een fiets van 10 jaar oud. En ik weet niet of je dan de plekken ziet waar de stickers hebben gezeten. Enige verkleuring van de lak na 10 jaar is niet vreemd toch?
Ik heb de motor zo gekocht en het lijkt wel of de vorige eigenaar ook zat te twijfelen tussen rood en goud. waarbij mijn idee dus is om de stikkers te vervangen. "Yamaha" op de onderkuip in rood en het logo op de kuip alleen de buitenlijn in rood (holle letters dus)
Bekijk bijlage 1337019
De R6 uit die tijd was wel met rood. De zwarte R1's hebben standaard goud.
Vol syntheet is goed hoorOh dus best heel duurzaam
....Ik had met mijn 2004 dat de krukas lagers slecht werden bij 37000 (gekocht met 29000). Bij mij netjes warm gereden en gewone toerritjes maar weet niet wat ervoor is gebeurt. Wel dat die bij de Yamaha dealer was onderhouden vanaf 2005.
Nu dus een 2008 met 17000 en hopen dat ie heel veel langer meegaat. Ik doe er nu maar volsyntheet in (ik gebruikte altijd motul halfsysntheet) maar dat is waarschijnlijk ook iets voor tussen mijn oren.
Vol syntheet is goed hoor
en de 2007/8 is ge update en daar hoor je minder over dan het vorige model.
De rotor van de dynamo is vanaf 2006 verbeterd, helaas gebeurde het bij mijn 2004 dat die stuk ging, gelukkig via bevriende yamaha man kunnen aanschaffen voor een normaal bedrag.
check de motor van Michael Rutter maar.
Is weliswaar een s1000rr, maar die is ook zwart met goud en rood, ik vind heel vet!
@ Duco; dat ziet er goed uit jouw RN 22 VET !
Met de clipons geen gedoe gehad met kabels te kort ?
Koppelingskabel, elektra, remleiding ?
Ik heb ze zelf niet gemonteerd, zaten er met aankoop al op.
het lijkt mij niet de kabels etc hiervoor verlengt moeten worden.
normaal gesproken niet. De buizen lopen dacht ik net iets anders.
Beetje late reactie en waarschijnlijk heb je dat al laten verhelpen.Hallo mannen/dames,
Ik heb een vraagje over een winter klusje wat ik heb. Ik heb eind dit jaar een R1 gekocht uit 2003. De machine heft langere tijd stil gestaan. Ik heb vernomen dat wanneer de motor koud is deze op 3 cilinders loopt. Naarmate je gas geeft en de motor warm(er) is heft hij hier geen last meer van maar het stationair toerental is onrustig. Zou dit aan een bougie liggen of moet ik toch gaan denken aan de EXUP klep/servo.
Wil zo wie zo de motor een grote beurt geven maar zijn er nog specifieke aandachtspunten?
Ik hoor graag van jullie.
Mvg Hielke
Dag allen,
In de tussentijd nog een andere vraag: is het mogelijk een voorpoot te laten uitdeuken? Zie de foto's voor de reden m'n vraag
Bekijk bijlage 1349269Bekijk bijlage 1349270