Het grote Yamaha XTZ 750 Super Ténéré topic - deel 10

Status
Niet open voor verdere reacties.
Ivokim,
Ik heb zelf een TDM-rempomp en die remt goed (met stalen leidingen, gereviseerde klauwen en OEM-remschoentjes). Er schijnt een Brembo-pomp te zijn die weer beter remt (zie duitse forum). Maar ik ga met de Suup ook in het terrein spelen en dan wil ik niet teveel vertraging aan de voorkant.
De TDM-pomp was niet duur en ik ben er erg tevreden over, zowel op de weg als in het terrein.

Op zich wel een slimme upgrade.. ik moet mijn achterste remblokken vervangen alleen is die imbus helemaal dol van de pen die de blokken verankert. :(

Iemand tips voor de 'beste' blokken.. hij mag best lekker happen, nu is het 3x niks.
 
Laatst bewerkt:
Dan hoop ik maar dat ze goed zitten want ik vond ze er redelijk makkelijk opgaan want ook met mijn volle gewicht van 90kg gingen ze er geen mm dieper in.. :/

De rubbers van carb naar luchtfilterhuis is dan weer een ander verhaal. Al ging dat met de 'nieuwe' rubbers al wel 20 miljoen x makkelijker dan met de oude. :') Maar daar die bedoel je vast niet want daar kan die geen valse lucht lekker. Hoogstens ongefilterde lucht. :X

Toch bedoel ik wel die laatste. M'n rem was ook wat strak afgesteld, dus wellicht moest ik constant door een beetje remmen heenrijden. Hoe dan ook, ik hoop dat het hiermee verholpen is.
 
Toch bedoel ik wel die laatste. M'n rem was ook wat strak afgesteld, dus wellicht moest ik constant door een beetje remmen heenrijden. Hoe dan ook, ik hoop dat het hiermee verholpen is.

Aanlopen van remmen is natuurlijk altijd meer weerstand en dus verbruik. Al is het natuurlijk wel vreemd dat je dat pas merkt na die carb aanpassing.
 
Aanlopen van remmen is natuurlijk altijd meer weerstand en dus verbruik. Al is het natuurlijk wel vreemd dat je dat pas merkt na die carb aanpassing.

Verhaal is wat complexer. Ik was ook gevallen en ook mijn remhendel was kaputt. Dus een aftermarket erop. Maar die was minder naar voren gekromd, dus ik moest het stelschroefje verder inschroeven. Ik hou van een grote remhendekuitslag omdat ik met 2 vingers rem. Maar dan gaat de rem met deze hendel stiekem al een stukje remmen. Dus vandaar. Had wat meerdere dingen tegelijkertijd gefixed, dus het kan ook de carb zijn.
 
naar aanleiding van de positieve ervaring van Wim (S10) met de op maat gemaakte montagesteun voor een navi, heb ik ook contact opgenomen met Atanassio. Na snelle reacties heeft hij voor me de mount aangepast om te gebruiken voor mijn iPhone houder die ik heb. Gebruik de iPhone ook als navi (TomTom) en wilde deze meer voor me hebben in het gezichtsveld.
Zojuist gemonteerd en pas helemaal perfect!


 
naar aanleiding van de positieve ervaring van Wim (S10) met de op maat gemaakte montagesteun voor een navi, heb ik ook contact opgenomen met Atanassio. Na snelle reacties heeft hij voor me de mount aangepast om te gebruiken voor mijn iPhone houder die ik heb. Gebruik de iPhone ook als navi (TomTom) en wilde deze meer voor me hebben in het gezichtsveld.
Zojuist gemonteerd en pas helemaal perfect!
[~[url="http://i80.photobucket.com/albums/j200/rovu/DSC01112Medium.jpg"]afbeelding~][/URL]

[~[url="http://i80.photobucket.com/albums/j200/rovu/DSC01110Medium.jpg"]afbeelding~][/URL]

Geweldig *O*
Er zouden meer van dit soort creatieve producenten moeten zijn, die met alleszins betaalbare oplossingen komen.
 
Nee, op zich doet ie het overdwars ook prima vind ik. Je kunt hem ook
zonder probleem rechtopzetten als het nodig is.

@S10: Inderdaad, zo blijft het nog leuk.

@ Alfred: ziet er ook goed uit!
 
@S10: weet je of er ook LED lampen te krijgen zijn voor mijn koplampen met een (oude) R2 fitting? Via internet kan deze niet vinden. Ik heb er nu gelukkig wel halogeen lampen (60/65)met een R2 fitting in zitten. Maar als ik beide lampen laat branden zijn LED lampen met minder wattage beter. Hoor graag of je weet of ik hiervoor LED lampen kan krijgen...
Groetjes, Bauke

Hoi Bauke,
Als de R2 dezelfde zijn als zgn BiLux, oftewel P43T fitting, dan moet ik je teleurstellen. Ook ik heb me een ongeluk gezocht naar de LED variant, maar die is er (nog) niet.
Daarom gebruik ik adapterringen naar H4.
 
Heren, wie van jullie heeft er ervaring met het plaatsen van een andere tank op de s10?

Ik hoorde gister dat het mogelijk zou moeten zijn om de Twin tank van de KTM lc8 Adventure te plaatsen, kom ook andere "builds" op internet tegen waar een andere tank op zit. Ben benieuwd of iemand hier van op de hoogte is.

Daarnaast is het altijd leuk om wat speciaals te zien, dus hierbij 2 links naar Xtz750's:
WR 750 F "Il Ghepardo"
XTZ750 FULL Rebuild to YZE 750
 
Misschien hier onderaan een linkje naar deel 11 ? Is wel makkelijk voor diegenen die hier ineens eindigen met lezen..
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan