Het grote Yamaha XTZ 750 Super Ténéré topic - deel 12

Ziet er een stuk beter uit :t

en die vraag had ik laatst ook, nieuw deel beginnen is schijnbaar niet meer nodig bij de vernieuwde versie..
 
Met complimenten van de RDW-keurmeester: ons ‘project’ staat vanaf volgende week weer op kenteken! Dan volgt een 100-tal (of meer) km’s finale check/ inremmen en dan is hij klaar voor de volgende eigenaar. Dus wie heeft interesse??
67E31C1B-A641-4505-8907-7C21C3ECB8FF.jpeg


A33A38BB-7821-4240-A7F7-F6BFD8689278.jpeg
 
Laatst bewerkt:
Van de week verder gegaan met revisie van de achterremklauw. Al snel bleek een van de borgpennen dol te zijn. Nu heb ik inmiddels erg slechte ervaringen met het uitboren hiervan dus op zoek naar een nieuwe remklauw.

Toevallig had een toffe peer die bij een motorwinkel werkt en die toevallig ook zelf een super tenere rijdt nog een setje remklauwen voor de voorkant die ik voor een zacht prijsje mocht overnemen.

Er zaten geen zuigers, schetsplaten of borgpennen meer bij, maar wel bloemkolen :D
Die zijn inmiddels netjes verwijderd en ga ik, deo volenti, zometeen de nieuwe rubbers erin zetten, zuigers die ik overhad (zie vorige mijn post :x ) erin duwen en alles klaar maken voor montage.

Nu was ik vanochtend al begonnen met voorbereiden aan de motor. Uitlaat eraf, banjobout lossen, remklauw eraf enz een toen zag ik wat vreemde bultjes onder de laag viezigheid op de velg....

IMG_20200628_140853.jpg
IMG_20200628_140916.jpg
IMG_20200628_140924.jpg


Blijkt dit na wat schrobben tevoorschijn te komen...

Dus nu mijn vraag aan jullie: heeft iemand misschien nog een wiel over waar die mij mee kan helpen?
 
Die velgen zijn nauwelijks nog te vinden.
Vroeg of laat krijgen ze allemaal velgrot, vooral op de fabriekslas.
En nee, het is geen garantie van yamaha.

IMG_2997.jpeg
Open dremelen en controleren hoe dik het alu nog is om vervolgens op te vullen met een goede plamuur.

Die remklauw had je ook kunnen oplossen door uit te boren en een moerbout ipv die pennen te gebruiken.

32AFAED7-6F8D-4898-9662-521BF8044C87.jpeg
Mooi is het niet maar werkt wel.
 
Met complimenten van de RDW-keurmeester: ons ‘project’ staat vanaf volgende week weer op kenteken! Dan volgt een 100-tal (of meer) km’s finale check/ inremmen en dan is hij klaar voor de volgende eigenaar. Dus wie heeft interesse??
Bekijk bijlage 1516613

Bekijk bijlage 1516614
Kenteken is binnen, dus motor is te bezichtingen en te berijden! Dus weet je iemand die zoekende is naar een mooi en goed machien: reageer! Ik wist trouwens niet dat de RDW nog met cijfertjes in de kentekenplaat werkt:
 

Bijlagen

  • 0B080B3C-9200-4160-8186-722080D1C009.jpeg
    0B080B3C-9200-4160-8186-722080D1C009.jpeg
    228,7 KB · Weergaven: 4
Die velgen zijn nauwelijks nog te vinden.
Vroeg of laat krijgen ze allemaal velgrot, vooral op de fabriekslas.
En nee, het is geen garantie van yamaha.

Bekijk bijlage 1517286
Open dremelen en controleren hoe dik het alu nog is om vervolgens op te vullen met een goede plamuur.

Die remklauw had je ook kunnen oplossen door uit te boren en een moerbout ipv die pennen te gebruiken.

Bekijk bijlage 1517292
Mooi is het niet maar werkt wel.

De borg pen vervangen door een moer en bout had ik aan de voorkant niet genoeg ruimte voor. Dan zat het tegen de spaken aan. Misschien dat het aan de achterkant week gelukt zou zijn.

Ik heb iig het hele zooitje weer gemonteerd en lekker hard gekregen met ontluchten. Waar een middenbok al niet goed voor is 😝

IMG_20200629_110133.jpg


Daarnaast heeft Rhino2007 me gisteren ontzettend geholpen aan een frisse velg. Echt onwijs bedankt. En ik vond het ook gezellig om even over suups te babbelen.

IMG_20200701_215103.jpg


Daar moet ik nog vers rubber omheen lepelen en dan is hij weer ready to go!

Ik heb er nu een Mitas e07 op liggen, 140 breed. Nu zit daar door het midden een streep op die de blokken verbindt. Heeft iemand ervaring met een 130 band op de xtz? Mij lijkt dat iets lichter te sturen (want dunner), iets meer grip naast het asfalt (want dunner dus meer contact druk) en nog meer grip naast het asfalt (want geen streep in het midden die de blokken verbindt, dus gewoon blokken).

Maar misschien heeft iemand er ervaring mee en kan bovenstaande be- dan wel ontkrachten.
 
Hallo mede super ryders

Mijn suup staat alweer een tijdje stil omdat bij het etafhalen van de oude bochten hij in de cilnder was afgebroken !
Echter heb ik weer frisse moed om de Suus aan de praat te krijgen!
Echter
Nu heb ik een vraag!

In het blok bij ingang van de uitlaatbochten lijkt een flens te zitten !
Te zien op de foto !
Moet deze eraf of blijft deze zitten ?

De nieuwe bochten zijn bij de aansluiting blok echt een stuk groter dan het gat !
Dacht als dat gedeelte met het randje er misschien uit moet ik voldoende speling heb om de bochten in het gat te krijgen!

Thanks voor de info
Mvg Dallie
 

Bijlagen

  • 20200705_141744.jpg
    20200705_141744.jpg
    1,2 MB · Weergaven: 13
  • 20200705_141732.jpg
    20200705_141732.jpg
    1 MB · Weergaven: 12
Die flens hoort waarschijnlijk bij je oude uitlaatsysteem. Normaal zit dat er volgens mij niet.
 
Hier foto met nieuwe bocht .
Gaat zo niet passen
 

Bijlagen

  • 20200705_150835.jpg
    20200705_150835.jpg
    739,4 KB · Weergaven: 13
  • 20200705_150726.jpg
    20200705_150726.jpg
    1,1 MB · Weergaven: 10
  • 20200705_150642.jpg
    20200705_150642.jpg
    591,9 KB · Weergaven: 11
Yep, deze zaten vast aan je oude bochten. Even eruit vogelen, oude pakkingen ook eruit schrapen en nieuwe ringetjes erin. Die blijven het makkelijkst zitten als je ze 'vast plakt' kopervet. Dan kun je rustig je downpipes er t tegenaan zetten en vast draaien.
 
Ik zou zeggen, de borst even inslijpen met een slijptol. wel even een lapje in de poort drukken. Daarna met een griptang de pijpjes er uit wrikken
 
Ik zou beginnen om ze eruit proberen te peuteren met een schroevendraaier. Het zijn nu gewoon busjes die redelijk ruim passen. Misschien met een moordenaar of andere tang vast proberen te grijpen en wrikken
 
We hebben nog eens een kapje gemaakt, om de ruit rechterop te zetten:
B425FAF3-3FDA-4FB4-A633-E0F4A2AE8B87.jpeg

B2D8C26D-0284-4EA3-B572-2A3AF2CA73DD.jpeg

BDE651D0-E608-4ACA-98FE-3CCAF389A820.jpeg


Ik verwacht absoluut geen stormloop, kunnen we ook niet aan, we hebben er 1 gemaakt omdat in het topic over de verkoop van onze opgeknapte xtz750 er interesse was in deze kap. Wordt dus geen commercieel verhaal, we komen uit op €50,-. Dus mocht je er 1 willen hebben, laat het even weten. Zoals gezegd: geen plug and play, je moet het verder zelf afwerken: pas maken omdat iedere fiets anders Is, spuiten en vastzetten. Lijmen heeft als voordeel geen naden, mbv bout-moer maakt dat je alles nog eens los kunt halen en spuiten.
 
IMG_20200710_122427-01.jpeg

Bandje gevonden en omgelegd, natuurlijk lek geprikt.
Uiteindelijk lek vrij erom gekregen. Flink worstelen want deze band is extreem stijf. Maar het is gelukt met 2 bandenlichters van 20cm *O**O*
IMG_20200710_215828.jpg

Netjes gebalanceerd en hopen dat ik ergens tijd vind om de siliconen eruit te zweten en de waslaag eraf te rijden voordat ik woensdag ga tetteren
:]:]
 
Vanmiddag even stukje TET-zuid gereden, tussen Gastel en Borkel en Schaft toch nog steeds zwaar mul zand.. ging alle kanten op :]
Maar wel gigantisch mooi rijden !
 
Terug
Bovenaan Onderaan