Kibbe
Heeft een pens met veteraan
Is een mooi verhaal over, ergens in de krochten van de DTA, ergens in donker Marocco...Kan je de schakelpook niet lassen?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
Is een mooi verhaal over, ergens in de krochten van de DTA, ergens in donker Marocco...Kan je de schakelpook niet lassen?
Nice, ziet er ook nog goed uit. Wat voor banden heb jij erop? Ik heb hem toch maar weggebracht. Moet straks wel even gebukt staan bij de rekening maar wel lekker dat er veel fris is aan de motor en in topconditie. Kan ook niet wachten tot het weer beetje lekker weer wordt om te rijden.Vandaag voor het eerst een tripje gemaakt met Nederlands kenteken.
Net voor de Lockdown nog bij de RDW geweest . Papieren binnen. Plaat er op en
Rijden
Bekijk bijlage 1574280
Scheelde het veel qua prijs met de prijzen in nederland?Vandaag voor het eerst een tripje gemaakt met Nederlands kenteken.
Net voor de Lockdown nog bij de RDW geweest . Papieren binnen. Plaat er op en
Rijden
Bekijk bijlage 1574280
Ik ben ook wel een beetje benieuwd of je weer een vonk hebt.
Heb je de elektrode afstand van de nieuwe bougies gecontroleerd? Heb laatst bij een Honda Rebel de bougies vervangen en met een verkeerde elektrode afstand liep die niet al te fris meer...Ik heb een vonk
Het duurt allemaal iets langer aangezien er opeens weer 3 kleine kinderen thuis zitten die scholing, opvoeding en aandacht in het algemeen nodig hebben dus prutsen aan de motor, hoe erg ik het rijden ook mis, staat iets lager op de prioriteitenlijst.
Cdi was inderdaad niet meer waterdicht maar zag er van binnen nog netjes uit. Zoals ik al zei maakte een van de connectoren geen contact. Dat heb ik verholpen. Voor de rest geen breukjes ofzo kunnen vinden. Dus, terug gestopt, starten, nog altijd niks...
Weerstand pick up spoel was ook in orde. Massa kabel losgehaald, contacten schoon gemaakt en weer terug gezet. Tussendoor ook de accu helemaal leeg getrokken en opgeladen.
Toch de bobine maar weer eens los. Bougie kabels had ik al vervangen, toch alles eens door gemeten. Bougie doppen had ik vorige keer ook gemeten en die vielen iets buiten de marge 11,49 en 11,55 kOhm. Toen dacht ik dat het kwam door de lage buitentemperatuur (rond de 0°), maar nu opnieuw gemeten en na een nachtje op het aanrecht geslapen te hebben zaten ze alsnog boven de 11 kOhm.
Nu heb ik me er eens in verdiept, en bougie doppen met ongeveer 10 kOhm weerstand was nog uit de tijd dat bougies niet ontstoord waren. Ontstoorde bougies hebben bij NGK een R in de aanduiding. Bij mijn weten is de suup oem altijd geleverd met de dpr8ea9, en die is dus ontstoord en heeft zelf een weerstand. Dat zou betekenen dat een moderne 5 kOhm bougiedop beter zou moeten functioneren. Het gros van de bougiedoppen voor motoren zijn ook alleen leverbaar met 5 kOhm.
Afijn, deze doppen vallen buiten de marge dus maar eens 5 kOhm doppen geprobeerd. Vastgeknoopt aan de bobine, alles aangesloten. Nog niks...
Voordat de ellende begon had ik nieuwe bougies geplaatst. Mooie, verse iridium kaarsjes. Toch maar weer eens testen. Tegen het blok aan gaven ze bijna geen vonk. Nadat ik de oude uit de prullenbak had gevist gaven die een veel fellere, maar vooral ook regelmatige vonk.
Dus, oude bougies schoongemaakt en erin gedraaid. Starten, lopen
Nadat ik destijds de iridium bougies geplaatst had, heb ik ook de sproeiers vervangen en vervolgens een kleine 10 a 15km gereden. Het enige wat ik me kan voorstellen is dat hij veel te rijk loopt en dat de bougies vet zijn geworden. Maar dat vettige, dat gaat er dacht ik ook af als de motor enkele dagen niet rijdt, toch?
Heb ik aan gedacht maar nog niet gedaan inderdaad. Maar het gekke is dat hij in eerste instantie prima liep.Heb je de elektrode afstand van de nieuwe bougies gecontroleerd? Heb laatst bij een Honda Rebel de bougies vervangen en met een verkeerde elektrode afstand liep die niet al te fris meer...
Heidenau k60 heb ik nu als achterband nieuw er op zitten. Heb er nu 100 km mee gereden . Kan er nog niet veel over zeggen. Ik wil er in de toekomst wel eens een stukje mee over de zandpaden rijden.Nice, ziet er ook nog goed uit. Wat voor banden heb jij erop? Ik heb hem toch maar weggebracht. Moet straks wel even gebukt staan bij de rekening maar wel lekker dat er veel fris is aan de motor en in topconditie. Kan ook niet wachten tot het weer beetje lekker weer wordt om te rijden.
Ik weet niet wat de prijzen zijn. Er staan er voor 2000 euro te koop en voor 4400 euro. Het was voor mij meer waar vind ik een goed exemplaar. Ik woon tegen de Duitse grens aan. Dus dat maakt het wel makkelijker . Als je motor 25 jaar oud is hoef je ook geen rest BPM te betalen.Scheelde het veel qua prijs met de prijzen in nederland?
Was het dus, behalve natuurlijk leuk om zo'n motor uit het buitenland op te halen, rendabel?
Heb je deze kappen al geprobeerd kwa pasvorm?De kappen zijn binnen:
Helaas is wel 1 kap beschadigd bij transport, maar eens kijken hoe de verkoper daar mee omgaat:
Ik heb ze nog niet gemonteerd, heb pas van de week de laatste rubbers ontvangen. Schade is inmiddels geregeld, er wordt een nieuwe opgestuurdHeb je deze kappen al geprobeerd kwa pasvorm?
Zijn ze een beetje vergelijkbaar met de originele of zit er minder flex in?
Kortom: aanrader of afknapper?
Is het nog goed gekomen met de schade?
Ik ook.Heb je geen foto's hoe die modificatie aan het zadel is uit gevoerd. Daar ben ik dan benieuwd naar
Technische vraag; heeft iemand ervaring om een andere type remklauw achter te monteren? Namelijk de achterklauw borgpennen zijn niet los te krijgen en heb de pennen al op diverse manieren los proberen te krijgen, geen succes.
Offroad center vraagt een behoorlijk bedrag voor een gebruikte remklauw en daarom mijn vraag welke alternatieven heb ik, alle tips zijn welkom