HET Grrrote Tiger topic

Status
Niet open voor verdere reacties.
Vandaag mijn R1200GS Adventure verkocht.

Vorige week bij Blom in Leusden geweest, leuke zaak, goed gesprek dus de kans is heel groot dat de Tiger 1050i mijn volgende motor zal worden.

Wat moet er op en aan komen:
- ABS
- Alarm
- Triumph sportdemper
- SW Motech valbeugels
- Handvatverwarming
- KTM handkappen
- Middenbok
- Zwarte velgen 8-)
full
 
de beugeltjes heb ik zelf gemaakt, zal er een fototje van posten.
En de koplamp zelf heb ik van glimmie gekocht, hij weet wel hoe je eraan kan komen.

inmiddels het een en ander verbouwd:
zoek de verschillen
[afbeelding]

Wie is glimmie dan? :P

weet jij zo niet van wat voor een type de koplamp komt?

gr.
mike
 
Vandaag mijn R1200GS Adventure verkocht.

Vorige week bij Blom in Leusden geweest, leuke zaak, goed gesprek dus de kans is heel groot dat de Tiger 1050i mijn volgende motor zal worden.

Wat moet er op en aan komen:
- ABS
- Alarm
- Triumph sportdemper
- SW Motech valbeugels
- Handvatverwarming
- KTM handkappen
- Middenbok
- Zwarte velgen 8-) [afbeelding]

word ik verdomde hebberig van....jammer dat de bankrekening het nog niet toestaat. :(

gr Patrick
 
yfis schreef:
Waarom heb je de GS verkocht ?

Toch makkelijk zo'n cardan ?

Ik snap hem wel, zo´n 3pitter is toch helemaal geweldig !!! :) :) :)
Heeft het koppel van een twin en het vermogen van een 4pitter, hHeerlijk zo´n blok. :Y
Bovendien rijdt bijna iedereen op een BMW.... :Z
De Triumph zie je toch een stuk minder op ´s Neerlands wegen, althans nog wel... de engelsen komen, let maar op :]

Groet, TigerManZ *D
 
Jaja, de Tiger is binnen bij Blom en ze zijn hem nu aan het op- en ombouwen.
Zaterdag moet hij klaar zijn. :]

Cardan van de BMW is wel een voordeel, maar ik wilde na 2 BMW's wel weer eens wat anders. Na een kort rondje langs de andere kanshebbers (GS, FJR, GTR) gemaakt te hebben is het toch weer een Tiger geworden.
Nu ook iets meer geld over om hem naar mijn eigen smaak aan te passen.

Heb hem nu met de Triumph sportdemper besteld, maar twijfel nog een beetje of het toch geen hoge Zard of lage Remus powercone moet worden.... :?
 
The Tiger Black Edition has arrived!

Gisteravond afscheid genomen van de GSA en de Tiger opgehaald.
De eerst 200 kilometer zitten er inmiddlels op.

Eerste indruk: Hooligan-Bike

Inrijden is lastig zeg, hij wil maar al te graag toeren maken, en die open uitlaat werkt ook niet echt remmend.....
Versnellingsbak schakelt een beetje hakerig, zal nog wel iets beter worden hoop ik.

Handkappen en handvatverwarming gaan de komende dagen wel van pas kopen, valbeugels hoop ik nog even niet te hoeven testen.
full
 
Gefeliciteerd met je nieuwe motor :)

Dat je er veel plezierige en veilige kilometers mee mag maken. :Y


Groet, TigerManZ.
:W
 
The Tiger Black Edition has arrived!

Gisteravond afscheid genomen van de GSA en de Tiger opgehaald.
De eerst 200 kilometer zitten er inmiddlels op.

Eerste indruk: Hooligan-Bike

Inrijden is lastig zeg, hij wil maar al te graag toeren maken, en die open uitlaat werkt ook niet echt remmend.....
Versnellingsbak schakelt een beetje hakerig, zal nog wel iets beter worden hoop ik.

Handkappen en handvatverwarming gaan de komende dagen wel van pas kopen, valbeugels hoop ik nog even niet te hoeven testen.
[afbeelding]

zwarte velgen maken hem echt af. Gefeliciteerd met de aanwinst.

gr Patrick
 
Stoere bike! Benieuwd wat je er nog meer aan gaat veranderen de komende tijd. Eerst maar even die irritante 1000km erop zetten lijkt me en da';Gaan!!!!!
 
Zie k in ene dat r inmiddels ook een groot Tiger topic is......................en terecht. :P

Dit is de mijne. ABS-versie met middenbok, alarm en een Shark dempertje. Inmiddels de 10.000km voorbij en nog net zo happy met deze fiets als de dag dat ik m ophaalde.

full
 
The Tiger Black Edition has arrived!

Gisteravond afscheid genomen van de GSA en de Tiger opgehaald.
De eerst 200 kilometer zitten er inmiddlels op.

Eerste indruk: Hooligan-Bike

Inrijden is lastig zeg, hij wil maar al te graag toeren maken, en die open uitlaat werkt ook niet echt remmend.....
Versnellingsbak schakelt een beetje hakerig, zal nog wel iets beter worden hoop ik.

Handkappen en handvatverwarming gaan de komende dagen wel van pas kopen, valbeugels hoop ik nog even niet te hoeven testen.
[afbeelding]

Proficiat !

Dat vraagt om een nieuwe avatar !

:Y
 
Strakke fiets hoor :Y
Dat Shark dempertje smoelt prima ! :)
Klinkt het ook goed en niet te?


Groet, TigerManZ.

:W

Ik vond de Shark net effe leuker dan de Remus. Bovendien zou ie een steun voor de middenbok hebben. Niet dus, maar is inmiddels opgelost.

Klinkt idd erg goed, lekker diep bij lage toeren en flink hees bij de hogere. En met dB-absorber blijft t geluid nog binnen acceptabele grenzen.
 
hoi tigerfeets,

heb m nu een week of twee, donderdag de 1050 beurt laten geven. Gaat boven de 6000 toeren inderdaad vreselijk van zijn plek.. vond m tijdens het inrijden al zo enthousiast..

Heb wel moeite met het gebulder rond mijn helm, je zit lekker uit de wind maar na 350 km heb ik de hele nacht een fluittoontje gehad zoals je na een stevig rockconcert kan hebben..Een hoge ruit en een hoge ruit met flip up geprobeerd maar werdt alleen maar erger.
Motorzaak 1 verkoopt veel flip ups voor het origingele scherm en ziet die klanten nooit meer terug ( omdat ze tevreden zijn ? of nooit maar daar willen komen :) :) ??) de ander heeft tevreden klanten met lage schermen ( dat bedrijf dat nog maar 35 jaar ervaring heeft uit brabant..) wie kan er wat over zijn ervaringen vertellen,
Heb shubert systeemhelm (ook al ander geprobeerd) en ben 1.80 meter. Rij altijd met earmo doppen op maat gemaakt..

Ja en ik weet het blijft motorrijden anders moet je een touringcar kopen, dan kan je lekker rechtop uit de wind over de snelweg... :Z
 
Laatst bewerkt:
hoi tigerfeets,

heb m nu een week of twee, donderdag de 1050 beurt laten geven. Gaat boven de 6000 toeren inderdaad vreselijk van zijn plek.. vond m tijdens het inrijden al zo enthousiast..

Heb wel moeite met het gebulder rond mijn helm, je zit lekker uit de wind maar na 350 km heb ik de hele nacht een fluittoontje gehad zoals je na een stevig rockconcert kan hebben..Een hoge ruit en een hoge ruit met flip up geprobeerd maar werdt alleen maar erger.
Motorzaak 1 verkoopt veel flip ups voor het origingele scherm en ziet die klanten nooit meer terug ( omdat ze tevreden zijn ? of nooit maar daar willen komen :) :) ??) de ander heeft tevreden klanten met lage schermen ( dat bedrijf dat nog maar 35 jaar ervaring heeft uit brabant..) wie kan er wat over zijn ervaringen vertellen,
Heb shubert systeemhelm (ook al ander geprobeerd) en ben 1.80 meter. Rij altijd met earmo doppen op maat gemaakt..

Ja en ik weet het blijft motorrijden anders moet je een touringcar kopen, dan kan je lekker rechtop uit de wind over de snelweg... :Z

Ik heb een laag schermpje (dat ik uiteindelijk nog iets verder heb ingekort) van Brabant Motors in Grave. Ben 179 cm lang, en had met het originele scherm ook enorm veel lawaai, ondanks de Earmo-oordoppen en de stille Schuberth S1-helm. Met het hogere toerscherm had ik wat minder lawaai, maar weer wel turbulentie. Vervolgens heb ik ook zonder scherm gereden, geen gezicht, maar wèl het stilst. Natuurlijk heb je dan wel weer meer winddruk, zoals ik dat ook op m'n Speed Triple gewend was. Dat lage schermpje is - voor mij - tot nu toe (15.000 km) het beste compromis: weinig lawaai en wat minder winddruk dan helemaal 'naked'. Ook op een eerdere Tiger, een 955i, reed ik met het lage sportscherm i.p.v. de standaard ruit. Het blijft een erg persoonlijke zaak, afhankelijk van je lengte, zithouding e.d. Ik ken er die geen enkel probleem hebben met het standaardscherm of met het hogere toerscherm, anderen zweren weer bij een MRA-scherm met spoiler, weer anderen hebben daar helemaal geen baat bij. Kortom: er bestaat dus niet zoiets als het ideale scherm voor iedereen.
Hier een plaatje van m'n Tiger met het korte schermpje:

large.jpg
 
Laatst bewerkt:
Hallo tijgeraars,

het is niet mijn bedoeling de bmw / truimph hetze die door dit draadje gaat aan te wakkeren maar heb wel de volgende vraag.

zijn er (ex) bmw rijders die overgestapt zijn op de tiger en hoe zijn jullie bevindingen ?

ik heb zelf nu een adv 1150 gs en ben aan het kijken voor wat anders kans hebbers zijn ktm 950 adventure
de tiger 1050
en de bmw 800 gs

op alle drie de motoren heb ik al een proefrit gemaakt en ik moet zeggen ik was/ben erg onder de indruk van de tigert.

ik hoor graag van jullie
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan