Oude discussieAls je door voorgaande topics gaat zal je veel info vinden. Scherm is hit or miss. Vrees met je lengte dat je moeilijk iets gaat vinden, tenzij je lager gaat of zelfs zonder scherm. Ben zelf 1.92 en vanalles geprobeerd. Nu zonder scherm. Meer naar naked maar wel stil...en helaas doet het de looks ook niet al te goed
Ai ai ai dat is balen! Ik had gehoopt met een tour motor iets minder last er van te hebben. Nu heb ik ook proef gereden op een versie zonder handkappen en ik denk dat het op die ook minder was maar dat lijkt me erg sterk....
hyperpro is meestal alleen progresieve vering en geen lineair Hk heeft beide .ik denk dan ook dat je nu een lineaire hebt.Ja heb de vering eens laten doen. Ik had voorheen hyperpro maar die konden geen veer of schokbreker leveren die geschikt was. Dan krijg je of voor alleen bestuurder of voor duo met bagage. En dat wil ik niet. Toch maar eens contact opgenomen met HK suspension. Die hebben de originele schokbreker aangepast voor me, met een veer met minimale veervoorspanning is hij geschikt voor alleen en met max voor duo. De veer van öhlins en olie inclusief het vervangen koste me iets over de 100 euro.
De voorkant ga ik nog even aankijken.
En ik wil hyperpro niet te kort doen maar ik vind hem fijner rijden dan mijn fietsen voorheen met hyperpro deden. Boven in zwalkt hij niet zo en onderin is hij niet knoeper hard. Ik had minimale verwachtingen voor die prijs bij HK maar dit overtreft wel alle verwachtingen.
Iemand nog een advies kwa banden heb nu Pirelli angel gt die al redelijk ver heen zijn maar ik vind ze niet super fijn.
Is een 800 ook nog een beetje geschikt voor de iets minder lange medemens? Zeg 1,73 meter..
Anders kun je de Triumph ROCKET 3 TFC overwegen. Dat is een drie cylinder met iets meer koppel.
Het verwilderen van de Cat geeft volgens mij voornamelijk effect bij iets hogere toerentallen.
Voor direct koppel onderin vind de motor een beetje meer tegendruk van een uitlaat eigenlijk wel prettig.
Ja, als ik heel hard rechtdoor wilde op het asfalt zou een rocket wel mooi zijn. Maar het gaat mij juist om wat meer puf in de bochten. En ik vind de looks van de Tiger 800 juist heel mooi. Ik ben bij de dealer geweest en er is een katvervanger nieuw op de markt. De prijs is over 2 weken bekend dus dat wacht ik even af. Met ECU flash zou er zomaar een hoop verschil kunnen zijn. Ik denk dat ik daarmee eerst aan de slag ga. Wordt dat hem niet, dan ga ik kijken naar een KTM adventure of een multistrada 1200. Dat wordt wel weer sparen dan....
(TNX) Het was inderdaad gewoon inknijpen van de twee nokjes die vrijkomen als je het schuifje opzij doet.brandstof slang koppeling was toch inknijpen?....
De tiger is zeker geen trage motor. Hou het blok constant rond de 5 a 6000 toeren en bij gas geven accelereer je toch goed. Voordeel is dat je ook normaal kan rijden.Mijn voorkeur gaat ook uit naar een stuurfiets.
Met mijn lengte (2M) is er buiten het all-road segment niet veel keuze.
Zelf heb ik de ervaring dat de motoren met goede vering uit het sport segment beter sturen dan het all-road segment.
Voor mijn vrouw hebben wij juist vanwege de soepele gas response van de driecilinder zonder gebrek aan direct koppel voor een Tiger gekozen.
Wat vooral opvalt t.o.v. haar Fazer is dat de motor gemakkelijker rijd. Ook zie je duidelijk meer door het rechtop zitten.
Voor mij heeft de Tiger Sport ook meer dan voldoende vermogen al heeft mijn GS bij lagen toeren ook meer voelbaar koppel.
(De GS zit gelukkig wel minder krap dan de Tiger van mijn vrouw.)
Voor goed sturen en pittige gas response kun je ook naar een Super Duke 1290 kijken. (voor mij is dat niets. Te veel vermogen kan ik nooit meer af en toe lekker vol gas uit bochten accelereren binnen de optimale power curve van het blok)
Als ik al bredere had gekocht bleef ik nieuwe kopen....Iemand hier andere voetsteunen geplaatst? Ben aan het kijken naar de bredere van sw motech
Breder als in 'platter'. Meer oppervlak om voet op te plaatsen, niet zozeer langerAls ik al bredere had gekocht bleef ik nieuwe kopen....
Als ik al bredere had gekocht bleef ik nieuwe kopen....
Had de slijtnokjes onder de voetsteunen vervangen voor titanium boutjes. Daar komen die vonken van. Heb ze nu onder mijn Versys 1000. Maar dan moet je nog wel elke keer de voetsteunen aan de grond zien te krijgen.Dan kan ik je Magnesium voersteunen aanbevelen.
En dan in het donker bochtjes maken.
Ik heb ook twee kleine ledlampjes gestoken...mijn gewoon licht is wit maar geen led (Philips vision). Heb jij voor het gewone licht led? Is dat plug and play?Bekijk bijlage 1409556
Led verlichting in de Tiger... Alleen nog even het groot licht ook led monteren.
Ik heb het idee dat ik op deze manier beter gezien word. En uiteraard zie ik zelf ook een stuk meer in het donker.
Owja en het ziet er wel gaaf uit...
Ja gewoon licht en straks grootlicht ook als de lamp binnen is. Het is plug and play.Ik heb ook twee kleine ledlampjes gestoken...mijn gewoon licht is wit maar geen led (Philips vision). Heb jij voor het gewone licht led? Is dat plug and play?