Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
Mijnes staat al een week of vier stil.
Op hoeveel kilometers is dit?
Want die maten vallen nog goed mee vind. 0.05 tot 0.1 buiten tolerantie is nog licht verwaarloosbaar. :p
Te weinig tijd.Hoezo?
Kosten of geen tijd?
@webtech: staat em goed!
Het is altijd beter om het dan toch te doen maar het is nog niet echt een waarde die invloed gaat hebben op je motorloop.Heeft 24500km op de teller.
Nou, als de klepspeling word voorgeschreven op ergens tussen de 0.15 en 0.20mm en je meet 0.30mm vind ik dat toch wat aan de ruime kant.
Ik vond hem met warme motor nog wat tikkerig dus hoop dat dat straks ook over is.
Ze controleren niet, ze stellen is wel een werkje.is het veel werk om kleppen te controleren bij tiger?....
bij mijn honda viel het mee.
moet er veel gedemonteerd worden voor je erbij kunt?...
Klopt! Vering aan laten passen is geen overbodige luxe. Vooral voor zit er een veer en olie in van twee tientjes volgens mij.
Voor rondje rond de kerk of gewoon toeren prima, voor sportief gebruik zwaar onder de maat.
Laatst gedaan voor de Tiger 1050 van mn vrouw.Hallo mede Tiger rijders. Ik ben sinds afgelopen weekend in het bezit van een Tiger 1050 SE uit 2009. Wat een geweldige machine. Helaas is er al wel een probleem ontstaan. De accu laad niet op. Ik heb de spanningsregelaar al vervangen, maar zonder resultaat. Neem aan, dat als laatste probleem dus de dynamo (stator) defect is. Iemand ervaring met het vervangen hiervan en zo ja, waar heb je de onderdelen gekocht.
Had al even op youtube zitten kijken en begreep dat als het deksel verwijderd, je bij plaatsen wel weer een nieuwe pakking moet plaatsen. Ook bij deze de vraag. Waar heb je die vandaan.
Om er een beetje goed bij te kunnen, is het verstandig om de tank te verwijderen, evenals het luchtfilter. Hoe zit het precies met de aansluiting van de tank? Loopt de benzine eruit, als ik hem loskoppel?
Alvast bedankt voor de hulp, verwacht hier toch wel een hoop medegebruikers, waarvan er vast wel eens iemand zoiets heeft gedaan.
Erik
Let ook op dat je de slangen weer goed aansluit op de tank. De ene is een waterafvoer en gaat rechtstreeks naar onder. De ander is de tankontluchting en daar zit een onvalbeveiliging in.
Draai ze om en je krijgt water rond de tankdop wat je tank in loopt als je hem open maakt.
Om te testen of ze goed zitten zet je bij de tankdop perslucht op de waterafvoer (gaatje boven het vulgat). Daar moet je zonder moeite doorheen kunnen blazen. Kan dat niet, dat zitten de slangen verkeerd om.
Been there, done that. Oh en als je de slangen te lang verkeerd laat zitten gaat die omvalbeveiliging verstopt zitten en werkt de tankbeluchtibg niet meer