Het GSX-R1000 topic deel 21 : The king of the sportsbikes!

Nightbat®

MF veteraan
29 feb 2004
6.586
486
42
Delft
Blijft de japanners maar afzeiken. Om vervolgens bij de pomp zijn koppelingsreservoir bij te moeten vullen...

Uiteindelijk gaat hij ook nog wel een soes kopen denken wij 😂 Hij zit gewoon nog in de ontkenningsfase...
Niet te hopen dat die vloeistof in z'n blok verdwijnt
Staatie dalijk meer als alleen z'n koppeling te reviseren
 

sheebiej

Rookie
26 aug 2019
7
2
Hoi allemaal👋

Ik ben nieuw hier op het forum,
na een paar r6en, gsxr1000, gsxr600 en een z750 toch maar weer een gsxr1000 gekocht :)
dit maal een k7*O*

Ik heb deze nu 3 weken, inmiddels al bij hoegee laten reflashen, launchcontrol en quickshifter erop laten zetten..

IMG_2235.jpg
 
  • Like
Waarderingen: tommylee en vino

s100spit

MF veteraan
13 okt 2006
9.035
7
En nog steeds met mijn oude uitlaat. Vet!



Heb een tijd niet gereden en een superduke 990 gekocht maar mis het wel, een gixxer 1000

Ja klopt helemaal. Ook al dik 10 jaar geleden. Tijd gaat zo hard. Afgelopen jaar wel op wat anders proefgereden, maar het loopt toch allemaal niet zoals de gixxer.
Heb de laatste paar jaar veel gereisd en kilometers zijn erg bescheiden met de motor. Maak zelfs meer kilometers op de scooter per jaar naar werk dan op de motor. Maar dit jaar ook redelijk wat kilometers gemaakt met de motor omdat mijn vriendin ook motor rijdt. :]
 

Nightbat®

MF veteraan
29 feb 2004
6.586
486
42
Delft
GVD, ga ik gister naar Alphen om bij Hyperpro een afspraak te maken, want de afgelopen 3 weken was ik er elke keer niet aan toegekomen/vergeten

*O*

"Wegens vakantie gesloten van 30/8 - 9/9"

-O-
 
  • Like
Waarderingen: Joopieboy

sheebiej

Rookie
26 aug 2019
7
2
Afgelopen week heb ik de remschijven en blokken vervangen van mn k7, en meteen de klauwen gereviseerd.
Nou vind ik dat ik de hendel nog veel te ver naar mn stuur kan trekken ( in de verste stand red ik net aan het stuur )
Is het aan te raden om er meteen een Brembo rcs pomp op te zetten?

en ja, hij is ontlucht en heb stalen leidingen😊
 

Nightbat®

MF veteraan
29 feb 2004
6.586
486
42
Delft
Dan misschien je rempomp reviseren
Brembos zijn leuk, maar
Duur in aanschaf
Duur in onderhoud <- ten eerste mag alleen brembo zelf reviseren, ten tweede kost dat aardig richting een nieuwe rempomp
 
  • Like
Waarderingen: sheebiej

Nightbat®

MF veteraan
29 feb 2004
6.586
486
42
Delft
Dat zal je aan degenen moeten vragen die zo'n ding hebben,
Duur in aanschaf vind ik niet zon probleem, is het echt een merkbare upgrade?
Geen idee, ik heb nooit het idee gehad om meer als stalen remleidingen te hoeven monteren, ik heb alzo nog de optie om andere blokken uit te proberen
(altijd OEM suzuki gebruikt) wil ik kijken waar ik verbetering kan halen, ver voordat ik de kosten voor een andere rempomp overweeg
 
  • Like
Waarderingen: sheebiej

Joopieboy

MF veteraan
18 apr 2010
5.108
69
29
Brabant
www.joopiesplace.nl
Duur in aanschaf vind ik niet zon probleem, is het echt een merkbare upgrade?
Remgevoel met de Brembo RCS19 pomp wordt een heel stuk beter en directer, is echt een mooie upgrade. Jouw klauwen doen het daar ook erg goed mee, upgrade naar Brembo voor op straat heb je echt niks aan behalve de looks. Wel een groot nadeel zijn de kosten die je dan krijgt zoals al aangegeven.

Beter kun je dan overwegen om een setje RJ15 of latere klauwen met spacers (5mm bij 310mm schijven of 10mm bij 320mm schijven even uit mijn hoofd) te nemen, dat zijn monoblocks die een leuke betaalbare upgrade geven. :) Yamaha (Brembo) remcilinder van dat type heeft weinig verbetering tov de standaard van jouw model. :)
 
  • Like
Waarderingen: sheebiej

sheebiej

Rookie
26 aug 2019
7
2
Het is niet zozeer dat ik een upgrade aan de remmerij wil hoor, maar als ik er dan toch geld in moet steken.. dan maar een paar euro extra voor iets beters :)
Zodra ik een setje monoblocks tegenkom, is dat ook het overwegen waard dus.*O*
 

gix-addict

MF veteraan
26 dec 2003
20.458
39
34
Duur in aanschaf vind ik niet zon probleem, is het echt een merkbare upgrade?
Heb de RCS op de straatfiets (zat er bij aanschaf al op) en op de racer.
Op straat niet echt nodig, originele pomp in goede staat voldoet zeker.
Paar staalomvlochten remleidingen en goede blokken icm verse remvloeistof en goed ontluchten is meer dan zat.
Zet hem eens een nacht met ty-rap rond de voorrem op druk, dag erna nog even op de pomp zelf ontluchten, vaak zit daar het laatste zuchtje lucht in.

Op het circuit rij ik met de RCS icm staal omvlochten remleidingen, dot 5.1 en brembo raceblokken (niet de z04 trouwens) en remt enorm fijn.
Drukpunt blijft goed, remblokken slijten wel hard en bij ieder wissel, wissel ik remvloeistof ook dan blijft het goed.
 

Joopieboy

MF veteraan
18 apr 2010
5.108
69
29
Brabant
www.joopiesplace.nl
Mwow het remgevoel en de feedback van een RCS pomp, of in het geval van mijn K4 vergeleken met een RJ15 R6 oem brembo pomp of nieuwer is dat wel een enorme verbetering. Dan merk je het verschil in de jaren wel. K5 1000 en later is al een hele verbetering en vanaf L is het gewoon goed. Ik weet zo even niet welk modeljaar hij ook alweer had (lui om terug te lezen), maar dat kan zeker wel een verschil uitmaken.