Het GSX-R1000 topic deel 21 : The king of the sportsbikes!

mag deze in de openingspost?
20200317_121759.jpg


Specs:
Volledig Yoshimura uitlaatsysteem
TRW remschijven voor en achter
Accosato snelgas
Brembo corsa corta rempomp incl HPK reservoirkit
Brembo remklauwen
Goodridge stalen remleidingen
PP clipons
Renthal handvatten
Carbon topkuipframe
Carbon luchtinlaten
Motoholders subframe
PP koppelingshendel
PP remhendelbeschermers
Ariette haakse ventielen
Stompgrip op de tank
R&G asprotectie
R&G bobbins
Carbonadi blokdekselbescherming
Powercommander 5
K&N luchtfilter
Race inlaatkelken
Cordona QS
ARP remschakelset
 
Ik ben er nog :) ;)

Er kwamen toen wel meer dikke Suzuki's voorbij, nieuwer ook.
Merk het ook bij mezelf, had ik nog meer gereden had ik een andere gekocht.
Voor die paar duizend km's is het zonde een goede motor met net 12k km's in te ruilen.

ZX10 blijft ook een gave fiets,
Jij en Herman zijn nog een van de weinigen over hier. moet je eerlijk zeggen dat ik voor die paar duizend km.per seizoen er ook niet veel geld meer aan uit ga geven. ZX10R bevalt prima , deze winter alleen de oubollige orginele Chrome stickers vervangen voor de wat modernere ZX10RR stickers en de SC Project 60mm demper vervanger door Akrapovic SBK full titanium 60mm demper en de cat box vervangen door een Akrapovic de-Cat.
 
Ik geef ook geen drol meer uit aan de motor. Hou hem gewoon goed rijdend. Heb vorig jaar 2500 km gereden en dan noem ik het al een goed jaar. :')

Ik heb afgelopen 11 maanden 12500km gereden, en de reden dat ik er dik geld in steek is omdat het daar mijn motor voor is
M'n 750 had ook nog wel wat dingetjes anders
Deze motor was poep-standaard was op de uitlaat na, dit jaar gaat er nog wel wat geld in voor opties, dan zal het wel een stuk minder worden
Dingen die ik echt moet doen:
-PC afstellen

Optioneel wil ik nog kijken voor een stuurdemper, misschien een andere koplamp, en als ik de staatsloterij win, een set PVM velgen
 
Ik wil wel een ander kuipruitje kopen. De mijne is beschadigd. Iemand ervaring met DBS of Fireblade als merk? Ken wel zero gravity, Puig en MRA maar deze zijn twee keer zo duur en zo boeiend kan het niet zijn het verschil lijkt mij?
 
Ik wil wel een ander kuipruitje kopen. De mijne is beschadigd. Iemand ervaring met DBS of Fireblade als merk? Ken wel zero gravity, Puig en MRA maar deze zijn twee keer zo duur en zo boeiend kan het niet zijn het verschil lijkt mij?

Ik heb nog een getint ruitje liggen (originele vorm, niet double bubble)

20190426_204621.jpg


Geen idee of deze beschadigd is, maar kan effe kijken, als je in de buurt woont kan ik hem langs brengen (gratis)
 
Hi Nightbat. Het staat wel super goed zo'n donkere. Waarom heb jij hem vervangen dan? Wilde je graag dubble bubble?
 
Laatst bewerkt:
Jij en Herman zijn nog een van de weinigen over hier. moet je eerlijk zeggen dat ik voor die paar duizend km.per seizoen er ook niet veel geld meer aan uit ga geven. ZX10R bevalt prima , deze winter alleen de oubollige orginele Chrome stickers vervangen voor de wat modernere ZX10RR stickers en de SC Project 60mm demper vervanger door Akrapovic SBK full titanium 60mm demper en de cat box vervangen door een Akrapovic de-Cat.

Jij kunt het ook niet laten he ;)

Ik had me ook voorgenomen om niet teveel aan mijn Kawa te doen, maar dat is ook weer niet gelukt :+; motorisch is alles standaard, maar verder zit er weer het nodige op (Akra carbon einddemper, Lightech rem/schakelset, Lightech kettingspanners, Lightech rem/koppelingshandels, Lightech tankdop, ZETA kroonplaat, AIM TFT dashboard, K-tech cartridges, K-tech achtershock, Brembo remklauwen HPK-GP4 (voor en achter), Galespeed velgen, Galespeed zwevende remschijven (voor en achter), Galespeed remcilinder (achter), alle zwarte plastic delen vervangen door carbon).

f7ebcfd6-67db-4d36-bc5b-6a3aa7d98ef5.JPG


:W
 
Hi Nightbat ik woon in Hoofddorp. Het staat wel super goed zo'n donkere. Waarom heb jij hem vervangen dan? Wilde je graag dubble bubble?


Jup, DB ruitje vind ik iets comfortabeler en ziet er daarbij ook leuker uit

Ruitje ziet er nog netjes uit
Komende 2 weken ben ik verplicht thuis, ik woon zelf in Delft, als je niet bang bent voor Corona kan ik hem een keertje afgooien
 
Strakke fietsen Relentless en Gixxer-san :]

Andere wielen komen er bij mij nog wel een keer, geen zin om nieuwe te kopen voor die paar km's maar ik wacht het netjes af mocht er een keer een deftige set te koop komen :Y
Wel afgelopen week een andere demper besteld voor de straat soes, Bodis Three tec C, wordt op besteling gemaakt om te passen op mijn akra systeem.
Wil een keer wat anders proberen en dacht ik pak eens iets wat je niet zo vaak ziet.
Dempermantel wordt 35cm net als mijn akra nu, ben benieuwd.
 
Vandaag even bij Nightbat geweest en gezellig gesproken. Toch goed te zien dat die van hem de helft aan kilometers heeft. Ondanks dat de mijne er ook nog goed uit ziet.

Vanmiddag meteen aan de slag gegaan en het ruitje gepoetst en gemonteerd. Erg blij mee :]
Originele ruitje was zelfs gewoon flink gescheurd over de gaten, was verder niet zichtbaar.

Nog erg bedankt. :}
 
Vandaag even bij Nightbat geweest en gezellig gesproken. Toch goed te zien dat die van hem de helft aan kilometers heeft. Ondanks dat de mijne er ook nog goed uit ziet.

Vanmiddag meteen aan de slag gegaan en het ruitje gepoetst en gemonteerd. Erg blij mee :]
Originele ruitje was zelfs gewoon flink gescheurd over de gaten, was verder niet zichtbaar.

Nog erg bedankt. :}


Graag gedaan, hoop dat de boel een beetje beschaafd los en vast ging
 
Ja ging goed en vanwege de heads up mbt de plastic schroefjes heb ik ze netjes weten te houden.
 
Strakke fietsen Relentless en Gixxer-san :]

Andere wielen komen er bij mij nog wel een keer, geen zin om nieuwe te kopen voor die paar km's maar ik wacht het netjes af mocht er een keer een deftige set te koop komen :Y
Wel afgelopen week een andere demper besteld voor de straat soes, Bodis Three tec C, wordt op besteling gemaakt om te passen op mijn akra systeem.
Wil een keer wat anders proberen en dacht ik pak eens iets wat je niet zo vaak ziet.
Dempermantel wordt 35cm net als mijn akra nu, ben benieuwd.
mooie demper die Bodis,had deze nog niet eerder gezien .ziet er echt gaaf uit. laat je dus met de juiste aansluitdiameter maken.bij jou systeem denk ook rond de 60mm
bodis_three-tec-c_compleet_systeem_race_.jpg
 
Klopt, wordt gemaakt met 60mm en rechte aansluiting.
standaard zit er een kleine bocht ingaand op de demper.

Als ik hem erop heb zal ik een foto posten, ging 2-3 weken duren maar verwacht met de huidige situatie nog wel wat langer.
Is ook niet erg, zal tzt wel verschijnen :)
 
Klopt, wordt gemaakt met 60mm en rechte aansluiting.
standaard zit er een kleine bocht ingaand op de demper.

Als ik hem erop heb zal ik een foto posten, ging 2-3 weken duren maar verwacht met de huidige situatie nog wel wat langer.
Is ook niet erg, zal tzt wel verschijnen :)
Zal wel mooi staan en apart zie je niet vaak. Had eerst een SC Project demper bij de fabriek besteld met 60 mm aansluitdiameter maar in combinatie met de linkpijp op de afbeelding was geluid echt te hard. Kwam op EBay deze Akrapovic SBK full titanium demper tegen met 60 mm aansluiting , komt van een full tit race syteem ,geluid is minder hard wat je niet zou verwachten als je de outlet ziet:P
$_59.JPG-2.jpg
$_59.JPG.jpg
20180514_205848.jpg
 
Laatst bewerkt:
Is het een zwaardere veer constante wat je nu gemonteerd hebt?
Ben ooit ook bij hyperpro geweest, die gaven toen aan dat de achterveer met mijn 80-85 kg gewoon weg prima is een dat alleen aan de voorkant wat te behalen valt.
Progressieve veer is dit, en als het goed is vanaf 70kg, ik ben niet zo zwaar


Effe nog hier op terugkomend:

Dinsdag er op langs Hyperpro geweest, de 18cm gecomprimeerde lengte bleek toch iets te weinig en hij heeft de veer wat meer opgespannen
waarop ik kan concluderen dat dit inderdaad een minder sterke veer is als OEM suzuki
 
Heeft hier iemand ervaring met Arashi remschijven? Zat gewoon voor de gein weer eens te zoeken er is wel een topic over op het forum. Is ook mijn beroep om dit soort dingen uit te zoeken, dus blijf het interessant vinden.
Het spul kost de helft laat maar zeggen. Een enkele EBC Prolite X schijf kost ook 170 euro.

Heb even wat kort naar de materialen gekeken. Arashi gebruik AISI 420 en EBC en Brembo gebruiken X20CR13. Deze zijn in principe gelijk aan elkaar.
De inner ring "carrier" is van 6061T6 bij Arashi en bij Brembo 6082T6. Ook deze materialen zijn zo goed als gelijk aan elkaar.
De floaters kan je ook nog gaan uitzoeken maar die kan ik niet vinden van Arashi, wel van Brembo X10 CrS17; X20 Cr13; X30 Cr13;
AISI 304; AISI 316; (waarschijnlijk net wat ze voor handen kunnen krijgen).

De verschil in kosten zit ook heel veel in de certificering bij een TUV zoals eerder ook gezegd is en alle reclame en branding


Zodra het mooi weer is en lekker temperatuurtje ga ik de remklauwen en floaters eens schoonmaken. Heb niet het idee dat mijn huidige schijven op zijn met 40.000 km, maar mooi zijn ze ook niet meer :')
 
Laatst bewerkt:
Jij kunt het ook niet laten he ;)

Ik had me ook voorgenomen om niet teveel aan mijn Kawa te doen, maar dat is ook weer niet gelukt :+; motorisch is alles standaard, maar verder zit er weer het nodige op (Akra carbon einddemper, Lightech rem/schakelset, Lightech kettingspanners, Lightech rem/koppelingshandels, Lightech tankdop, ZETA kroonplaat, AIM TFT dashboard, K-tech cartridges, K-tech achtershock, Brembo remklauwen HPK-GP4 (voor en achter), Galespeed velgen, Galespeed zwevende remschijven (voor en achter), Galespeed remcilinder (achter), alle zwarte plastic delen vervangen door carbon).

Bekijk bijlage 1475702

:W
Ja Herman, die is wel af zo, pracht ding:t:W
 
Heeft hier iemand ervaring met Arashi remschijven? Zat gewoon voor de gein weer eens te zoeken er is wel een topic over op het forum. Is ook mijn beroep om dit soort dingen uit te zoeken, dus blijf het interessant vinden.
Het spul kost de helft laat maar zeggen. Een enkele EBC Prolite X schijf kost ook 170 euro.

Heb even wat kort naar de materialen gekeken. Arashi gebruik AISI 420 en EBC en Brembo gebruiken X20CR13. Deze zijn in principe gelijk aan elkaar.
De inner ring "carrier" is van 6061T6 bij Arashi en bij Brembo 6082T6. Ook deze materialen zijn zo goed als gelijk aan elkaar.
De floaters kan je ook nog gaan uitzoeken maar die kan ik niet vinden van Arashi, wel van Brembo X10 CrS17; X20 Cr13; X30 Cr13;
AISI 304; AISI 316; (waarschijnlijk net wat ze voor handen kunnen krijgen).

De verschil in kosten zit ook heel veel in de certificering bij een TUV zoals eerder ook gezegd is en alle reclame en branding


Zodra het mooi weer is en lekker temperatuurtje ga ik de remklauwen en floaters eens schoonmaken. Heb niet het idee dat mijn huidige schijven op zijn met 40.000 km, maar mooi zijn ze ook niet meer :')


Ik heb zelf Arashi Rearsets, scheelde de helft met welk ander merk
Ergens was ik wel een topic tegengekomen, hier of op gixxer.com van iemand die ze (lees: Chinese schijven, niet per se Arashi) metallurgisch heeft getest en tot de conclusie kwam dat het prima "up to spec" materiaal was

Maar voor mezelf weet ik niet of zou bezuinigen op remmen en ik denk ook niet dat ik dat een ander zou aanbevelen
 
Helemaal gelijk in natuurlijk dat je fatsoenlijk spul moet hebben. En de vraag rijst dan of je met Arashi schijven bezuinigd op je veiligheid of alleen op marketing, branding en certificering.

Het schijnt dat de fabrikant ook de Sunstar en Braking schijven produceert. Sunstar is OEM Suzuki en nog vele andere merken. Komt qua engineering uit Italië. (Milaan om precies te zijn)

Als voorbeeld even iets uit de luchtvaart. Ik weet dat bedrijven goedkoper staal en aluminium kopen uit goedkope regio's. De kans bestaat daardoor dat bijvoorbeeld 1 op de 10 producten de QA niet haalt op het einde doordat er toch verontreiniging in zit, maar dit is alsnog goedkoper dan direct bij Tata steel te kopen, zoveel scheelt het.
 
Zal wel mooi staan en apart zie je niet vaak. Had eerst een SC Project demper bij de fabriek besteld met 60 mm aansluitdiameter maar in combinatie met de linkpijp op de afbeelding was geluid echt te hard. Kwam op EBay deze Akrapovic SBK full titanium demper tegen met 60 mm aansluiting , komt van een full tit race syteem ,geluid is minder hard wat je niet zou verwachten als je de outlet ziet:PBekijk bijlage 1476826Bekijk bijlage 1476828Bekijk bijlage 1476830
Mooie pijp die Akra, staat goed ook onder de Kawa.
Geluid van de SC bedoel je dat met of zonder killer en hoe rij je met de Akra, met of zonder ?
 
Terug
Bovenaan Onderaan