Het GSX-R1000 topic deel 21 : The king of the sportsbikes!

Ik heb een aantal jaren een K5, vorig jaar een circuit dag mee gedaan, erg verslavend. Hij is nog bijna volledig stock, behalve een paar comfort aanpassingen (ben vrij lang, 193cm). Dit jaar weer een paar circuit dagen geboekt, hebben jullie nog tips hoe en wat ik het beste kan afstellen en welke standaard onderdelen beter te vervangen zijn?

Aanpassingen:
- Yoshi uitlaat(Zat er al op)
- stomp grips
- raiser plates (ondersteboven)
- aftermarket handvatten en hendels (zaten er al op, die hendels zijn echt ruk)

Nog een foto voor het topic:


IMG_20200809_084405~3.jpg
 
IMG_20200416_195323.jpg

Hierdoor zijn de steps zo'n 2,5cm lager en naar achteren. Stuk relaxter voor lange benen, betere hoek voor m'n knieën.
 
Handige dingen. Ik heb ook lange benen (binnenbeenlengte 95 cm), dat hoort bij iemand van 1.95 terwijl ik maar 1,88 ben. Lekker uit verhouding. Maar weinig klachten verder.
 
Deze aanpassing heeft mijn plezier van de motor verdrievoudigd, dus kan het zeker aanraden om net dat beetje comfort te geven op een niet al te grote motor.
 
Handige dingen. Ik heb ook lange benen (binnenbeenlengte 95 cm), dat hoort bij iemand van 1.95 terwijl ik maar 1,88 ben. Lekker uit verhouding. Maar weinig klachten verder.

Ik heb korte benen, maar de vorige eigenaar lange 😁 en die zat lekkerder op het circuit ermee.(hoge naar achter stand)
Ik niet, kon lastig verzitten dus heb ze eraf gehaald.
Ondertussen de gixxer niet meer in mijn bezit .
 

Bijlagen

  • CDFD029A-3269-425E-A3ED-368F7541D46A.jpeg
    CDFD029A-3269-425E-A3ED-368F7541D46A.jpeg
    97,8 KB · Weergaven: 10
  • 2883FEDF-D845-4487-8437-54D6FFDF56F7.jpeg
    2883FEDF-D845-4487-8437-54D6FFDF56F7.jpeg
    211,5 KB · Weergaven: 10
Ik had zaterdag geen remdruk en heb gemerkt dat wanneer hij lang stilstaat ze druk kwijt raakt.
Heb gisteren daarom maar een brembo 19rcs Corsa Corta gekocht. Sowieso een upgrade en als ik nou nog problemen heb dan ligt het aan de klauwen. Haha.
 
Mooie fietsen die zwarte K7 en die blauw/witte K5 :t

@S100, brembo pomp ga je wel merken.
Nu was voor op straat de std pomp voor mij ook oke icm verse remvloeistof en goede blokken en staal omvlochten remleidingen.
Maar de upgrade naar een RCS19 pomp ga je wel voelen, drukpunt blijft ook goed ook op het circuit.
Heb hem nu op de wegmotor en op de circuitfiets.
 
Ik heb een aantal jaren een K5, vorig jaar een circuit dag mee gedaan, erg verslavend. Hij is nog bijna volledig stock, behalve een paar comfort aanpassingen (ben vrij lang, 193cm). Dit jaar weer een paar circuit dagen geboekt, hebben jullie nog tips hoe en wat ik het beste kan afstellen en welke standaard onderdelen beter te vervangen zijn?

Aanpassingen:
- Yoshi uitlaat(Zat er al op)
- stomp grips
- raiser plates (ondersteboven)
- aftermarket handvatten en hendels (zaten er al op, die hendels zijn echt ruk)

Ligt eraan wat je talenten zijn en hoe ver je wilt gaan en hoeveel je uit wilt geven.

Met een std motor kunnen de meeste mensen die wel wat feeling hebben voor circuitrijden al erg hard gaan.
De motor kan nog een een heel stuk sneller maar bij de meeste amateurs is het wat aanpassen wel fijn voor je zelf en het gevoel.
Iemand met veel talent rijdt op een std K5 sneller dan de meeste mensen hier op mf, om aan te geven dat een het niet snel aan de motor zal liggen.

Wat wel fijn is als je meer gaat rijden, of sowieso bij circuit rijden.
- Goede algehele staat van de motor, loop het de week voor je gaat rijden nog eens goed na.
na iedere circuitdag check ik alles nogmaals en maak ik alles goed schoon. Je wilt zelf niet over de staat van je motor moeten nadenken en er rijden meer mensen rond, een goed onderhouden motor rijdt gewoon fijner.
Als ik zie wat er soms de baan op komt :/ .gelukkig rijdt het overgrote deel met goed spul.
En dat hoeft niet nieuwe te zijn, gare kuipen zegt niks. Als het rijwielgedeelte schoon is, voorvering schoon etc zie je dat iemand zich heeft voorbereidt. Er worden soms mensen terug gestuurd met lekke voorvering, banden die geheel af zijn etc.
- Goede remblokken en staat van je remsysteem, zorg voor verse (geen jaren oud) remvloeistof, goed ontlucht en het liefst met goede blokken en remleidingen.
- als de vering nog standaard is: laat het eens nazien en servicen, of nog beter laat het ombouwen naar jouw gewicht.
Kleine aanpassingen (andere veren, service en het afstellen op je gewicht) hoeft niet heel veel te kosten en gaat je zeker helpen met het gevoel en is beter voor je banden slijtage ook.

Ga je veel meer rijden en zeg je met de motor krijgt voor het circuit de voorkeur boven de weg, dan kun je verder gaan kijken naar een schokdemper, banden warmers icm banden die daarvoor geschikt zijn, rempomp, etc etc en zo kun je het zo gek maken als je zelf wilt.
Dure vering en circuitbanden icm warmers hoeft niet, maar het komt vaak het gevoel met de motor ten goede en het geeft minder bandenslijtage, daarnaast kun je met bandenwarmers gelijk doorknallen waar je zeker met een sporttieve wegband toch een ronde of 2 wat rekening moet houden met het opwarmen van de banden.
 
Laatst bewerkt:
Ik ben ook vrij lang, maar ik denk trouwens dat je met het naar beneden zetten van je voetsteunen wel problemen gaat krijgen met grondspeling op het circuit.
Ik ben zelf 2.00m en dat is niet altijd even gemakkelijk zitten en wat opvouwen maar mijn steunen staan op de wegmotor nog vrij std (staan al niet super laag bij een GSX-R) en op de racer staan ze nog een stukje verder naar achter en naar boven, dan nog hebben het schakelpookje en het rempedaal ligt het asvalt geraakt.

Het is een beetje opvouwen maar het gaat net ;)

IMG-20200624-WA0010.jpg
 
Laatst bewerkt:
Voor de circuitrijders onder ons met een gsxr 1000 k9 - l6 wat voor motorolie gebruiken jullie? 10W 40 half/vol syntheet?
 
Ik ga de remklauwen reviseren. Staat wel mooi setje Nissin klauwen op marktplaats voor niet al te veel. Maar reviseren scheelt toch wat centen.
 
Ligt eraan wat je talenten zijn en hoe ver je wilt gaan en hoeveel je uit wilt geven.

Met een std motor kunnen de meeste mensen die wel wat feeling hebben voor circuitrijden al erg hard gaan.
De motor kan nog een een heel stuk sneller maar bij de meeste amateurs is het wat aanpassen wel fijn voor je zelf en het gevoel.
Iemand met veel talent rijdt op een std K5 sneller dan de meeste mensen hier op mf, om aan te geven dat een het niet snel aan de motor zal liggen.

Wat wel fijn is als je meer gaat rijden, of sowieso bij circuit rijden.
- Goede algehele staat van de motor, loop het de week voor je gaat rijden nog eens goed na.
na iedere circuitdag check ik alles nogmaals en maak ik alles goed schoon. Je wilt zelf niet over de staat van je motor moeten nadenken en er rijden meer mensen rond, een goed onderhouden motor rijdt gewoon fijner.
Als ik zie wat er soms de baan op komt :/ .gelukkig rijdt het overgrote deel met goed spul.
En dat hoeft niet nieuwe te zijn, gare kuipen zegt niks. Als het rijwielgedeelte schoon is, voorvering schoon etc zie je dat iemand zich heeft voorbereidt. Er worden soms mensen terug gestuurd met lekke voorvering, banden die geheel af zijn etc.
- Goede remblokken en staat van je remsysteem, zorg voor verse (geen jaren oud) remvloeistof, goed ontlucht en het liefst met goede blokken en remleidingen.
- als de vering nog standaard is: laat het eens nazien en servicen, of nog beter laat het ombouwen naar jouw gewicht.
Kleine aanpassingen (andere veren, service en het afstellen op je gewicht) hoeft niet heel veel te kosten en gaat je zeker helpen met het gevoel en is beter voor je banden slijtage ook.

Ga je veel meer rijden en zeg je met de motor krijgt voor het circuit de voorkeur boven de weg, dan kun je verder gaan kijken naar een schokdemper, banden warmers icm banden die daarvoor geschikt zijn, rempomp, etc etc en zo kun je het zo gek maken als je zelf wilt.
Dure vering en circuitbanden icm warmers hoeft niet, maar het komt vaak het gevoel met de motor ten goede en het geeft minder bandenslijtage, daarnaast kun je met bandenwarmers gelijk doorknallen waar je zeker met een sporttieve wegband toch een ronde of 2 wat rekening moet houden met het opwarmen van de banden.
Goeie tips! Ik ga er werk van maken. Sowieso zorg ik altijd goed voor mijn spullen, een kras ala maar technisch is het allemaal in orde. Goede adressen voor afstellen van de veren?

Ik ben ook vrij lang, maar ik denk trouwens dat je met het naar beneden zetten van je voetsteunen wel problemen gaat krijgen met grondspeling op het circuit.
Ik ben zelf 2.00m en dat is niet altijd even gemakkelijk zitten en wat opvouwen maar mijn steunen staan op de wegmotor nog vrij std (staan al niet super laag bij een GSX-R) en op de racer staan ze nog een stukje verder naar achter en naar boven, dan nog hebben het schakelpookje en het rempedaal ligt het asvalt geraakt.

Het is een beetje opvouwen maar het gaat net ;)

Bekijk bijlage 1602842
Als ik er meer mee het circuit op ga haal ik ze op dat moment er af. Ze zitten er vooral voor de straat op.
 
Ik ga de remklauwen reviseren. Staat wel mooi setje Nissin klauwen op marktplaats voor niet al te veel. Maar reviseren scheelt toch wat centen.

Altijd effe in de gaten houden wbt andere remklauwen, als deze voor 300 of 320 schijven zijn moet je daar weer mee gaan improviseren
 
Altijd effe in de gaten houden wbt andere remklauwen, als deze voor 300 of 320 schijven zijn moet je daar weer mee gaan improviseren

Ja, dat ging ook weer door mijn gedachte.
Volgens mij kunnen deze er in een keer op, maar kon het niet zo snel vinden. De gixxer heeft 320 mm toch? ≥ Nissin N4RC1-108B radiaal remklauwen incl nieuwe remblokken - Onderdelen | Overige - Marktplaats.nl

Wat ik had gelezen is dat deze klauwen echt heel wat beter zijn dan de tokico.
 
Vandaag de klauwen uit elkaar gehaald. Wat stofseals die raar zaten en met wat corrosie eronder. Wat oude remvloeistof die je eigenlijk nooit kan verversen zonder hem uit elkaar te halen door de constructie van de klauw.

Links zaten de kleine zuigers toch wat vast, rechts was nog wel oké. Schoon gemaakt. Aankomende week nieuwe seals erin.
 

Bijlagen

  • IMG_20210307_141720.jpg
    IMG_20210307_141720.jpg
    175 KB · Weergaven: 6
  • IMG_20210307_124411.jpg
    IMG_20210307_124411.jpg
    146,3 KB · Weergaven: 10
  • IMG_20210307_124654.jpg
    IMG_20210307_124654.jpg
    117,6 KB · Weergaven: 6
Vandaag de klauwen uit elkaar gehaald. Wat stofseals die raar zaten en met wat corrosie eronder. Wat oude remvloeistof die je eigenlijk nooit kan verversen zonder hem uit elkaar te halen door de constructie van de klauw.

Links zaten de kleine zuigers toch wat vast, rechts was nog wel oké. Schoon gemaakt. Aankomende week nieuwe seals erin.
Zier er netjes uit, mooi klusje.
Misschien iets voor de racer om dat volgend jaar te doen :t
 
De remvloeistof die aan de achterzijde zit ververst volgens mij nooit tenzij je hem dus echt uitelkaar haalt.

Ik heb seals gekocht van "all Balls racing" (40,- euro) origineel kan je net zo goed nieuwe klauwen kopen. (320,- euro alleen de seals).
Ben denk 2,5 uur bezig geweest tot nu. Eerste keer dat ik het deed, maar is een eitje.
 
Laatst bewerkt:
all balls racing ook al eens wat van gehad, was goed toen.
Ging om de keering van de uitgaande as van de WR450 die ik toen had.
 
Ja, ben benieuwd.
Zat nog na te denken over de vloeistof. De zuigers aan binnenzijde worden onder druk gezet door een heel klein kanaaltje, toch wel ingenieus ontwerp. De banjo en ontluchting zitten aan een kan en aan de andere kant zit vrijwel niks. Zat ook nog even te denken aan vloeistof dynamica en hoe het zit met de grote en kleine zuiger en hoe dat ook alweer werkte. Maar omdat de grote zuiger al wat vloeistof verplaatsing heeft ondervonden heb je minder vloeistof over voor de verplaatsing van de andere zuiger, dus moet hij kleiner zijn voor een zelfde verplaatsing.
Wel leuk.
 
Gaaf ja om zoiets eens goed te bekijken, mooi projectje :t

Bij mij is de racer ook ver klaar, remmen nog eens goed nalopen.
Moet nog stompgrips hebben en extra remblokken.
En komen nog wat stickers op, al ben ik daarover gaan twijfelen. Vind hem zo ook wel gaaf.
Van de winter best weer wat aan gedaan en geld ingestoken.

20210307_151759.jpg
 
Terug
Bovenaan Onderaan