Het GSX-R1000 topic deel 21 : The king of the sportsbikes!

Lange, natte winter.
Na het weekend geven ze beter weer af en dan hoop ik de eerste meters van 2024 te maken.

Motor staat er klaar voor. Heb nog wel stompgrip besteld maar zit lange levertijd op, heeft ook geen haast.
Heb met het nieuwe Damen pak dat ik wat schuif bij doorremmen en met de circuitfiets werkte dat met de stompgrip er goed.

Bekijk bijlage 1979011
john :9~:9~
 
Mijn GSXR gaat in de verkoop. Het hoofd zegt "opstappen en rijden/spelen" maar het lichaam sputtert tegen.
Hier de details: www.marktplaats.nl/seller/view/m2086901020
Helaas........ ik moet overstappen naar iets met een grotere kniehoek en hoger stuur/rechtere zit. :(;(

1709238726473.jpeg
 
Laatst bewerkt:
Balen :(

Succes met de verkoop !
Je had de L5 nog niet zo lang toch ?
1 jaar. De GSXR verkopen doe ik met tegenzin maar om na een dagje Eifel een paar dagen met een zere rug rond te lopen is het niet waard. Ik weet zelfs nog niet eens wat ik er voor terug ga kopen, zelfs niet na een hele winter rondkijken. De meeste nieuwe motoren vind ik niet meer mooi. Teveel "futuristisch plastic". Dus het wordt een "oudje' of iets nieuws naked-achtigs met een "klassieke look".
 
Laatst bewerkt:
Nee met pijn lopen is niet fijn. Er is wel veel moois te koop maar supersports van de laatste generatie zijn niet goedkoop.

Ik wil nog wel eens een V strom erbij kopen, laatste modellen vind ik wel gaaf en mijn zoon wil proberen achterop mee te gaan en op de GSX-R is dat niks.
 
Nee met pijn lopen is niet fijn. Er is wel veel moois te koop maar supersports van de laatste generatie zijn niet goedkoop.

Ik wil nog wel eens een V strom erbij kopen, laatste modellen vind ik wel gaaf en mijn zoon wil proberen achterop mee te gaan en op de GSX-R is dat niks.
Hier idem dito. De kinderen willen achterop. Dat is eveneens niet fijn op de gixxer.
Mijn backup plan is, als ze niet verkocht wordt of ik geen goede inruildeal kan maken, om de gixxer te houden en dan een GSXF erbij. Dan is de gixxer voor het "uurtje spelen" en de GSXF voor de langere dagtochten. Inmiddels heb ik 2 gegadigden voor de gixxer, ik denk dat hij binnen nu en 2 weken wel verkocht wordt.
 
Laatst bewerkt:
Één ander stuur is misschien ook een optie? Dat heb ik ook een tijdje gehad wegens schouderblessure, en ondertussen terug omgebouwd naar origineel.
 

Bijlagen

  • 20200911_184636.jpg
    20200911_184636.jpg
    817,8 KB · Weergaven: 0
  • 20200419_153149.jpg
    20200419_153149.jpg
    501 KB · Weergaven: 0
Één ander stuur is misschien ook een optie? Dat heb ik ook een tijdje gehad wegens schouderblessure, en ondertussen terug omgebouwd naar origineel.
👍 Op mij vorige GSXR, een K7, had ik een ABM Superbikestuur. Dat zat inderdaad beter maar ik heb altijd het idee gehad dat de "basishouding" nog steeds naar voren gekanteld was en enkel de armen wat hoger zaten. Tevens wil ik een ruimere kniehoek. Kan het niet uitleggen, is een gevoel. Een supersport met superbikestuur zit nog altijd minder minder comfortabel/anders dan een naked of sport tourer.
 
Laatst bewerkt:
nou hier zit het eerste ritje er ook weer op
het was er goed weer voor
op naar het volgende weekend
heb er weer zin aan:Y
Ik heb vandaag ook een uurtje gereden. Rustig aan want reed in "textiel". Het leren maatpak duurt nog een weekje of 5.... Maar het was lekker na 5 maanden. Begin nu alweer te twijfelen of ik de gixxer überhaupt moet verkopen.. Pfffffffff
 
Hier in Zuid West NL een hele dag geen zon, helemaal niks en 75% van de tijd fijne miezerregen B|
 
Ik heb vandaag ook een uurtje gereden. Rustig aan want reed in "textiel". Het leren maatpak duurt nog een weekje of 5.... Maar het was lekker na 5 maanden. Begin nu alweer te twijfelen of ik de gixxer überhaupt moet verkopen.. Pfffffffff
ik zeg maar zo als ik mij een uurtje in het weekend uit kan leven dan ben ik al blij
dus als ik jou was zou ik hem lekker laten staan
en er van genieten :Y
 
ik zeg maar zo als ik mij een uurtje in het weekend uit kan leven dan ben ik al blij
dus als ik jou was zou ik hem lekker laten staan
en er van genieten :Y
Hier net hetzelfde. Regelmatig veel last van blessure, maar de motor ervoor weg doen...nee daar rij ik er veeel te graag mee.
 
En druk in de eifel? Veel smurfen gezien?
Rond de biker ranch heel veel motoren op de baan. Wat verder door kwam ik ook redelijk wat motor rijders tegen 👍. Gestopt en ene gedronken in de biker ranch, zowel parking als terras was compleet vol.

Er staan paar nieuwe flitspalen rond simmerath. Ben maar 1 smurfen auto tegen gekomen in de eifel.
 
Rond de biker ranch heel veel motoren op de baan. Wat verder door kwam ik ook redelijk wat motor rijders tegen 👍. Gestopt en ene gedronken in de biker ranch, zowel parking als terras was compleet vol.

Er staan paar nieuwe flitspalen rond simmerath. Ben maar 1 smurfen auto tegen gekomen in de eifel.
Om de flitsers of een paar meer maak ik mij geen zorgen. Om de geluidscontroles des te meer. Die controles vinden steeds frequenter plaats en ze worden steeds minder tolerant bij overschrijding.
 
Om de flitsers of een paar meer maak ik mij geen zorgen. Om de geluidscontroles des te meer. Die controles vinden steeds frequenter plaats en ze worden steeds minder tolerant bij overschrijding.
Ik zag dat je een yoshimura demper hebt. Heb je er al problemen mee gehad? Ik plaats meestal de db killer erin maar je weet nooit of ze gaan klagen of niet.want uiteindelijk is de katalysator ook weg. Of een ritje door de week dan is het daar heel rustig.
 
Ik zag dat je een yoshimura demper hebt. Heb je er al problemen mee gehad? Ik plaats meestal de db killer erin maar je weet nooit of ze gaan klagen of niet.want uiteindelijk is de katalysator ook weg. Of een ritje door de week dan is het daar heel rustig.
Ik ben vorig jaar te weinig in de Eifel geweest (om aangehouden te worden). Dus kan je vraag niet beantwoorden. In Nederland in ieder geval probleemloos... tot nu toe. Ik rij met de "ring" erin. Je weet wel, die de uitgaande diameter kleiner maakt, maar zonder het ca. 10cm lange pijpje.......... Uiteraard MET Kat. Als ze je staande houden zonder Kat dan kom je niet meer weg met de motor.
 
Laatst bewerkt:
Ik kom.vaak in Duitsland. Vorig jaar heb ik zo een 15tal ritjes in de Eifel gedaan. Dat is meestal via aachen de grens over en dan binnendoor van simmerath naar nurburgring tot aan de moezel. Nooit geen problemen gehad of controles tegengekomen.

Ik ga vooral in Luxemburg rijden omdat ik dat nog leuker vind dan de eifel en het voor mij niet veel verder is. Ook daar ga ik de grens over en rij ik Duitsland in. Ook nog nooit problemen gehad.

Vorig jaar 4 dagen zwarte woud geweest. Geen problemen gehad maar daar heb je wel vaker controles, vooral op de B500.

Doe zo een 12000 a 15000 km per jaar verdeeld onder mijn gsxs1000 en gsxr1000. Slinger wegen rij ik goed door in zijn tweede en trek em vaak door tot hoog in de toeren dus heb wel wat geluid bij me... hou me wel netjes in op 50km per uur gebied/ wegen waar huizen staan ect. . De gsxs1000 is nu verkocht en kijk uit voor iets anders.

Heb vorig jaar 1x een motor aan de kant gezien die werd aangehouden. Ging om een zx10r met Duitse platen. Volgens mij ging het eerder om ' roekeloos ' rijden dan om geluid.

Ga nu wel kijken voor een db killer voor mijn K5. Moest ik toch eens aangehouden worden kan ik em ter plekke nog monteren en zou ik de motor niet te moeten laten staan ( werd me zo verteld ).
 
K5 had de cat ook in de demper en volgens mij heb je e-gekeurde dempers zonder cat te koop voor dat model.
vanaf de K7 (zwaardere euro norm) zie je dat de nieuwe dempers enkel e keur hebben als ze op de cat zitten.
Met cat vervanger vervalt de e-keur dan.

Voor NL zou ik me geen zorgen maken, ik rij tegenwoordig wel met killer maar wel met een vol systeem.
Geluid is prima en niet veel harder dan origineel ook, net wat voller.
Zonder killer is het zelfs niet aso.

Duitsland zijn ze wel strenger ja, laatste jaren zelf niet meer geweest.
 
Terug
Bovenaan Onderaan