Het Honda Africa Twin Topic deel *3*

haha, en optie 3: gewoon de ruit eraf vijzen kan ook dan :)
P1060583_zpsa8bdec15.jpg
 
ah :). als het lukt en alpjes ook welkom zijn wil ik wel een poging wagen. heb dan alleen geen facebook en wil dat ook graag zo houden :+. Waar en hoelaat is dat zaterdag dan?
 
eeuwenoude discussie opnieuw wat aanwakkeren... BANDEN }) :P
ik reed tot nu met een K60 achterband, en deze is nu al redelijk ver versleten...
ik rijd regelamtig woon-werk verkeer met de AT (en daarbij veel onverhardbaantjes meepikken die niet altijd in de beste staat zijn, soms vol modder, soms overwoekert van metershoog onkruid 8-) )
maar ik rijd ook soms een moto-rondrit mee, dus volledig op verharde baan, en redelijk sportief optrekken en remmen. voor het eerste (off-road werk) was de K60 echt top, voor het tweede wel een superwegligging, maar vlug slijten (denk ik toch ;) +/-3000km met achterband)
nu denk ik ofwel naar een goedkopere brute band gaan, denk maar SAVA mc60 :9~ of GOLDEN TYRE gt201 of zelfs een MITAS e09 dakar :} ... of toch een minder off-road band nemen en hopen dat ik overal vlot door geraak :] ... zoals een MICHELIN anakee :r of een AVON distanzia B| ...
Of simpelweg houden bij de K60 / TKC80 *O* en ermee leren leven dat er toch regelamatig een ander achterbandje mag opgelegd worden...
Oja, vooraan ligt een TKC80 :Y ... there's just no better :N
 
eeuwenoude discussie opnieuw wat aanwakkeren... BANDEN }) :P
ik reed tot nu met een K60 achterband, en deze is nu al redelijk ver versleten...
ik rijd regelamtig woon-werk verkeer met de AT (en daarbij veel onverhardbaantjes meepikken die niet altijd in de beste staat zijn, soms vol modder, soms overwoekert van metershoog onkruid 8-) )
maar ik rijd ook soms een moto-rondrit mee, dus volledig op verharde baan, en redelijk sportief optrekken en remmen. voor het eerste (off-road werk) was de K60 echt top, voor het tweede wel een superwegligging, maar vlug slijten (denk ik toch ;) +/-3000km met achterband)
nu denk ik ofwel naar een goedkopere brute band gaan, denk maar SAVA mc60 :9~ of GOLDEN TYRE gt201 of zelfs een MITAS e09 dakar :} ... of toch een minder off-road band nemen en hopen dat ik overal vlot door geraak :] ... zoals een MICHELIN anakee :r of een AVON distanzia B| ...
Of simpelweg houden bij de K60 / TKC80 *O* en ermee leren leven dat er toch regelamatig een ander achterbandje mag opgelegd worden...
Oja, vooraan ligt een TKC80 :Y ... there's just no better :N
rij jij zaterdag nou mee?
 
'( neen :N
Ik ben bezig mijn garage (niet parking maar auto-atelier) aan het herbouwen... en het past gewoon vreselijk slecht!

daarmee: gaan jullie allemaal maar, leer uit de fouten van de eerste keer, plan een betere tweede editie begin volgend jaar... met ik erbij *O* :] *O*
 
eeuwenoude discussie opnieuw wat aanwakkeren... BANDEN }) :P
ik reed tot nu met een K60 achterband, en deze is nu al redelijk ver versleten...
ik rijd regelamtig woon-werk verkeer met de AT (en daarbij veel onverhardbaantjes meepikken die niet altijd in de beste staat zijn, soms vol modder, soms overwoekert van metershoog onkruid 8-) )
maar ik rijd ook soms een moto-rondrit mee, dus volledig op verharde baan, en redelijk sportief optrekken en remmen. voor het eerste (off-road werk) was de K60 echt top, voor het tweede wel een superwegligging, maar vlug slijten (denk ik toch ;) +/-3000km met achterband)
nu denk ik ofwel naar een goedkopere brute band gaan, denk maar SAVA mc60 :9~ of GOLDEN TYRE gt201 of zelfs een MITAS e09 dakar :} ... of toch een minder off-road band nemen en hopen dat ik overal vlot door geraak :] ... zoals een MICHELIN anakee :r of een AVON distanzia B| ...
Of simpelweg houden bij de K60 / TKC80 *O* en ermee leren leven dat er toch regelamatig een ander achterbandje mag opgelegd worden...
Oja, vooraan ligt een TKC80 :Y ... there's just no better :N
Mefo Super Explorer. Lijkt op een K60, gaat alleen langer mee (van horen zeggen ;) )
 
Ik zou voor de Sava MC60 gaan op advrider forum best goede dingen gelezen... heeft 2 draairichtingen 1 voor on en 1 voor offroad.. en stukken goedkoper..

Ik ga Zaterdag dagje rijden met de boys van de nl africa twin facebook site.
Gaan er meer mensen mee.?

greetsz
 
Ik zou voor de Sava MC60 gaan op advrider forum best goede dingen gelezen... heeft 2 draairichtingen 1 voor on en 1 voor offroad.. en stukken goedkoper..

Ik ga Zaterdag dagje rijden met de boys van de nl africa twin facebook site.
Gaan er meer mensen mee.?

greetsz


Rookie en Thedennman thx voor de reacties,

en het is de SAVA GETaWAY MC60 geworden, zal in "onroad-draairichting" gemonteerd worden, om toch iets langer mee te gaan.
Hopelijk komt die snel binnen, en kan ik weer met vol vertrouwen vlot door de aarde-wegeltjes vliegen ;) :] *O*
 
"autobandenmarkt.be" 87€ (tkc80 kosten 115€, en k60 waren 104€)
en neen, ik kan jammer genoeg niet mee met de tocht zaterdag, hoewel ik echt graag zou willen.
ik ben garagist, en dus elke zaterdag voormiddag werken, maar volgende keer zal ik wel proberen eens te schrikkelen en af te komen. maar nu is het echt te druk... :( jammer
have fun ginder (en zet maar af en toe een foto'tje op facebook voor de thuisblijvers :p )
 
Het is meer een weekendje van vrijdag tot zondag morgen. ik ga alleen de rit op zaterdag mee.
Is een rit van een 600 km meen ik.
Begin punt is hier www.campinggulperberg.nl zaterdag vertrek ritje is gepland om 10:00.

Check anders ff op facebook africa twin nl/be.

greetsz
 
Het is meer een weekendje van vrijdag tot zondag morgen. ik ga alleen de rit op zaterdag mee.
Is een rit van een 600 km meen ik.
Begin punt is hier www.campinggulperberg.nl zaterdag vertrek ritje is gepland om 10:00.

Check anders ff op facebook africa twin nl/be.

greetsz
325 km :Y
 
Osmand maakte van de route 311km 8-)
als ie de saaie stukjes heeft afgekort vind ik het prima :+

edit: nu weer 331... het blijft een vage app maar kan tenminste routes aan :)
 
Laatst bewerkt:
Het is meer een weekendje van vrijdag tot zondag morgen. ik ga alleen de rit op zaterdag mee.
Is een rit van een 600 km meen ik.
Begin punt is hier www.campinggulperberg.nl zaterdag vertrek ritje is gepland om 10:00.

Check anders ff op facebook africa twin nl/be.

greetsz


Bedoelde ong 6 uur ipv 600km :z
 
Aan allen die meerijden met die rondrit morgen, have fun... ik zal dikwijls aan jullie denken terwijl ik auto's aan het repareren ben |(
hopelijks wat redelijk weer, en veel :] plezier!
de volgende keer zorg ik dat ik erbij ben *O* dan moet ik het me niet meer zo beklagen -O-
 
Aan allen die meerijden met die rondrit morgen, have fun... ik zal dikwijls aan jullie denken terwijl ik auto's aan het repareren ben |(
hopelijks wat redelijk weer, en veel :] plezier!
de volgende keer zorg ik dat ik erbij ben *O* dan moet ik het me niet meer zo beklagen -O-

ondanks een meer dan uitstekende start van de rit eindige voor mij iets minder positief.. in de loop van de middag onderuit gegleden en tegen een tegemoet komende auto gebotst. Erg glad stukje daar '( .
Opgehaald met de ambulance en na echo en fotos weer achterop vertrokken bij Diekooi, een uitstekende chauffeur die me zelfs helemaal thuis heeft afgezet :} .

vandaag nog spierpijn, pijn in mijn been maar niets wat niet kan herstellen. Erg veel geluk gehad :Y

intussen met de verzekeringalarmdienst contact gehad en over een week of 2 wordt de motor thuis afgeleverd.

voor de lezers hier die op de rit aanwezig waren (ik ken niet alle deelnemers of nicknames persoonlijk). Dank voor de goede zorgen ter plaatse en Robert voor de aanwezigheid in het ziekenhuis en uiteraard de rit naar huis. Onderweg dacht ik nog hoe slecht je zadel wel niet was maar eenmaal thuis ontdekte ik een enorme blauwe plek op m'n reet :X .

vraag me af hoe je eigenlijk mijn helm en koffer hebt meegekregen :P. Die lagen toch niet in de ambulance?
 
ondanks een meer dan uitstekende start van de rit eindige voor mij iets minder positief.. in de loop van de middag onderuit gegleden en tegen een tegemoet komende auto gebotst. Erg glad stukje daar '( .
Opgehaald met de ambulance en na echo en fotos weer achterop vertrokken bij Diekooi, een uitstekende chauffeur die me zelfs helemaal thuis heeft afgezet :} .

vandaag nog spierpijn, pijn in mijn been maar niets wat niet kan herstellen. Erg veel geluk gehad :Y

intussen met de verzekeringalarmdienst contact gehad en over een week of 2 wordt de motor thuis afgeleverd.

voor de lezers hier die op de rit aanwezig waren (ik ken niet alle deelnemers of nicknames persoonlijk). Dank voor de goede zorgen ter plaatse en Robert voor de aanwezigheid in het ziekenhuis en uiteraard de rit naar huis. Onderweg dacht ik nog hoe slecht je zadel wel niet was maar eenmaal thuis ontdekte ik een enorme blauwe plek op m'n reet :X .

vraag me af hoe je eigenlijk mijn helm en koffer hebt meegekregen :P. Die lagen toch niet in de ambulance?

Hulde voor robert..!! *D maar ben blij dat je geen zware blessure of erger hebt..! Voel heel stiekem her en der ook wel een spiertje...

heb mn val beugel dr al af morgen ff laten lassen op t werk, en nieuw topkuipje zoeken...
mn kleeding is op 1 klein schaafje intact mede door t spek gladde asfalt...

Beterschap iig down under..! Hou ons op de hoogte hoe t verder gaat,

greetszz
 
jij was degene die de deur van die bmw had geschaafd? je bent er gelukkig nog goed vanaf gekomen zo te horen :). Gelukkig maar. Beter op deze manier dan dat iemand onder die auto was beland...

het gaat verder allemaal wel. De dokter gaf aan dat er geen breuken waren dus daar ga ik dan ook maar vanuit. Met wat pijnstillers is het uit te houden 8-)

ik ben vooral benieuwd of de motor nog te redden is, voorpoten en frame nog recht zijn.

Qua kleding een klein scheurtje op de linkerknie en de punt van de laars heeft een losse naad. Ik kan niets ontdekken op de helm en ik kan me ook niet herinneren dat ik de grond gekopt heb :?
 
De Sava mc60 achterband gisteren gemonteerd, op men werk, en dan vertrokken naar huis... :] was nog niet aan de poort en de eerste slipper was al een feit |( , net nog recht kunnen trekken... B| totaal vergeten hoe glad nieuwe banden ook alweer waren in de regen... _O-
vandaag band voorzichtjes ingereden en al eens goed getest op off-road gebruik. wow... wat een grip! *O* dat word dikke fun deze winter
 
Terug
Bovenaan Onderaan