Het Honda Africa Twin Topic deel *3*

Hallo ben Steef en 22jaar jong.
Rijd momenteel een Honda hornet 600 wat me niet geheel bevalt.. Zithouding is niet ideaal met langere ritte en heb idee dat hij toch wat te klein is voor mij ben zelf 1.94..
Nu is mijn oog al een hele tijd gevallen op een Africa twin en wat ik nu dus ook wil kopen.
Kwaaltjes heb ik al wat opgezocht
Ik zit nu met 1 vraag. Gezien ik nog het A2 rijbewijs heb en dus maar max 35 kw mag..
Is zon africa twin terug te brengen naar 35kw? Gezien zijn leeftijd?
Dit heb ik niet terug kunnen vinden 123..

Gr Steef

Nou kwaaltjes hebben ze niet toch, alleen karakter.. Ik denk dat de twin wel op 35kw gezet kan worden maar zeker niet op kenteken. Je kunt hem begrenzen en met een testbank uitdraai verzekeren. Voor 35kw mag de motor zelf niet meer hebben dan 70kw toch?
 
Hallo ben Steef en 22jaar jong.
Rijd momenteel een Honda hornet 600 wat me niet geheel bevalt.. Zithouding is niet ideaal met langere ritte en heb idee dat hij toch wat te klein is voor mij ben zelf 1.94..
Nu is mijn oog al een hele tijd gevallen op een Africa twin en wat ik nu dus ook wil kopen.
Kwaaltjes heb ik al wat opgezocht
Ik zit nu met 1 vraag. Gezien ik nog het A2 rijbewijs heb en dus maar max 35 kw mag..
Is zon africa twin terug te brengen naar 35kw? Gezien zijn leeftijd?
Dit heb ik niet terug kunnen vinden 123..

Gr Steef
Hij is minder dan 70kw dus wat dat betreft kan het. Hoelang moet je nog a2?
 
Ja ik weet niet of dat nog geld met testbank uitdraai.
Moet nog een klein jaartje A2.. Dan mag ik afrijden voor zwaar.
Maar wil hem liefst voor dat al rijden.
 
hey iedereen,

ik ben ook aan het kijken voor een africa twin, heb al een mooi zien staan met niet te gek veel km.
binnenkort ga ik een test rit maken, (vanaf januari mag ik vol vermogen.)

zijn er punten waar ik goed op moet letten?
als de motor te hoog is kan ik deze makkelijk verlangen door lager zadel of andere vering? ben 1,78
 
hey iedereen,

ik ben ook aan het kijken voor een africa twin, heb al een mooi zien staan met niet te gek veel km.
binnenkort ga ik een test rit maken, (vanaf januari mag ik vol vermogen.)

zijn er punten waar ik goed op moet letten?
als de motor te hoog is kan ik deze makkelijk verlangen door lager zadel of andere vering? ben 1,78
voortandwiel even loshalen om te kijken wat de staat is van de uitgaande as. aangezien die nog weleens versleten zijn. (speling tussen as en tandwiel) zo ja mag het complete blok uit elkaar om hem te kunnen vervangen. duur en tijdrovende klus.

benzinepomp is dit nog de originele of al vervangen. die willen nog weleens op ongelukkige momenten overlijden.

pm anders even de advertentie door.
en mocht hij in n-h staan roep je maar dan ga ik wel even mee kijken.
 
Dat lijkt er meer op...

full
 
Net terug van werk... Wat een verschil met de nieuwe veren..super! Motor is veel rustiger aan de voorkant en duikt niet zo veel meer! Staat wel een stukje hoger.. Heb nog ff koplampen moeten stellen.. Oude veren waren denk ik een beetje uitgezakt.. Het beetje olie wat erin zat was ook kapot... Was net water.. Zit nu 660ml 20W olie in met progressive veren... Beter! :]
 
Hallo ben Steef en 22jaar jong.
Rijd momenteel een Honda hornet 600 wat me niet geheel bevalt.. Zithouding is niet ideaal met langere ritte en heb idee dat hij toch wat te klein is voor mij ben zelf 1.94..
Nu is mijn oog al een hele tijd gevallen op een Africa twin en wat ik nu dus ook wil kopen.
Kwaaltjes heb ik al wat opgezocht
Ik zit nu met 1 vraag. Gezien ik nog het A2 rijbewijs heb en dus maar max 35 kw mag..
Is zon africa twin terug te brengen naar 35kw? Gezien zijn leeftijd?
Dit heb ik niet terug kunnen vinden 123..

Gr Steef

Ik een begrenzer op het gas erin zitten, het komt uit Duitsland en je krijgt er een 35KW certificaat bij. Ik kan hem begin december eruit halen want dan mag ik vol vermogen, als je wil mag je hem dan wel overkopen. Anders kan ik je verwijzen naar Berry Wichers (Desert Motors) uit Vriezenveen, hij heeft veel verstand van Africa Twins en heeft bij mij de begrenzer er ook in gezet.
Verder heb ik hem niet laten omkeuren bij het RDW gezien ze daar 125 eur per uur vragen :/ en bovendien mag een begrenzer op het gas niet want dat zou er te makkelijk af te halen zijn. Dus voor dat halfjaartje heb ik hem niet helemaal laten omkeuren en staat er nog 44KW op het kentekenbewijs, als ik dan aangehouden zou worden hoop ik met het certificaat en de nodige uitleg eronderuit te komen.
Ook heb ik de verzekering gevraagd of ze hem als 35KW willen verzekeren, gelijk naar een tussenpersoon gaan want als je een verzekering zelf belt wordt je van het kastje naar de muur gestuurd en weten ze nooit ergens van.
Als laatste kan ik zeggen dat een Africa Twin super rijd, ik ben zelf 1.98 en heb een verhoogd zadel en zelfs dat is niet perse nodig.
Succes!
 
Axety

bedankt daar heb ik wat aan!
Zit ook te denken de motor te kopen bij desert motors.. gezien hij veel erg nette heeft staan. En altijd fotos heb van voor tandwiel

Gr Steef
 
Net terug van werk... Wat een verschil met de nieuwe veren..super! Motor is veel rustiger aan de voorkant en duikt niet zo veel meer! Staat wel een stukje hoger.. Heb nog ff koplampen moeten stellen.. Oude veren waren denk ik een beetje uitgezakt.. Het beetje olie wat erin zat was ook kapot... Was net water.. Zit nu 660ml 20W olie in met progressive veren... Beter! :]

Ja, de AT wordt zelfs redelijk geschikt voor snel (bochten)werk met een wat stevigere afgeveerde en gedempte voorzijde.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Iemand nog een koplamprooster liggen voor een africa twin 650 ?
ik heb een universele liggen :Y schroeflipjes in het midden boven en onder.

gaat dus passen *O*


heb hier ook nog een scottoiler liggen voor de liefhebber. :Y
 
Laatst bewerkt:
Zijn er mensen bekend met de Stella alpina? dat is een ongeorganiseerde motor meeting op de Col de sommeiller, dit wordt elk jaar op de 2e zondag van juli "gehouden" en dan is het de bedoeling zo hoog mogelijk de pas op te rijden, wat het ene jaar wel lukt en het andere jaar niet i.v.m sneeuw

Zou er intresse zijn vanuit het AT topic met een groepje die kant op te gaan?

stel00004.gif


Col de Sommeiller – Wikipedia dit is een link naar de wiki, wel in het duits maargoed :p,
 
Zijn er mensen bekend met de Stella alpina? dat is een ongeorganiseerde motor meeting op de Col de sommeiller, dit wordt elk jaar op de 2e zondag van juli "gehouden" en dan is het de bedoeling zo hoog mogelijk de pas op te rijden, wat het ene jaar wel lukt en het andere jaar niet i.v.m sneeuw

Zou er intresse zijn vanuit het AT topic met een groepje die kant op te gaan?

[afbeelding]

Col de Sommeiller – Wikipedia dit is een link naar de wiki, wel in het duits maargoed :p,
moet net met de vakantie enz. uitkomen. en er zijn meer tripjes :9~
 
Terug
Bovenaan Onderaan