Het Honda Africa Twin Topic deel *3*

Ziet er idd goed uit.
Zijn er ook al specs bekend?
Levering zal nog niet voor in 't kort zijn denk ik?

Nog geen data bekend. Enkel dingen die te zien waren zoals een 18" achterwiel *O*

Honda-Africa-Twin-True-Adventure-Prototype-EICMA-Rob-Harris-01.jpg


Meer plaatjes hier
 
Heren,

Voor mijn twin zoeken ik een nieuwe schokbreker, de huidige is op.
Iemand advies?

Ik zou het niet erg vinden als de achterkant iets omhoog komt, ik ga de africa twin ook belasten met een paar flinke koffers tijdens wat reizen.
 
He vos ik heb een Touratech veer achter gemaakt in Nederland door Tractive. Deze heeft instelbare veervoorspaning. Door de stevige veer zakt hij minder in als de standaard Showa.
Hyperpro heb ik ook goede ervaringen mee deze kunnen naar jouw wensen de veer afstellen.
Dus ook wat hoger. Als je de schokbreker achter vervangt doe dan ook een setje progressieve voorvorkveren, dat maakt het verhaal compleet.
Henk
 
Ook ik ben mijn vering aan het upgraden, dus de twin stond er een beetje triest bij.
Heb een setje van hyperpro voor voor en achter besteld, en een setje sealsavers zodat die lelijke vork beschermers weg kunnen.
 
Jurgen, Blijft die tomtom altijd makkelijk hangen zo aan die zuignap?
Of heb je er nog meerdere bevestigingen aan geknikkert?

Is er geen enkele keer afgevallen.
Ik heb hem gemonteerd door eerst remreiniger (ontvetter) te gebruiken.

En de tomtom zit vast met een kliksysteem aan de zuignap.



Ik heb dit vorig jaar ook gedaan met mijn GSX-R. En is ook geen enkele keer afgevallen.

Is btw gewoon mijn gps vanuit de auto.
 
Laatst bewerkt:
Heren,

Voor mijn twin zoeken ik een nieuwe schokbreker, de huidige is op.
Iemand advies?

Ik zou het niet erg vinden als de achterkant iets omhoog komt, ik ga de africa twin ook belasten met een paar flinke koffers tijdens wat reizen.

Hier een Wilbers 641+625 (volledig instelbaar + hydrolische veervoorspanningversteller). Bevalt goed. Geef alleen je gewicht niet te ruim op, de veer voelt redelijk stug aan ;) . Destijds gekocht in Duitsland met de Oktoberfestkorting van 20%. Bevalt goed. Van solo, tot duo met volle koffers :] .

Mocht ik nog eens een nieuwe demper aanschaffen voor een Twin, dan zou ik een modelletje goedkoper nemen. Het is leuk al die stelknopjes, maar je gebruikt het amper. Daarnaast is het wel leuk zo een luxe demper, maar met het frame van een Twin haal je het er niet uit naar mijn idee.
 
ik heb mijn achter schokdemper vervangen voor een hagondemper van 360 euro .en moet zeggen in mijn geval voldoet hij prima.maar ik moet zeggen ik rij altijd alleen op mijn twin en nooit met koffers er op. groet andre
 
Iemand een tip voor remrevisie setjes ? Ik heb 4 zuigers en benodigde seals, keerkringen nodig.
Alles zat zo vast als een huis. :/
 
Ja daar heb ik gekeken, maar kom ik op 180 euro voor 4 zuigers en keerringen. Vind ik een hoop geld voor 4 cupjes.
 
Waarom heb je nieuwe zuigers nodig ? Doorgaans zijn deze prima herbruikbaar.
 
Revisie setje, even op ebay Duitsland kijken, ben je voor een paar tientjes klaar ;) . Mijn ervaring daarmee is goed, pasvorm is prima :)
 
Nou ik heb ze bij ruggedroads besteld, heb maar gelijk remleidingen voor voor mee besteld.
En m'n remklauwtjes even gestraald, op lage druk met kersenpitten. Ziet er weer netjes uit zo.
 
ik heb nog een nieuw setje remblokken te koop.
Maar vooraan is het voor 90-93 modellen...

Achteraan heb ik wel nog een setje liggen dat zou passen op RD07, maar die heb je wrs niet nodig :D
 
ik heb nog een nieuw setje remblokken te koop.
Maar vooraan is het voor 90-93 modellen...

Achteraan heb ik wel nog een setje liggen dat zou passen op RD07, maar die heb je wrs niet nodig :D

Die gaan bij mij niet passen nee, en achter zitten er net 500km in, maar mischien wat voor iemand anders hier?
 
Hallo, ik kom ook weer even langs

Ik ga mijn zelfbouw alu koffers wegdoen ivm grote opruiming thuis. Ze staan voor 100e op marktplaats maar mogen voor veel minder weg voor AT rijders uiteraard.

foto's zijn hier wel eens voorbij gekomen, anders even op mp kijken
 
Heb ik net 2 legerkisten gemodificeerd, en een hockeypuck ophang systeem gemaakt! Ach mischien is het wat voor een ander hier!
 
iemand nog een blok in de aanbieding voor een rd07A. net de bout van de krukas aan flenters gedraaid. even vliegwiel wissel ivm. rd07 ander model heeft. :')

Damn kerel t zit je niet mee zeg.... voor dat soort klusje moet je ook een luchtol gebruiken..... brrrrt en los.

Las er desnoots een vette moer op zodat hij mss wel los kan, doe anders is wat piccies..

Greetszz
 
Terug
Bovenaan Onderaan