Het Honda Africa Twin Topic deel *3*

Damn kerel t zit je niet mee zeg.... voor dat soort klusje moet je ook een luchtol gebruiken..... brrrrt en los.

Las er desnoots een vette moer op zodat hij mss wel los kan, doe anders is wat piccies..

Greetszz
gelukkig iets met weten dat de draad de andere kant opgaat maar stug de verkeerde kant opdraaien |( |( |( dus ik zette het boortje erop en leek al wat te zien en toen ik begon met boren draaide hij er zo uit _O-
 
Laatst bewerkt:
Geen gewoon granaatkisten van de landmacht
2x 60L zarges a5 :} paar keer wat meegepakt met krap draaien en dat verloor het altijd }) heb er tegenwoordig gewoon mijn werk gereedschap in :}
P1020082.jpg
 
Diekooi moet eens ophouden met andere motorblokken, als wij er ooit een nodig hebben is er niks meer te vinden _O-
 
hey breng 'm niet op ideeen :). ik heb vanalles stuk gehad aan de motor, behalve het blok. Maar als het zover is, wil ik die nog wel 2ehands op de kop kunnen tikken :+
 
Ok dus geen ander blok nodig...?
:N kwam gister perfect door de compressietest. en vandaag een twin naar de 2e verdieping getild _O- iets van een winterprojectje voor iemand :}

en morgen ga ik weer verder met de opbouw *O*
 
Laatst bewerkt:
uiteindelijk kwam ik er donderdag ochtend achter dat het blok toch niet goed was. krukas had een flinke tik als er compressie opgebouwd werd in de achterste cilinder. dus toen. zaterdag dus gister een ritje in het vooruitzicht. ik heb nu 3 blokken liggen die allemaal wat anders mankeren. dat betekende dat de garage omgetoverd werd naar een oorlogsgebied en binnen 48 uur stond er een complete motor incl. werkend blok. *O*

van blok 1
carter
krukas en 1 drijfstang
uitgaande as incl. tandwielen
schakel as
vliegwiel
dynamo
oliepomp

Blok 2
2e drijfstang
koppeling
as voor de koppeling incl. tandwielen
pen met de schakelvorken
koppelingsdeksel

Blok 3
cilinders
zuigers
dynamo deksel
startmotor
 
Laatst bewerkt:
uiteindelijk kwam ik er donderdag ochtend achter dat het blok toch niet goed was. krukas had een flinke tik als er compressie opgebouwd werd in de achterste cilinder. dus toen. zaterdag dus gister een ritje in het vooruitzicht. ik heb nu 3 blokken liggen die allemaal wat anders mankeren. dat betekende dat de garage omgetoverd werd naar een oorlogsgebied en binnen 48 uur stond er een complete motor incl. werkend blok. *O*

van blok 1
carter
krukas en 1 drijfstang
uitgaande as incl. tandwielen
schakel as
vliegwiel
dynamo
oliepomp

Blok 2
2e drijfstang
koppeling
as voor de koppeling incl. tandwielen
pen met de schakelvorken
koppelingsdeksel

Blok 3
cilinders
zuigers
dynamo deksel
startmotor

Zo lekker bezig, dus je hebt nog genoeg reserve onderdelen mocht er weer iets stuk gaan :+
 
Ik heb een tijdje mijn choke niet gebruikt, aangezien er een veertje gebroken was.
Nu heb ik de plunjer afgeslepen, erin gezet en met een schroef geblokkeerd, dus ik heb alleen choke op mijn achterste cilinder.

Sinds ik dat gedaan heb loopt hij alleen niet lekker, alsof hij gesynchroniseerd moet worden, vooral rond de 4k rpm houdt hij een beetje in en met vol last rijdt hij perfect. Alleen het synchroniseren lukt niet, een cilinder blijft achter (die van de choke )

Aangezien ik verder motorisch niks veranderd heb moet het aan de choke liggen. Daarom heb ik een nieuw setje besteld ( plunjer, veer, rubbertje en plastic schroef ) om alles weer origineel te maken.
Meteen maar nieuwe olie, bougies en ik ga gelijk mijn kleppen stellen, ben nou toch bezig

Ik vermoed de choke, maar heeft die invloed op het vacuüm? Ik vermoed van wel
 
volgende keer dicht lijmen voor een luchtdichte afdichting. zo heb ik een tijdje gereden. plunjer erin geduwd en daarna een hoop lijm uit een lijmpistool zodat het er nog wel knap uit kon.

waarschijnlijk zit bij jou de plunjer niet volledig dicht.

en kwa reserve onderdelen moet ik eens kijken. hoop dat ik in elk geval nog een blok compleet klaar kan zetten. en de rest van de onderdelen of aanvullen en opbouwen, of wegdoen
 
Laatst bewerkt:
volgende keer dicht lijmen voor een luchtdichte afdichting. zo heb ik een tijdje gereden. plunjer erin geduwd en daarna een hoop lijm uit een lijmpistool zodat het er nog wel knap uit kon.

waarschijnlijk zit bij jou de plunjer niet volledig dicht.

en kwa reserve onderdelen moet ik eens kijken. hoop dat ik in elk geval nog een blok compleet klaar kan zetten. en de rest van de onderdelen of aanvullen en opbouwen, of wegdoen

Ik heb een nieuwe choke set erop gezet en dat deed de truc.
Heb er gelijk maar een hoog spatbord opgezet, gewoon voor de looks
 
dat niet. en het ergste is dat ik het dagelijks vergeet te kijken omdat het nog voor Sesamstraat uitgezonden word -O-
 
alweer 100km met mijn nieuwe blok erop zitten. intussen nieuwe waterdichte zekeringkastjes geplaatst. en morgen voor de laatste keer de nieuw geknutselde kappen schuren. en dan kunnen die geverfd worden. en daarna even klaar totdat mijn nieuwe offroad lichtjes binnen zijn (2x30W led verstralers) dus niet echt geschikt voor de obw. maar dat betekent dat ik dan eindelijk na 3 jaar mijn grootlicht schakelaar ga repareren _O-

daarna heb ik nog een projectje om mijn afstandsbediening van vaste voeding en knappe knoppen te voorzien. zodat ik de muziekspeler van mijn telefoon kan bedienen.
17804-Wireless-remote-control-for-iPad-size_large.jpg
 
Heb je geen plaatje van je kuipwerk? Ben wel benieuwd!
zal morgen eens wat plaatjes online gooien :Y

maar dat het ooit nog een keer over moet zit ik wel aan te denken _O- rechter deel weeg nu een kilo of 4 door al het plamuur _O-
 
Laatst bewerkt:
Hellow,

heeft er iemand nog ergens een ruitje voor RD07 rondslingeren, mag serieus in krassen zijn, of eventueel zelfs met een barst... zou zijn om aan te passen (rechter te zetten) en te spuiten in kleur moto... ergens toevallig op een site gezien, en vond het wel tof :Y

laat maar weten (ben wel van belgië, zou dus moeten opgezonden worden |( )
 
Terug
Bovenaan Onderaan