Het Honda Africa Twin Topic deel *3*

Hallo allen,

8 fora verder, 6 pagina's op MF, 14 youtube videos, en op revzilla en pneus-online uren doorgebracht te hebben ben ik nog steeds niet uit mijn banden keus.

Ben een on-road rijder met name, al meer dan 10 jaar, maar ben sinds vorig wat gaan spelen op gravel, bospaadjes en grind-achtig terrein.
Rijd meestal met mijn vriendin (R6) dus on road is voornaamste.

Ben gek op mn twin omdat je er ook plat kan gooien, iig wel met mn huidige banden (Metzeler Tourance). Maar deze zijn op dus ik mag voor en achter gaan vervangen :D

Dit kan ik een beetje destilleren de topics

Opties: Achter

TKC 80: teveel offroad en bij nat weer onbetrouwbaar
K60: idem...
Metzeler Enduro 3: mooie band maar slijt snel ?
Anakee: mooie band maar iets te weinig grip op meer offroad?
Mefo Explorer: weinig over te vinden, lijkt supermooie allround band, slijtvast en veel grip. Kan weinig vinden over gooi en smijtwerk op asfalt.
Pirelli MT90: goeie band maar duur en slijt snel?
Continentel: Escape of Trail Attack: te weinig offroad mogelijkheden??
Mitas E07: Schijnen goede banden te zijn. Alleen weinig over gooi en smijtwerk on road te lezen.

Herkennen jullie hier iets in?

Ik zat zelf te denken aan een meer "straat" band voor, voor de grip en regen ed. Achter ruiger voor grip.
Logisch?

Voor: Anakee of Tourance (goede grip in regen, beter smijtwerk op asfalt)

Achter: Pirelli MT90 AT, Mefo explorer of toch een Mitas E07.

Please help me out here guys, ik zie door de banden het bos(paadje) niet meer!


Dat ik twin kocht zat ook anakee 2 erop. dit was totaal vlak gerede en ben ik metzeler enduro 3 gemonteerd. Dit bevalt me prima eigenlijk stuurt erg goed.
enige nadeel veel herrie door blok profiel..
heb de twin nu een maand maar voelt alsof ik hem al jaren heb..

Vandaag weze klusse aan de twin alles schoongemaakt en nagekeken al was dat bij desert motors ook gedaan. Maja wil ook met eigen ogen zien.
Toch wel fijne fiets om wat aan te doen.

En heb eigenlijk geen idee hoe fotos te plaatsen hier
wouw wat voorbeelden laten zien van uitlaat dempers die ik mooi vind maar welk type dat is..
zie veel dempers te koop maar geen voorbeeld foto's

Gr steef
 
of verkleinen tot 100kb. en met het bericht meesturen. of extern uploaden op bv. photobucket. en dan de linkjes tussen
zetten
 
Afgelopen week 2 nieuwe bandjes gemonteerd. Bridgestone BW 502 en BW 501. Ik rij eigenlijk alleen maar op de straat en wilde een band die goede wegeigenschappen heeft. Inmiddels een kleine 800 km gereden, maar wat een heerlijke banden zeg. Geen last van tramrails en andere langsgroeven. Ook bij nat asfalt geeft de band een veilig gevoel.
 
@ steefOPC,

Kijk eens naar Heidenau K60
voor past: 90/90 - 21 M/C 54T TL M+S
achter past: 150/70 B - 17 M/C 69T TL M+S

een echte alleskunner en redelijk slijtvast

Groet GDB
 
@ steefOPC


je bent de fijnste band vergeten....

Michelin Sirac.
Officieel een cm te smal achter maar het past prima.
ik heb de rest er bijna allemaal onder gehad.
geloof me die is de beste allrounder.
 
Haha denk dat ik niet helemaal goed oo geschreven heb.. ik reageerde eigenlijk janjansiertkay.

Heb er zelf net metzeler enduro 3 gemonteerd en mijn beleving erbij voor hem.

Haha maja

GR steef
 
beste africa twinners, ik meld me hierbij af als bezitter van een africa twin om de reden dat ik de twin heb verkocht.ik had mijn twin op marktplaats gezet en het liep storm op de advertentie hij was in een dag vekocht!!!. groeten andre.
 
beste africa twinners, ik meld me hierbij af als bezitter van een africa twin om de reden dat ik de twin heb verkocht.ik had mijn twin op marktplaats gezet en het liep storm op de advertentie hij was in een dag vekocht!!!. groeten andre.
wat komt ervoor terug?
 


Zo een nieuw stukje staal erop,

Ik had een kaplamp beschermer van touratech erop, nu dus overbodig, iemand intresse?
 
Ik heb wel het idee dat dit er stevig op blijft zitten, en als het krom zal worden, dan zal mijn frame ook op de hoop kunnen.

Helaas dat als ik nu een boano kuip erop doe dat ik niks meer aan het voorrek heb, dat zien we dan wel weer.
 
zelfs met mijn verrotte touratech beugels kan mijn frame nog niet de hoop op. en dat zijn de sterkste beugels verkrijgbaar.
 
Terug
Bovenaan Onderaan