Het Honda Africa Twin Topic deel *3*

Ziet er ook netjes uit! Was kuipruit niet te laag voor je?

Merk dat echt op mijn eigen Twin. Kan niet wachten tot ruitje er eindelijk is!

@ducati-m. Klinkt ingewikkeld! Weet wel beetje met elektriciteit om te gaan maar dat gaat mijn kennis te boven. Zal eens how-to zoeken haha
 
IN7bLrc.jpg

Mooi dagje gereden, alle electra weer helemaal perfect :)
 
Laatst bewerkt:
Iemand trouwens tips voor die rubbertjes van de kappen?
Heb wel wat websites gevonden die ze had, maar daar was de verzending zo duur dat het alleen loont als je er ook nieuwe kap bij koopt.....
was dan bijvoorbeeld 3 euro voor twee en dan 15 euro aan verzending :(
 
Foto's van mijn noordkaap tripje!

full

full

Zo de twin staat weer in de garage na 13 dagen en 6000 km, was een mooie trip naar de noordkaap, geen drup regen gehad en op de noordkaap was het 21 graden
 
Heb de kuipruit er ook opzitten! Beetje jammer van slechte weer dus weinig getest. Zal binnenkort sowieso even een foto uploaden.

Wel een vraag. Motor staat altijd op stuurslot in de garage en het potje met remvloeistof dus altijd op het hoogste punt. Eergisteren reed ik stukje rond en dacht ik wat vlekjes te zien. Ik haal mijn vingers eroverheen en heb opeens vlokjes met verf aan mijn vingers hangen. Paar drupjes remvloeistof op de lak dus.. Flink balen! Komt uit de bovenkant van het potje, onder het deksel zie je dat er wat vloeistof uit zweet.

Ik heb potje nog niet open gehad, maar is de sluiting nu slecht of potje veel te vol? Iemand hier dit ook al eens gehad?
 
Laatst bewerkt:
Weet iemand of de tank van een '88 - '89 model hetzelfde is als een +'93 model? Ik kom namelijk met m'n knieën tegen de uitstulpingen van de tank van een vroeg model aan en nu vraag ik me af of dit hetzelfde zal zijn bij de nieuwere modellen. Het zit niet echt fijn met m'n knieën zo tegen de tank aan namelijk.
 
tanks van RD03 en RD04 zijn nagenoeg gelijk. Volgens mij is vanaf 1993 RD07, die tank is wezenlijk anders, net als het frame. Volgens mij gaat dat niet passen?
 
Laatst bewerkt:
Hmm ja ik moet natuurlijk eerst even gaan passen, maar ik vroeg me af de tank van de nieuwere modellen ook echt anders is.

Zijn er hier langere mensen van ongeveer 2m die op een rd07 rijden die hier ervaring mee hebben?
 
Laatst bewerkt:
Foto's van mijn noordkaap tripje!
Zo de twin staat weer in de garage na 13 dagen en 6000 km, was een mooie trip naar de noordkaap, geen drup regen gehad en op de noordkaap was het 21 graden
Droomreis de noordkaap met de motor :9 .......

een paar foto's van mijn AT, gewoon in Nederland :) :






:]
 
Laatst bewerkt:
Ik had een RD07A, 1998, en mijn lengte is 1.86 m, paste als een handschoen.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Even een vraagje! Vriendlief heeft een africa twin. Nu wil hij zijkoffers monteren. Origineel rek zit aan de motor inmiddels, maar hij moet op een of andere manier die shard zijkoffers eraan vast zien te maken.. iemand ideeën?
 
Origineel rek? Bestaat dat überhaupt?

Kon SHARD zo snel niet vinden op google, wel SHAD, maar die maken geen rek voor de Africa Twin. Dus ben ik bang dat je het huidige of een ander rek moet aanpassen voor de koffers.
 
Ik heb een Gorider Biker(navigatie) gekocht. Nu zit er een ram mount bij maar ik kan negens een fatsoenlijke plek vinden om deze te bevestigen. Bij de kroonplaat lijkt de meest stevige bevestiging maar dan zit de navi voor mijn tellers. Niet zo handig natuurlijk.

Waar hebben jullie navigatie aan bevestigd? Of heeft iemand tips die een soortgelijke navi heeft?
 
Ik heb op de xrv een kogel welke in een van de bouten zit van de stuurklemmen, werkt top. En zit niet voor mijn tellers
 
Op mijn oude rd07 had ik een simpele RAM Mount op het stuur. Dat was wel ok, maar niet geweldig.
Nu op mijn SD04 zit i boven de tellers, achter het ruitje, en dat is denk ik de beste plek.

Maar hoe je dat op een rd07 voor elkaar gaat krijgen weet ik niet.

Kijk hier anders even, misschien zit er iets tussen wat je kan gebruiken:
RAM motorsteunen
 
Ja ik heb degene die links bovenaan staat. Maar heb niet echt plek. Rechts zit je met remreservoir en links zitten de 2 connectors van de koppeling in de weg. En die wil ik ook niet weg buigen.

Wat is er wezelijk anders aan je mount voor rd04 en rd07 dan? Of loopt er bij de rd04 een stang?
 
full

Op een van de 4 bouten van mijn stuur zit het kogeltje. Met een imbus schroef die boven in het kogeltje zit
 
Terug
Bovenaan Onderaan