Het Honda Africa Twin Topic deel *3*

Sinds vorige week ben ik een kersverse AT eigenaar van deze RD07A van 1996. De motor rijd prima, maar is een beetje roestig en een beetje moe.

2ms20dw.jpg



En momenteel staat de AT en zo bij voor een opknapbeurt. Het wordt geen restauratie, maar de ergste dingen worden opgeknapt. Het blok gaat er uit om wat dingen te checken en het frame met wat losse delen worden gepoedercoat. Genoeg te doen dus.

2k106d.jpg
 
Sinds vorige week ben ik een kersverse AT eigenaar van deze RD07A van 1996. De motor rijd prima, maar is een beetje roestig en een beetje moe.

[afbeelding]


En momenteel staat de AT en zo bij voor een opknapbeurt. Het wordt geen restauratie, maar de ergste dingen worden opgeknapt. Het blok gaat er uit om wat dingen te checken en het frame met wat losse delen worden gepoedercoat. Genoeg te doen dus.

[afbeelding]

Nice gefeliciteerd met je aankoop, en succes met opknappen!
 
Sinds vorige week ben ik een kersverse AT eigenaar van deze RD07A van 1996. De motor rijd prima, maar is een beetje roestig en een beetje moe.

[afbeelding]


En momenteel staat de AT en zo bij voor een opknapbeurt. Het wordt geen restauratie, maar de ergste dingen worden opgeknapt. Het blok gaat er uit om wat dingen te checken en het frame met wat losse delen worden gepoedercoat. Genoeg te doen dus.

[afbeelding]







Goed bezig..!!
Als je het blok er uithaalt is t en kleine stap, om er de rest ook af te schroeven,en alles opnieuw te stralen en coaten..
ik speel ook met die gedachten om mijn 07 zo'n oplap beurt te geven..en dan t plaatwerk een toffe wrabfolie te geven..

greetsz
 
Bedankt. Momenteel staat ie er zo bij, hij is wat kilo's kwijt ;).

zwm6oy.jpg


voole8.jpg



Na nadere inspectie blijkt de uitgaande as toch wat slechter dan ik dacht, iemand een idee hoe erg dit is? Ik zie op internet foto's van assen die slechter zijn dan de mijne, maar hoe lang kan ik hier nog mee?

16lz2q9.jpg
 
full


Dit was bij een km stand over een ton, hierna nog heel veel mee gereden. Probeer verdere slijtage wel te voorkomen door de zaak goed in te vetten en van tijd tot tijd schoon te maken. Misschien kan het geen kwaad een betere te zoeken, maar ik kan niet in je portemonnee kijken.
 
Hallo allemaal, sinds kort ook in het bezit van een At. Na een tijdje geen motor in bezit gehad te hebben werd het toch maar weer eens tijd. Tot later👋🏻👋🏻
full
 
Hallo allemaal, sinds kort ook in het bezit van een At. Na een tijdje geen motor in bezit gehad te hebben werd het toch maar weer eens tijd. Tot later👋🏻👋🏻[afbeelding]
Top staat, van Desertmotors geloof ik?
Mijn Africa twin/RD07 is verkocht maar ik heb nog een extra spanningsregelaar + achtertandwiel liggen...
full

full

full


vraagprijs spanningsregelaar= 30€ +verzendkosten
vraagprijs achtertandwiel (42x tanden dus 4x tanden minder dan standaard)= 20€ + verzendkosten
PB als iemand belangstelling hebt!

gr
pascal
 
Laatst bewerkt:
Klopt idd , was een leuk dagje vriezeveen.
Motor ziet er voor 20 jaar oud nog zeer goed uit, maar tzt wel wat kleine dingetjes vervangen .

Zit al een nieuwe spanningsregelaar op die van mij ;)
Mocht iemand nog Chrash /valbeugels hebben liggen of een andere uitlaat ( sport) hoor ik het graag.
 
Laatst bewerkt:
Weet iemand of de brandstofpomp eraf kan zonder de tank te verwijderen..? Wil de puntjes vervangen in de pomp namelijk. Motor houd zo nu en dan in bij 100 km in ze 5 en valt dan terug naar 80.
Ik begin gelijk maar hier te zoeken de rest is makkelijker te controleren ( luchtfilter ed)
 
De pomp zit links achter de staande framebuis. Kraantje dicht, slangetjes en stekker los en knutselen maar.

 
Laatst bewerkt:
Ja precies , locatie pomp was me al duidelijk. Alleen dat contact stekkertje krijg ik niet los . Kan er ook niet lekker bij. Vandaar de vraag of de tank los moet .

Tevens kwam ik er gister achter dat deachtervelg het bekende probleem heeft. Is ook niet zo gek na 20 jaar maar wel vervelend .😕
 
Iemand info over lekkende voorvork op de nieuwe AT?

Ja ik ben ermee off-road geweest maar daar dient hij toch voor.
 
Ik heb geen fix voor je, anders dan dat het installeren van fork savers een nieuwe trend begint te worden. Maar geen idee of dat het probleem oplost.

Helaas gebeurd het dus vaker dat die keringen stuk gaan.
 
Ja precies , locatie pomp was me al duidelijk. Alleen dat contact stekkertje krijg ik niet los . Kan er ook niet lekker bij. Vandaar de vraag of de tank los moet .

Tevens kwam ik er gister achter dat deachtervelg het bekende probleem heeft. Is ook niet zo gek na 20 jaar maar wel vervelend .😕

Tank moet wel los maar hoeft er niet af.
Eerst het bedieningspijpje van je kraantje eraf halen. Zadel eraf. Dan de voorkappen los (hoeven er niet af). Dan het luchtfilterdeksel eraf. Dan kan je de tank achter los halen en over de opnagrubbers naar voren kantelen. Onder je zadel zit een metalen 'hekje' waarmee je de tank zo naar voren kan laten staan. Dat hekje past in de twee montage gaten die je los gehaald hebt om de tank los te maken.
 
Laatst bewerkt:
~[/quote]Tank moet wel los maar hoeft er niet af.
Eerst het bedieningspijpje van je kraantje eraf halen. Zadel eraf. Dan de voorkappen los (hoeven er niet af). Dan het luchtfilterdeksel eraf. Dan kan je de tank achter los halen en over de opnagrubbers naar voren kantelen. Onder je zadel zit een metalen 'hekje' waarmee je de tank zo naar voren kan laten staan. Dat hekje past in de twee montage gaten die je los gehaald hebt om de tank los te maken.~
[

Ga Vd week weer even kijken , bedankt moet nu wel goedkomen.
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan