Het Honda CB(F)500 (Twin) Topic - Deel 7

Ja. Alles wat je langs binnenzijde aandraait (torx, binnenzeskant, kruiskop etc) is een schroef, alles langs buitenzijde is een bout.
 
Mensen, hoeveel slagen doen jullie je luchtmengselschroef uitdraaien? Ik heb nu dat de bougies wat vaak vet slaan bij een koude start.

En wat voor bougies raden julie aan? Heb nu CR9EH9, maar denk erover om de CR8EH9 te nemen, iemand ervaring daarmee.
 
Volgens WPHB. 2 1/4 dacht ik. En bij mij zitten er nu iridium in, omdat die via eBay nauwelijks duurder waren dan de normale. Even opgezocht: NGK CR8EHIX-9.
 
Universeel krijg je zulke dingen;

Bekijk bijlage 1477408

Klopt dat vind ik overal. Maar deze gewichten worden geschroefd op het metalen deel in het stuur zelf. Dat is het onderdeel dat ik nodig heb:


weight-bstrghnd_big53104MY5860-01_60ed.jpg


Maar dat vind je enkel bij Honda zelf denkik :(
 
In principe hoef je alleen de accu los te koppelen, pak een massapunt dichtbij en schuur deze goed op!
 
  • Leuk
Waarderingen: HCx
Merk je verschil met iridium bougies?
Enige verschil is levensduur. ;)

Sterker nog, koper geleid beter dus je kan zelfs prestatieverlies hebben met Iridium. Is natuurlijk wel een aardig te verwaarlozen verschil en Iridium doet het langer goed en dat is wat belangrijk is. Meeste (Japanse) voertuigen komen tegenwoordig ook standaard met Iridium. In m'n Fazer 1000 heb ik ook Iridium in gedaan omdat bougies vervangen bij die motor best kut is (AIS (milieuspul) zit aardig in de weg). In mijn auto (2002 Civic) heb ik gewoon koper omdat vervangen daarvan maar een paar minuutjes kost. :)
 
Enige verschil is levensduur. ;)

Sterker nog, koper geleid beter dus je kan zelfs prestatieverlies hebben met Iridium. Is natuurlijk wel een aardig te verwaarlozen verschil en Iridium doet het langer goed en dat is wat belangrijk is. Meeste (Japanse) voertuigen komen tegenwoordig ook standaard met Iridium. In m'n Fazer 1000 heb ik ook Iridium in gedaan omdat bougies vervangen bij die motor best kut is (AIS (milieuspul) zit aardig in de weg). In mijn auto (2002 Civic) heb ik gewoon koper omdat vervangen daarvan maar een paar minuutjes kost. :)

Varieert weer per motor, mijn SP1 heeft wel echt baat bij de Iridiums
 
  • Leuk
Waarderingen: JBi
Varieert weer per motor, mijn SP1 heeft wel echt baat bij de Iridiums
De SP1 kwam uit de fabriek al met Iridium, dan terug gaan naar koper is meestal niet aan te raden.
Voor voertuigen (zoals een standaard CB500) waar de ontbranding wat minder heet is is koper eigenlijk beter.

Maar het kan dus inderdaad verschillen per motor. :Y
 
Even nog een vraag over het lassen. Een goed punt voor massa zit daar nergens in de buurt. Ik zou de lak moeten wegschuren. Vind ik zonde.

Ik wil de moer voor het lassen toch fixeren met een bout (of schroef, zo u wilt). Als ik de massaklem aan die bout hang, zou dat wat zijn, of is dat niet handig?
 
Even nog een vraag over het lassen. Een goed punt voor massa zit daar nergens in de buurt. Ik zou de lak moeten wegschuren. Vind ik zonde.

Ik wil de moer voor het lassen toch fixeren met een bout (of schroef, zo u wilt). Als ik de massaklem aan die bout hang, zou dat wat zijn, of is dat niet handig?
Nee, dat kan prima. of op een andere bout in de buurt..
 
  • Leuk
Waarderingen: HCx
Ik hoop toch verdorie wel dat je die diodes nodig gaat hebben. -O-

:P

Je hebt gelijk😋, waar heb jij die diodes er tussen gezet? (Makkelijk plekje waar ik ze kan solderen?). 1 kant moet op de massa, andere kant aan de 2 draden van de knipperlichte + 2 diodes toch?
 
Je hebt gelijk😋, waar heb jij die diodes er tussen gezet? (Makkelijk plekje waar ik ze kan solderen?). 1 kant moet op de massa, andere kant aan de 2 draden van de knipperlichte + 2 diodes toch?
Klopt. Heb ze zo ongeveer aan de fitting van het lampje gezet, en de massa van een ander lampje in de buurt gepakt. Was ruimte genoeg.
Leds wel juist aangesloten (+/-) ?
Dan branden ze helemaal niet. Als je de diodes nodig hebt en ze er niet in zitten gaan de knippers allemaal tegelijkertijd aan als je richting aangeeft.
 
Voor de zekerheid, als je het indicatielampje eruit haalt moet het wel werken zoals het hoort.
 
Terug
Bovenaan Onderaan