Het Honda CB(F)500 (Twin) Topic - Deel 7

Iemand hier nog het slotmechanisme liggen waarmee je het zadel vastzet? Niet de cilinder waar de sleutel in gaat, maar echt het stuk waar het zadel in vastklikt
Oh, en een duwkabel van het gas
 
1619365538097.png

1619365586319.png

1619365616387.png

hij doetut nog
 
Hoi, ik heb vandaag mn blok maar eens goed schoongemaakt. Flinke oliekoek verwijderd :) om de komende dagen de olie lekkage te vinden. Nu lag er ook ineens een stuk rubber onder de motor. Weten jullie wat het is en waarvoor?
 

Bijlagen

  • 20210425_132106.jpg
    20210425_132106.jpg
    330,3 KB · Weergaven: 21
Vraagje: hoort de toerenteller van een 2005 CBF500 ook verlicht te zijn? Snelheidsmeter is bij mij verlicht, toerenteller niet.

Zo ja; waar is een nieuw lampje te krijgen, en is dit makkelijk te monteren?
 
Vraagje: hoort de toerenteller van een 2005 CBF500 ook verlicht te zijn? Snelheidsmeter is bij mij verlicht, toerenteller niet.

Zo ja; waar is een nieuw lampje te krijgen, en is dit makkelijk te monteren?
Ik heb ook een CBF 500 en de twee tellers zijn inderdaad verlicht (beetje zwakjes wel naar mijn mening)
 
Ja beide tellers horen verlicht te zijn. Ik ben onhandig en vond het een makkelijk klus. Er zitten volgens mij 3 lampjes totaal in. Het zijn simpele lampjes, volgens mij worden ze ook bij auto's gebruikt. Dus bij een auto materialen zaak kun je zo vast wel kopen.
 
Ja beide tellers horen verlicht te zijn. Ik ben onhandig en vond het een makkelijk klus. Er zitten volgens mij 3 lampjes totaal in. Het zijn simpele lampjes, volgens mij worden ze ook bij auto's gebruikt. Dus bij een auto materialen zaak kun je zo vast wel kopen.
Top, dan ga ik ff kijken. Hoe krijg je de tellers open? Zitten ze geschroefd? (Motor staat niet bij mij thuis, dus kan niet direct kijken)

Dan kan ik aan de hand van het lampje dat er uit komt vast wel een nieuwe fixen. Bedankt!
 
Bij de CB500 is het gewoon 2 bouten loschroeven van het framepje, plastic kapje achterkant eraf halen (2 of 3 ster schroeven) en dan kan je erbij als het goed is.
 
Bij mijn CBF500 zit er een klein kapje vooraan die met 4 boutjes vast zit, ik kan het zelf natuurlijk ook proberen maar misschien heeft iemand hier al een antwoord of het veel verschil uitmaakt of dat kapje er af haal of niet, vooral voor de wind.

1619634952602.png
 
Ik haat kapjes en ruitjes, geeft alleen maar herrie.
Vind het ook niet mooi, daarom wil ik hem er af haha. Zit alleen in een studenten kamer zonder gereedschap dus kan pas later hem er af halen. Wat me trouwens herinnerd om ergens wat goedkoop gereedschap te halen
 
Heb wel ervaring met zo'n standaard Puig schermpje. Meer herrie, iets minder druk op de borst. Ik rijd altijd zonder. ;)

1619635351052.jpeg
 
Dan ga ik hem er lekker afschroeven :Y Thanks

Schermpje van jouw fiets vind ik wel mooier dan dat plastic fantastic spul op de mijne
 
  • Leuk
Waarderingen: JBi
Is ook plastic, maar snap wat je bedoelt :9

Misschien heb ik hem nog wel op zolder liggen bedenk ik me net, had um niet op de motor zitten toen ik hem TL reed.
 
Terug
Bovenaan Onderaan