Het Honda CB(F)500 (Twin) Topic - Deel 7

De olie gaat van duur naar spotgoedkoop:9

Heb wel is toen nog Techo olie geprobeerd in een NTV, koppeling ging slippen. Maar dat had ik ook met Procycle olie van Louis in een TDM850.
 
Die gooi ik in de auto. Mijn pa gebruikt deze wel in zijn motor, Yamaha TDM850 4TX en die heeft er ook geen klachten over.
Heb er ook helemaal geen problemen mee, maar moet wel zeggen dat ik iets vaker dan volgens spec (=12dkm) ververs. De laatste keren ongeveer bij 8.
En als het zo uitkomt met de wissel gooi ik er in de winter wel eens een 5W40 in.
 
Heb wel is toen nog Techo olie geprobeerd in een NTV, koppeling ging slippen.
In de CB deed die het prima. Action voert nu geen Techno meer maar C&C. Moet eerlijk zeggen dat ik geen idee heb of er iets aan veranderd is of dat het alleen de naam/het etiket is.
 
Heb geen cb500 meer, maar toen ik er had deed ik er Motul 5100 in. Beviel goed. Geen plakkende of slippende koppeling.
 
Mijn motor lekte net een druppel vettige drek uit een van de slangetjes toen ik hem wegzette na een ritje. Zie geen sporen dat het eerder gelekt heeft, maar wil toch weten wat het is

Het was niet een van de twee slangetjes die zijn om de carb leeg te laten,
Het was niet de tankontluchting of overloop,
Het was niet die slang met dopje die aan het luchtfilterhuis zit,

Het kwam dus uit het (volgens mij) enige overgebleven slangetje, maar ik kan even niet thuisbrengen waar dat slangetje aan zit. Iemand een idee?
 
Heb gisteren na een cbr 600f van 2000 verkocht te hebben vanwege te gebogen zithouding een cb 500 sport gekocht van bouwjaar 2000 met slechts 24.500 km op de teller!!
Rijdt hartstikke leuk zo'n 2 cillinder,lekker licht en wendbaar.
Zijn er nog meer cb 500 rijders uit de buurt van Arnhem?
Hier wat foto's van de 500.
 

Bijlagen

  • Screenshot_20220808-185421_Marktplaats.jpg
    Screenshot_20220808-185421_Marktplaats.jpg
    70,9 KB · Weergaven: 21
  • Screenshot_20220808-185414_Marktplaats.jpg
    Screenshot_20220808-185414_Marktplaats.jpg
    98,4 KB · Weergaven: 21
  • Screenshot_20220808-185405_Marktplaats.jpg
    Screenshot_20220808-185405_Marktplaats.jpg
    97,5 KB · Weergaven: 20
Dankjewel,de 1e ritten zijn al een feest,hoop dat er vele mogen volgen.
Kom van een 600cbr f, maar die zat me te ver voorovergebogen.
Kreeg last van rug,armen en benen.
Vandaar een rustigere motor met een vriendelijke zit en een heel leuk weggedrag😊👍
 
Ik snap je wel.
Op mijn cbr houd ik het ook geen uren vol. Meer in verband met de hogere voetsteunen.

Nette fiets trouwens!
 
Ja 15 jaar in bezit van vorige eigenaar,altijd binnen gestaan en slechts 24.500 km.
De cbr had trouwens 71.500 gelopen en reedt ook nog als een trein💪
 
Heb gisteren na een cbr 600f van 2000 verkocht te hebben vanwege te gebogen zithouding een cb 500 sport gekocht van bouwjaar 2000 met slechts 24.500 km op de teller!!
Rijdt hartstikke leuk zo'n 2 cillinder,lekker licht en wendbaar.
Zijn er nog meer cb 500 rijders uit de buurt van Arnhem?
Hier wat foto's van de 500.
Ja stond op MP in Apeldoorn te koop. Maar ik zoek er een zonder de kuip. Is hij ook zo mooi als op de foto's??? En de vraag prijs was ook prima volgens mij. Nou veel plezier er mee.
 
Ja klopt is echt zeer netjes een rekening met grote beurt van vorig jaar,nieuwe voorband caburateur gereinigd en wat kleine dingen,4,5 uur werk totaal rekening €925,00 😷😱🤒😝
Had hem voor bijna dat bedrag nu💪🤣😉🦾
Lijk me zeer goede deal,niet?
 
Heb gisteren na een cbr 600f van 2000 verkocht te hebben vanwege te gebogen zithouding een cb 500 sport gekocht van bouwjaar 2000 met slechts 24.500 km op de teller!!
Rijdt hartstikke leuk zo'n 2 cillinder,lekker licht en wendbaar.
Zijn er nog meer cb 500 rijders uit de buurt van Arnhem?
Hier wat foto's van de 500.
@F nathans Mooie CB. Heel veel pezier ermee en veel veilige km's op deze lekkere karakter fiets. :]👍
Ik heb ook een CB500S maar dan met volle kuip ;)
IMG_4200.jpeg
 
Heb aan allebei de achterknipperlichten dat de staafjes waar ze aan zitten waarschijnlijk uitgedroogd en afgebroken zijn.
Heb ze even met secondenlijm en ductape vastgeplakt.
Iemand suggestie's voor evt nieuwe knipperlichten die op de cb500 passen?
 
Exemplaar die lijkt op origineel.
Aftermarket kan je alles monteren met een gloeilamp. Wil je LED, zal je alle knipperlichten moeten vervangen en een nieuw relais monteren geschikt voor LED.
 
Beste mensen, als het goed is zou ik mij bij dit clubje moeten melden.

Laatst thuisgekomen met mijn motortje. CB500S 1998
Niets aan de hand.
Gisteren wilde ik weer op pad met mijn altijd startende brommer, maar volledig dood.
Geen poefje niets.
Voelde direct aan als geen vonk.
Beide bougies er uit gehaald, klein beetje nattig, met choke geprobeerd te starten.
Toen bougie weer in de kabel, en gebogen puntje onder de bougie tegen het blok gehouden.
Geen vonk, bij beide niet.
Die dodemansknop op het stuur staat in de goede stand.
Er zit benzine in de tank, en kraantje staat open.
Alle zekeringen zijn heel, ook die van 30A in die connector.
Eigenlijk zou ik stap voor stap willen testen wat er niet werkt.
Voor zover mij bekend heeft de CB500S twee bobine's, dus beide kapot in één keer kan dat?
Hopelijk hebben jullie raad.
Mvg, Frans.
 
Laatst een cb500 opgehaald voor mijn vriendin. Dit is een soort van projectje en hij is technish in redelijk staat maar optisch totaal niet.

In het verleden heeft die wat schuivertjes gemaakt zo te zien. Nu komt het stuur tegen de tank met insturen. Dit kan drie dingen betekenen.

Stuur krom door de schuivers
Nokjes frame krom waar de onderste balhoofd tegenaakomt
Nokjes onderste balhoofd krom

Ik heb wat fotos gemaakt van de nokjes. Heeft iemand soms tijd en zin om fotos te maken van zijn nokjes? Zodat ik weet wat ik kan gaan vervangen/veranderen.


Dit is trouwens de motor:
20220806_144326.jpg

Nokjes rechtst

20220808_212127.jpg

Nokjes links
20220808_212059.jpg
 
Beste allen.

Vandaag na werk nog maar iets geprobeerd. Dacht bij mij zelf, laat ik nog een keer een bougie er uit draaien.
En de vonk testen met een bougie die ik nog had. En toen "BINGO", een vonk, en die andere cilinder begon direct te puffen, ofwel, vonk en verbranding.
Die bougie er in gedraaid, startknop 1 sec aangetikt en lopen.
Dat is goed nieuws.
Maar waarom gisteren volkomen dood die motor, geen vonk niets op beide cilinders!

Stekker startrelais is ingespoten met contactspray, maar deed gisteren nog steeds niets.

Dus ja opgelost, maar oorzaak?

Maar dank voor de snelle reply's.

Mvg, Frans.
 
Stefan
Bij wiel exact recht.
Als je meet van eind stuur links naar midden achter, en van eind stuur rechts naar midden achter, dan weet je of je stuur recht is.
Dit moet gelijk zijn lijkt mij.

Groet Frans
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan