Het Honda CB(F)500 (Twin) Topic - Deel 7

Dank je! Vandaag weer 50km gereden, ook met de dame achterop en dat bevalt gewoon echt heel goed. Super.

Op mijn vorige fiets had ik een topkoffer. Dat beviel me niet: ik had last van headshake. Ook vind ik 't niet echt mooi. Bij deze fiets wil ik ook wel weer graag bagage meenemen. Tanktas heb ik.
Hoe hebben jullie dit opgelost? Ik vind zijtassen wel fraai, maar een nieuwe tanktas met beugel is duur en als de tassen er niet op zitten, zijn die beugels wel erg lelijk.
Ik zoek dus een low-budget oplossingen. Tips?
 
Ik kwam een tijdje geleden rugzakken tegen die je met speciale clipjes op een bagagerekje kunt vastklikken. Weet de naam niet meer. Zou dat wat zijn?

Mooi en praktisch en low-budget gaat bij bagage volgens mij niet samen.
 
Ik heb vrij basic zadeltassen en met iemand achterop moet je die helemaal naar achteren doen, kan wel. Qua tanktas kan je ook een magnetische gebruiken. Die heb je in alle maten, ik heb een oxford die je kan opritsen tot 40 liter. Dat is onpraktisch groot, je ziet de tellers niet meer, maar als je via de winkel naar je bestemming rijd kan je de nog wel even een avondmaal meenemen!

Oh, ik zie nu dat je de tanktas al wel hebt :P. Je kan op de CB gewoon zadeltassen zonder beugel doen.
 
Dat kan wel, maar dan krijg je een hele lage band, die zal daarmee ook automatisch vlakker worden..(minder rond over de velgbreedte). Waarom wil je 130/70?
 
Duidelijk, dankje! Ben alleen maar aan het kijken naar welke opties ik precies heb, had niets specifieks in gedachten. Misschien dat ik zelfs in de 130/80 iets ga vinden.
 
130/80 is de originele maat, zal vast wel wat in te vinden zijn, maar of het is wat je wil vinden.. :+
 
Vandaar mijn vraag ja. :+ Al lijkt die Avon AM26 me wel wat.

Durf het gezien de reputatie van die band niet hardop te zeggen. :+
 
Wil eens een keer wat anders dan de eeuwige Pilot Activ. Niet omdat ik ontevreden ben hoor. Gewoon, een keer wat anders.

Ik wil wel weer rubber dat relatief lang meegaat (daar voldoet hij aan), en redelijke grip bij vochtig wegdek (daar lijkt hij ook aan te voldoen). Ik snap dat de twee punten een soort van conflicteren, maar wat ik zo lees komt hij er niet slecht uit.

Oh, de BT45 wil ik niet. Ik lees teveel over cuppen, die wordt het dus niet.
 
Hoeveel rijd je per jaar dan?

Tis niet alsof banden voor een cb heel veel geld zijn ofzo toch :/
 
De Michelin (achter) gaat een jaar mee. (kleine) 20K, zoiets. Wil niet elke paar maanden wisselen, heb andere hobby's :P
 
ik denk dat je met elke sportievere band dat niet gaat halen, zoals ik laatst al zei, ik deed 4k met een s20 op straat :')
 
Vond de Dunlop streetsmart een goede band voor de originele maat (op Hawk GT). Ook beter in de regen dan de Pilot aktiv of Avon (type weet ik zo niet meer, wel ori maat). Hoelang de Dunlops mee gaan weet ik niet, iig meer dan 4k :9

Wat mag trouwens volgens de kenners een redelijke CB kosten? Heb wel weer trek in een low budget knaller maar de vraagprijzen voor sommige CB's verbaasden mij eerlijk gezegd een beetje. :/
 
Ik heb op de cb500 en ntv goede ervaring en met de bridgestone bt45.
Mijn cb400 caferacer rijd er ook op.
De cb500 scrambler rijd op heidenau k60
De cb900 op Michelin road pilot.
 
Michelin Pilot Road kan ik aanbevelen. Heb ze op de CBF en zijn eigenlijk echte alleskunner. Veel grip als het droog is, en ook in nat weer gevem ze veel vertrouwen. Slijtagen kan ik niet veel over zeggen, maar ze gaan iig al 5000 km mee sinds nieuw. Inclusief een dagje circuit.
 
Wat is volgens jou een redelijke cb? omschrijf je wensen even.
Eentje die nog een beetje goed in de lak staat (niet spuitbus zwart) en niet teveel roest.

Mag van mij best wel wat kilometers hebben maar simpelweg geen rot exemplaar waar je nog een boel geld mag insteken in het opknappen..
 
Eentje die nog een beetje goed in de lak staat (niet spuitbus zwart) en niet teveel roest.

Mag van mij best wel wat kilometers hebben maar simpelweg geen rot exemplaar waar je nog een boel geld mag insteken in het opknappen..

dan mag ie ongeveer 1000euro kosten, maar de markt denkt dat ze 1500+ waard zijn :')
 
Bedankt nog voor de input wat betreft banden! Binnenkort deel ik mijn ervaringen met de AM26.

Eigenwijs...
 
Terug
Bovenaan Onderaan