Op zich niet, want het heeft met uitstoot oid te maken. Die motoren/blokken zijn recent (door) ontwikkeld. De 600RR is sinds 2007 niet echt vernieuwd maar enkel geüpdatet. Ook nu weer. In basis het volgens mij zelfs gebaseerd op de PC37.
Leuk al die (elektronische) gadgets, maar ze lopen er wel mee achter. Mijn GSXR uit 2008, maar ook die van 2006, heeft standaard een slipper clutch, gear indicator, stuurdemper, verschillende rij modi. Enkel een quickshifter zat er standaard niet op, maar die heb ik er zelf opgezet.
Ik had een R6 uit 2006 en die had toen al ride by wire.
Honda komt daar nu 14 jaar later eens een keer mee. Zo ook het motorblok. Het is geen nieuw blok, maar geüpdatet. Het geeft mij meer het idee dat ze de HRC kit of een deel / vorm daarvan er nu standaard op hebben gezet en dan niet eens de nokkenassen of onderdelen die meer vermogen moeten genereneren.
Niet echt indrukwekkend als het je het mij vraagt.
Als ik nu in de markt was voor een 600RR had ik een ouder model gekocht uit de Pc40 generatie en zelf deze upgrades gemonteerd. Dan hou je nog duizenden euro's over en kan je mogelijk betere after market onderdelen kiezen.
Wat ze nu gedaan hebben zijn upgrades toevoegen om mee te kunnen blijven doen in de Wss, maar echt de aanval op de R6 hebben ze hiermee niet ingezet.