Het Honda CBR 600RR topic deel 76

Sinds 2 weken ook in het bezit van een 2004 pc37 als eerste motor. Op de uitlaat na is deze nog helemaal origineel.

Ben wel aan het twijfelen om de knippers te vervangen.
 

Bijlagen

  • 20230318_122659.jpg
    20230318_122659.jpg
    618,7 KB · Weergaven: 26
  • 20230318_122710.jpg
    20230318_122710.jpg
    634 KB · Weergaven: 25
  • 20230318_122728.jpg
    20230318_122728.jpg
    595,9 KB · Weergaven: 25
Iemand toevallig een idee waar ik inbouw knippers kan kopen voor de PC37 behalve Ali?
Hotbodies ben je dan naar op zoek denk ik. Ik zie ze wel eens bij motorzaken. Anders Amazon of Ebay. Onlangs zelf eentje vervangen door een exemplaar van Ali. Zie weinig verschil.
 
Vandaag het achterlicht vervangen voor een exemplaar met geïntegreerde knippers, ook andere kentekenhouder van Ali waar ik niet heel tevreden over ben, dus maar eens zoeken voor een andere oplossing daarvoor.
20230401_140401.jpg
 
Vandaag het achterlicht vervangen voor een exemplaar met geïntegreerde knippers, ook andere kentekenhouder van Ali waar ik niet heel tevreden over ben, dus maar eens zoeken voor een andere oplossing daarvoor.
Bekijk bijlage 1863507
Let op, bodemloze put, maar wel leuk om te doen:)
Kan de slijptol uitkomst bieden aan de kentekenplaat houder?
 
Aangezien ik de halve zijkant eraf heb moeten halen om bij de voor knipperlichten te komen, ook maar gelijk een nieuwe oliefilter besteld om de olie te verversen. Volgende week mooie vooruitzichten qua weer en dan hopelijk met verse olie kunnen touren :)
 
Hoi, ben nieuw op het forum hier en sinds begin vorig jaar in het bezig van een 2005 600rr en sinds kort ook in het bezit van een 2003 circuit 600rr.

Dit is de 2005 600rr. enkele kleine dingen aan gedaan waaronder remhendels, r&g blok protectie, hrc achter reservoir, PP rear set, gecoate wielen, laser carbon demper, pirelli rosso corsa II.
halverwege afgelopen jaar groot onderhoud gedaan waarbij de distri ketting is vervangen, nieuwe spanner, kleppen gesteld etc.
helaas afgelopen jaar een kleine valpartij gehad in de buurten van cochem. dus zullen tzt enkele nieuwe kappen op komen.
IMG_20220423_141725.jpg



en dit is de 2003 600rr circuit fiets. voor veelste weinig gekocht met een scheur in het blok. deze gaan we nog proberen te fixen, maar ben ook aan het proberen een complete tkr aangepast blok te bemachtigen waar alles op zit; powerup kit, v-bak, kelken, gepoorte kop, hrc ecu, kabelboom, vol arrow uitlaat etc.
fiets zelf heeft een aangepaste voorvork met hyperpro veren, wp achtershock, domino snelgas, hrc starter, tkr reservoir, tkr remleidingen, powercommander, shift power full race unit, hrc accu houder, hrc hitteschild.
hij is in een wat ruwe staat, maar ga er hopelijk weer wat leuks van maken om mee op de baan te gaan.

IMG_20230415_162221.jpg
 
Hoi, ben nieuw op het forum hier en sinds begin vorig jaar in het bezig van een 2005 600rr en sinds kort ook in het bezit van een 2003 circuit 600rr.

Dit is de 2005 600rr. enkele kleine dingen aan gedaan waaronder remhendels, r&g blok protectie, hrc achter reservoir, PP rear set, gecoate wielen, laser carbon demper, pirelli rosso corsa II.
halverwege afgelopen jaar groot onderhoud gedaan waarbij de distri ketting is vervangen, nieuwe spanner, kleppen gesteld etc.
helaas afgelopen jaar een kleine valpartij gehad in de buurten van cochem. dus zullen tzt enkele nieuwe kappen op komen.
Bekijk bijlage 1876339


en dit is de 2003 600rr circuit fiets. voor veelste weinig gekocht met een scheur in het blok. deze gaan we nog proberen te fixen, maar ben ook aan het proberen een complete tkr aangepast blok te bemachtigen waar alles op zit; powerup kit, v-bak, kelken, gepoorte kop, hrc ecu, kabelboom, vol arrow uitlaat etc.
fiets zelf heeft een aangepaste voorvork met hyperpro veren, wp achtershock, domino snelgas, hrc starter, tkr reservoir, tkr remleidingen, powercommander, shift power full race unit, hrc accu houder, hrc hitteschild.
hij is in een wat ruwe staat, maar ga er hopelijk weer wat leuks van maken om mee op de baan te gaan.

Bekijk bijlage 1876341
Ten Kate bellen of ze nog een blok hebben liggen, dagje sleutelen en het zit erin.
Even de afweging maken of een getuned blok wel moet komen, ik vraag me af of we dat als amateurs merken.
Weet niet of ten Kate dat ook op de plank heeft liggen icm met je wensen.
 
Heeft er iemand van een eerste generatie 600RR een gasklephuis over waar ik de stationairregelschroef (+veer en onderlegring) vanaf kan kopen?
 
Ten Kate bellen of ze nog een blok hebben liggen, dagje sleutelen en het zit erin.
Even de afweging maken of een getuned blok wel moet komen, ik vraag me af of we dat als amateurs merken.
Weet niet of ten Kate dat ook op de plank heeft liggen icm met je wensen.
ben al bij ten kate langs geweest, hebben ook nog wel wat spulletjes liggen. maar het is niet echt eens wens, ik kan een motor met die specs kopen van iemand. we moeten het enkel nog even eens worden over de prijs. ik heb nog geen idee als ik er wat mee ga kunnen mbt alles er uit halen. maar heb dan in ieder geval een leuke basis. mijn collega gaat me helpen de fiets voor mij klaar te maken mbt vering e.d.
 
Ik heb een technische vraag, ik heb in de donkere stekker van mijn spanningsregelaar soort rode olie aangetroffen. Geen idee waar dat vandaan komt. Dacht eerst motor olie, maar dit is eigenlijk oneigenlijk daar. Is de regelaar soms olie gevuld ivm koeling of iets?
 
Mijn 2003 start af en toe niet. Van het weekend een stukje gereden (stond ervoor nog aan de later). Bij vertrek startte die gewoon normaal. Op gegeven moment stond ik stil bij een brug en sloeg hij niet meer aan. Startmotor draaide heel moeizaam rond. Dus ik de motor van de weg af om hem aan te duwen, toch nog een keer proberen en toen startte die wel weer gewoon. Enige idee waar het aan kan liggen? Het lijkt wel een schreeuw om aandacht 😂
 
Mijn 2003 start af en toe niet. Van het weekend een stukje gereden (stond ervoor nog aan de later). Bij vertrek startte die gewoon normaal. Op gegeven moment stond ik stil bij een brug en sloeg hij niet meer aan. Startmotor draaide heel moeizaam rond. Dus ik de motor van de weg af om hem aan te duwen, toch nog een keer proberen en toen startte die wel weer gewoon. Enige idee waar het aan kan liggen? Het lijkt wel een schreeuw om aandacht 😂
Onhandig dat deze storing af en toe zich voordoet, dan wordt het lastiger om dit fatsoenlijk op te lossen.
In eerste instantie zou ik naar de accu kijken, maar omdat deze storing zich af en toe voordoet zou ik ook de bedrading en stekkers goed nazien.
Is deze storing ineens gekomen of heb je recent nog iets gedaan aan je motor?
 
Onhandig dat deze storing af en toe zich voordoet, dan wordt het lastiger om dit fatsoenlijk op te lossen.
In eerste instantie zou ik naar de accu kijken, maar omdat deze storing zich af en toe voordoet zou ik ook de bedrading en stekkers goed nazien.
Is deze storing ineens gekomen of heb je recent nog iets gedaan aan je motor?
Vorig jaar heb ik wel een schuiver gemaakt op het circuit. Dat is inmiddels hersteld, maar mogelijk is er toch iets in de bedrading beschadigd. Zal dat eens nalopen. Ik ga ook even de accu op meerdere momenten meten :t
 
Die van mij gaat vrijdag naar de garage, hoor een rare ratel als ik tussen de 4000 en 5000 toeren rij. Hopelijk is het alleen de distributie spanner '(
 
Te koop
Koplampunit, alle ophanging nog intact met xenon verlichting €100
Originele achterlicht €20
Cyccon spiegels met knippers erin €60
 

Bijlagen

  • IMG_5708.jpeg
    IMG_5708.jpeg
    248,1 KB · Weergaven: 2
  • IMG_5709.jpeg
    IMG_5709.jpeg
    464,3 KB · Weergaven: 1
  • IMG_5704.jpeg
    IMG_5704.jpeg
    410,7 KB · Weergaven: 1
  • IMG_5703.jpeg
    IMG_5703.jpeg
    528,6 KB · Weergaven: 1
  • IMG_5706.jpeg
    IMG_5706.jpeg
    91,3 KB · Weergaven: 2
  • IMG_5707.jpeg
    IMG_5707.jpeg
    85,7 KB · Weergaven: 2
Mooi ding, nog een setje Marchesini’s eronder? :)
Zou het wel afmaken (:
Wil nog wel carbon swingarm covers. Maar vraag me af wat het verschil is tussen 2003/04 en 2005/06 arm. Vind de dichte cover wat voor 03/04 te krijgen is dikker lijken namelijk
 
Zou het wel afmaken (:
Wil nog wel carbon swingarm covers. Maar vraag me af wat het verschil is tussen 2003/04 en 2005/06 arm. Vind de dichte cover wat voor 03/04 te krijgen is dikker lijken namelijk
De mijne zijn te koop, inclusief schijven en extra tandwiel.
Nieuwe tandwiel rubbers zijn in bestelling, zitten er dus ook bij
 

Bijlagen

  • IMG_5595.jpeg
    IMG_5595.jpeg
    75,9 KB · Weergaven: 1
  • IMG_5593.jpeg
    IMG_5593.jpeg
    61,4 KB · Weergaven: 2
Terug
Bovenaan Onderaan