Het Honda CBR 900RR Fireblade topic deel III

Status
Niet open voor verdere reacties.
Gloeiende gloeiende.... *&^^$$@()*&@%!!!!!

Heb de rechter armaturen nu weer "als origineel" aan de motor zitten, maar nog steeds niet starten. Vermoed dat er toch iets anders in het spel is.

Status:
Aantal maanden stilstand. Accu was leeg. Na herhaaldelijk starten niet aanslaan ook niet bijna. Zie ik iets over het hoofd offuh????

heb je al geprobeerd wat ik gepost had?
 
:Y je moet inderdaad wel iets horen ja, en je meters gaan ff heen en weer


yep. Je hoort eerst het fluiten van de injectie en brandstofpomp. En alle metertjes etc. doen ff wat. En dan starten.

Je hebt hem toevallig niet in de eerste versnelling staan he :P
 
nee dat dacht ik al :+

hopelijk loopt ie snel weer. ps.
Heb je de zekeringen ook nagekeken? als die onder een hoek van 25 graden komt slaat de zekering kapot van het injectiesysteem zodat de brandstof niet kan doorlopen.
Aangezien die flink gecrashed is.
 
probeer hem eens aan te lopen misschien werkt dat wel. zoek ff vriend/vriendin die even wil helpen met duwen
 
ik heb een nieuwe mapping gekregen na een foutindicatie en een bos einddemper en heb 132.9/134,8 achterwiel pk's.
uitdraaien van twee verschillende banken. Dus die haalt die waarden wel, tenminste de mijne.

Netjes, dat is het vermogen dat ik ook ongeveer moet hebben met mn Blade '92
heb ook een bos demper maar plus race spruitstuk en k/n filters. 135 tot 140 pk op het achterwiel.

Ik ben nog van plan een dynojet kit te gaan monteren. Weet iemand de kosten hiervan ?
 
Netjes, dat is het vermogen dat ik ook ongeveer moet hebben met mn Blade '92
heb ook een bos demper maar plus race spruitstuk en k/n filters. 135 tot 140 pk op het achterwiel.

Ik ben nog van plan een dynojet kit te gaan monteren. Weet iemand de kosten hiervan ?


Kitje is niet zo duur, rond de 100Euro heb ik ze gezien, ff googlen :Y
Afstellen kost wel aardig wat...
In laten bouwen en afstellen kost zo'n 350Euro...(incl. Dyno-kit)
Hoop AW peekaas heb je trouwens, kwam met mijn '99 Blade niet verder als 124AWpk met voledig uitlaatsysteem en K&N filter...
 
Laatst bewerkt:
Kitje is niet zo duur, rond de 100Euro heb ik ze gezien, ff googlen :Y
Afstellen kost wel aardig wat...
In laten bouwen en afstellen kost zo'n 350Euro...(incl. Dyno-kit)
Hoop AW peekaas heb je trouwens, kwam met mijn '99 Blade niet verder als 124AWpk met voledig uitlaatsysteem en K&N filter...

Hm het inbouwen kan ik zelf wel..weet niet of er dan wat van de prijs af zal gaan ?
oke vreemd..komt denk doordat jouw afstelling niet helemaal top nog is na het verwissellen van een uitlaatsysteem.. overigens win je met een race uitlaatsysteem maar max 2 pk'tjes ongeveer, demper verhoogt je vermogen het meest.

injecties hebben standaard uit de fabriek minder vermogen als zoals de mijne met carbs..heb ik me door een motorexpert laten vertellen. Het voordeel van injectie is voornamelijk dat je veel meer vermogen eruit kunt halen zodra je gaat tunen c/q afstellen in vergelijking met carburateurs. Vandaar dat ik ook denk dat het door je afstelling kan komen.
 
Checklist starten:

Computer resetten
Zekeringen nakijken (die van startmotor al wel gechecked)
Koppeling in (geloof dat ik het al wel gedaan heb)





ver ver ver onderaan staat aanduwen :P
 
Laatst bewerkt:
Hm het inbouwen kan ik zelf wel..weet niet of er dan wat van de prijs af zal gaan ?
oke vreemd..komt denk doordat jouw afstelling niet helemaal top nog is na het verwissellen van een uitlaatsysteem.. overigens win je met een race uitlaatsysteem maar max 2 pk'tjes ongeveer, demper verhoogt je vermogen het meest.

injecties hebben standaard uit de fabriek minder vermogen als zoals de mijne met carbs..heb ik me door een motorexpert laten vertellen. Het voordeel van injectie is voornamelijk dat je veel meer vermogen eruit kunt halen zodra je gaat tunen c/q afstellen in vergelijking met carburateurs. Vandaar dat ik ook denk dat het door je afstelling kan komen.



Klopt :Y
Had eerst een '93 (USA uitvoering) zat dyno op, K&N filter en 2brs 4in1 met een Viper demper...demper beviel me niet dus naar Maxtreme in Gaanderen geweest en andere demper erop laten zetten...
DUIDELIJK verschil :P , ding bleef loskomen van voren...

Heb dan nu 929RR met Laser half system (slip-on) , weet niet hoeveel pk's er aan het AW zitten dus bij TK keertje run maken op de bank...
 
nee dat dacht ik al :+

hopelijk loopt ie snel weer. ps.
Heb je de zekeringen ook nagekeken? als die onder een hoek van 25 graden komt slaat de zekering kapot van het injectiesysteem zodat de brandstof niet kan doorlopen.
Aangezien die flink gecrashed is.



Hm, zit er op de 929RR ook een "omval"beveiliging?
Weet dat er bijv. op een 600RR zowiezo ééntje zit...
 
Hm, zit er op de 929RR ook een "omval"beveiliging?
Weet dat er bijv. op een 600RR zowiezo ééntje zit...


zit volgens mij een apparte zekering voor in. Maar ik heb hme zelf nog nooit nodig gehad.
Heb is een keer in de Eifel een uur lopen zoeken naar dat ding bij een Blackbird.
 
Klopt :Y
Had eerst een '93 (USA uitvoering) zat dyno op, K&N filter en 2brs 4in1 met een Viper demper...demper beviel me niet dus naar Maxtreme in Gaanderen geweest en andere demper erop laten zetten...
DUIDELIJK verschil :P , ding bleef loskomen van voren...

Heb dan nu 929RR met Laser half system (slip-on) , weet niet hoeveel pk's er aan het AW zitten dus bij TK keertje run maken op de bank...

Ghehe ja, viper dempers is duidelijk rotzooi dus :P
Benieuwd of een ander merk demper is die het beter zal doen als de bos die k er nu op heb...

Had die van jou ook 1 licht aan bij normaal licht btw ?
 
Ghehe ja, viper dempers is duidelijk rotzooi dus :P
Benieuwd of een ander merk demper is die het beter zal doen als de bos die k er nu op heb...

Had die van jou ook 1 licht aan bij normaal licht btw ?


Viper is inderdaad troep, die Maxtreme was SUPER!!!!! in middengebied was het net een kogel...
Hield een R1 gewoon bij... gozer balen _O-

bij m'n '93 brandden beidde koplampen en bij m'n '99 ook :Y
 
haha dat zijn de betere verhalen *D

Van mij is vanaf begin tot eind een kogel, alleen een hele kleine dip maar komt waarschijnlijk doordat ik nog geen dynoyet heb.

toch maar is kijken of er wat improfesorisch op te lossen valt aan dat licht...het is normaal voor de '92er dat 1 licht aangaat..maar lijkt net of er 1 stuk is ofzo :+
 
haha dat zijn de betere verhalen *D

Van mij is vanaf begin tot eind een kogel, alleen een hele kleine dip maar komt waarschijnlijk doordat ik nog geen dynoyet heb.

toch maar is kijken of er wat improfesorisch op te lossen valt aan dat licht...het is normaal voor de '92er dat 1 licht aangaat..maar lijkt net of er 1 stuk is ofzo :+



Is vast wel wat voor te krijgen...
Met middengebied bedoel ik: met Viper dipje...met Maxtreme......kogel!!!!!
Dus daarna in hele toerengebied bleef ie er aan sleuren :P
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan