Nameless
MF veteraan
Dat zijn de berichten Welke is het geworden
Ging tussen de Crosstourer en de Pan European, is uiteindelijk de Pan geworden
Heb met beide gereden, zal mijn bevindingen ff hier ook posten, ff zoeken
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
Dat zijn de berichten Welke is het geworden
Wat is nu eigenlijk de status van de Blade, die staat toch ook al ruim een jaar stof te happenGing tussen de Crosstourer en de Pan European, is uiteindelijk de Pan geworden
Heb met beide gereden, zal mijn bevindingen ff hier ook posten, ff zoeken
status nog steeds hetzelfde, hopelijk kan ik deze winter een betrouwbaar blok vindenWat is nu eigenlijk de status van de Blade, die staat toch ook al ruim een jaar stof te happen
Verslag van afgelopen donderdag:
Vandaag dus gaan proefrijden...
Eerst met de de Crosstourer:
Op zich toffe moto, zitpositie stoorde mij helemaal niet ondanks de commentaren die ik er al over gelezen had. Het stuur staat best ver naar je toe dus is wel wat wennen, alsook de positie van de claxonknop en de pinkerknop, die stonden imo verkeerd om.
Katja vond de zitpositie achter ook goed, net niet zoals op een tourer maar zeker goed genoeg om comfortabel een eind te rijden
Dan het rijden: zeer brede vermogensafgifte en hangt heel lekker aan de gas. Best verrassend snel, je zit zo aan de 200. Windbescherming had ik iets beter verwacht, maar is voldoende.
Rechtuitstabiliteit had ik om 1 of andere reden slechter verwacht, was dus boven verwachting.
Na een stukje rijden en wat te wennen aan de motor begon ik wat sneller te bochten en toen kwan de teleurstelling. Wsl door het hoogpotig karakter (en rijden met duo) "kantelt" dat ding raar in de bochten, beetje lekke achterband gevoel zeg maar. Zal heus wel wennen, maar ik vrees dat het in mijn geval, als je vaak kan wisselen van motor, toch niet echt leuk zal worden...
Het laatste stuk van de proefrit was een slecht stuk baan en daar kwam weer een tegenvaller. Je zou verwachten dat net daar dat model extra troeven heeft, maar dat was dus niet het geval. Als bestuurder voelbaar maar voor passagier gewoon irritant.
Kortom, voor wat wij zoeken in een andere motor valt de crosstourer dus af.
Dan de Pan European:
Tegen alle verwachting in voelt die helemaal niet zwaar aan, zelfs niet bij vertrekken. Makkelijk met de voeten aan de grond wat ik ook al niet gedacht had. Lekker romige vermogensafgifte, comfortabel zitten voor allebei, comfotabel rijden...
Enige minpunt is dat ie wat 'duikt' bij hard remmen maar dat zal wel normaal zijn, gezien het gewicht van die moto en de zachte/comfortabel vering.
Voelde mij meteen goed op de Pan, ook de manier van rijden viel meer dan mee.
Een nieuwe Pan zal het niet worden, ik ga niet 16000 euro uitgeven om over een goed jaar met een oud model rond te rijden...
Een goede 2ehands is dus voorlopig de voorkeur.
Heb een goed voorstel gekregen voor degene waar we mee gereden hebben (zilver, topkoffer, handvatverwarming, witte pinkers, kuipverbreders, 2008 en 36000km) maar kan de 600 niet inruilen vanwege geen interesse van de verkoper.
Moet er nog heel ff over denken maar denk dat de kans groot is, afgezien van onvoorziene omstandigheden, dat het die wel zal worden...
Zal dan wsl de 600 dan zelf verkopen maar moet ik nog ff over denken...
combinatie van factorenDat is wel heel wat anders dan een supersport. Vanwaar deze stap (meisje achterop)?
Je onderschrift wordt wel erg lang zocombinatie van factoren
Vooral meisje achterop maar ook de smaak te pakken qua motorvakanties en is ook een ideale motorvoor woon/werk indien nodig/zin (250km/dag )
niet de vfr1200 van 2012 geprobeerdcombinatie van factoren
Vooral meisje achterop maar ook de smaak te pakken qua motorvakanties en is ook een ideale motorvoor woon/werk indien nodig/zin (250km/dag )
denk al dik 2 jaar.Wat is nu eigenlijk de status van de Blade, die staat toch ook al ruim een jaar stof te happen
wou het, zoals velen, onder mijn avatar zetten maar was ni genoeg plekMoguh Je onderschrift wordt wel erg lang zo
viel af door gebrek aan zitcomfort voor beide partijenniet de vfr1200 van 2012 geprobeerd
van de crosstourer kan ik begrijpen daar zit echt te weinig peper in.
snap ook nog niet dat ze het blok van de vfr1200 niet in de pan hebben gehangen.
3 oktoberdenk al dik 2 jaar.
Moggel all
wou het, zoals velen, onder mijn avatar zetten maar was ni genoeg plek
3 oktober
Leidens ontzet , feest in de stad3 oktober
Nou, dat is wachten tot de eerste wheelyfoto's met de Pan verschijnenVerslag van afgelopen donderdag:
Vandaag dus gaan proefrijden...
Eerst met de de Crosstourer:
Op zich toffe moto, zitpositie stoorde mij helemaal niet ondanks de commentaren die ik er al over gelezen had. Het stuur staat best ver naar je toe dus is wel wat wennen, alsook de positie van de claxonknop en de pinkerknop, die stonden imo verkeerd om.
Katja vond de zitpositie achter ook goed, net niet zoals op een tourer maar zeker goed genoeg om comfortabel een eind te rijden
Dan het rijden: zeer brede vermogensafgifte en hangt heel lekker aan de gas. Best verrassend snel, je zit zo aan de 200. Windbescherming had ik iets beter verwacht, maar is voldoende.
Rechtuitstabiliteit had ik om 1 of andere reden slechter verwacht, was dus boven verwachting.
Na een stukje rijden en wat te wennen aan de motor begon ik wat sneller te bochten en toen kwan de teleurstelling. Wsl door het hoogpotig karakter (en rijden met duo) "kantelt" dat ding raar in de bochten, beetje lekke achterband gevoel zeg maar. Zal heus wel wennen, maar ik vrees dat het in mijn geval, als je vaak kan wisselen van motor, toch niet echt leuk zal worden...
Het laatste stuk van de proefrit was een slecht stuk baan en daar kwam weer een tegenvaller. Je zou verwachten dat net daar dat model extra troeven heeft, maar dat was dus niet het geval. Als bestuurder voelbaar maar voor passagier gewoon irritant.
Kortom, voor wat wij zoeken in een andere motor valt de crosstourer dus af.
Dan de Pan European:
Tegen alle verwachting in voelt die helemaal niet zwaar aan, zelfs niet bij vertrekken. Makkelijk met de voeten aan de grond wat ik ook al niet gedacht had. Lekker romige vermogensafgifte, comfortabel zitten voor allebei, comfotabel rijden...
Enige minpunt is dat ie wat 'duikt' bij hard remmen maar dat zal wel normaal zijn, gezien het gewicht van die moto en de zachte/comfortabel vering.
Voelde mij meteen goed op de Pan, ook de manier van rijden viel meer dan mee.
Een nieuwe Pan zal het niet worden, ik ga niet 16000 euro uitgeven om over een goed jaar met een oud model rond te rijden...
Een goede 2ehands is dus voorlopig de voorkeur.
Heb een goed voorstel gekregen voor degene waar we mee gereden hebben (zilver, topkoffer, handvatverwarming, witte pinkers, kuipverbreders, 2008 en 36000km) maar kan de 600 niet inruilen vanwege geen interesse van de verkoper.
Moet er nog heel ff over denken maar denk dat de kans groot is, afgezien van onvoorziene omstandigheden, dat het die wel zal worden...
Zal dan wsl de 600 dan zelf verkopen maar moet ik nog ff over denken...
Toch is het jammer dat het schitterende apparaat al een tijd niet meer over het asfalt aan het crossen is. Je moet natuurlijk wel een leuk blok op de kop weten te tikken, maar je hebt genoeg andere speeltjes om je mee te vermaken. Rijden doe je toch welstatus nog steeds hetzelfde, hopelijk kan ik deze winter een betrouwbaar blok vinden
Lekker schuine hoek waaronder die uitlaat staat
Het zou een nationale feestdag moeten zijn.... een extra vrije dag is altijd mooi meegenomenLeidens ontzet , feest in de stad
Nou, dat is wachten tot de eerste wheelyfoto's met de Pan verschijnen
Moet ik je alvast feliciteren met de aankoop? Als je dit soort dingen in je hoofd hebt dan is het vaak heel moeilijk om het er weer uit te krijgen
Daarjuist mijn kribbel gezet onder de bestelbon van mijn 4de Honda
Van harte
Kwam dit tegen op motorfreaks.nl:
http://www.motorfreaks.nl/nieuws/motor-nieuws/honda-cbr1800rr-van-gold-wing-tot-supersport.html