1:12 a 13 is niet goed, daar gaat in de verbranding of afstelling iets mis.
Pfoe, ik rijd voornamelijk funritjes maar zo rond de 200km komt de reserve wel in zicht. Rijd op een F2, wat neerkomt op 1 op 12/13. Niet bepaald zuinig dus nu ik een beetje de norm weet..
Sowieso mis je vermogen en schaadt 1:13 tov 1:17+ ook je portomonee, het is als de motor redelijk van zijn plek komt niet direct echt schadelijk verder. Perfecte verbranding is beter, maar tis vooral zonde van brandstof / portomonee / milieu / what not.Ondanks dat ik er nooit problemen mee heb begrijp ik dat dit niet de bedoeling is. In hoeverre kan een slechte afstelling of verbranding kwaad? In de zin van: kan je daar gewoon mee doorrijden en is het slecht voor je portemonnee of rijd ik m'n motorblok aan gort? Rijd er al een paar maanden mee tho..
Zelf niet echt veel technische kennis dus dat zal wegbrengen wordenPlan was echter dit pas later het jaar te doen zodat ik nu nog lekker kon rijden..
Ik heb vandaag wat spannends opgehaald...
Da's niet goed nee..
Met af en toe sportief optrekken per rit.. rij ik gemiddeld 1:18,1 op mijn F2.
Hou het nu sinds eind maart bij, 10x tanken, en ik word met mijn F2 meestal al zenuwachtig rond de 200 km. Zou zeker 250 wel moeten redden, is namelijk een 16 liter tank, en ik tank gemiddeld 10,7 liter. Met mijn gemiddeld verbruik zou ik 288 km moeten kunnen rijden.
Maar 1:12/13 is echt te hoog.. DualDevil en Dyon hebben respectievelijk een F4i en F4 (dacht ik) en die hebben een 18 liter tank, dus dat moet je er wel bij zeggen, die gaan sowieso langer mee...
Zou het z.s.m. na laten kijken, want goed is het niet..
Rij even langs een garage met kennis in de buurt.. en vraag of ze een rondje erop rijden.. Of ga langs een garage met dyno-bank en laat 'm direct afstellen..
Hoe is de bevestiging aan het frame geregeld bij dit rek? Zijn de bevestigingspunten aan het rek gelast of werkt het met plaatjes / stripjes / beugeltjes ?
Heren,
Gisteren ben ik gecrashed met mijn vrijwel (voor mij) nieuwe CBR600F3... duim uit de kom, scheur in t bot en nu in 't gips. Erg spijtig... 't ging met 20km/h, uitgegleden en einde oefening, auto raakte mijn motor.
Inmiddels van de schrik bekomen... de motor is gekocht voor 1700 en alleen kuipschade (alles...). Is het de moeite waard om een nieuwe kuip te kopen?
Foto's volgen...
Een bedroefde CBR rijder.
Heren,
Gisteren ben ik gecrashed met mijn vrijwel (voor mij) nieuwe CBR600F3... duim uit de kom, scheur in t bot en nu in 't gips. Erg spijtig... 't ging met 20km/h, uitgegleden en einde oefening, auto raakte mijn motor.
Inmiddels van de schrik bekomen... de motor is gekocht voor 1700 en alleen kuipschade (alles...). Is het de moeite waard om een nieuwe kuip te kopen?
Foto's volgen...
Een bedroefde CBR rijder.
Ik zag het filmpje net... Sneu zat.Heren,
Gisteren ben ik gecrashed met mijn vrijwel (voor mij) nieuwe CBR600F3... duim uit de kom, scheur in t bot en nu in 't gips. Erg spijtig... 't ging met 20km/h, uitgegleden en einde oefening, auto raakte mijn motor.
Inmiddels van de schrik bekomen... de motor is gekocht voor 1700 en alleen kuipschade (alles...). Is het de moeite waard om een nieuwe kuip te kopen?
Foto's volgen...
Een bedroefde CBR rijder.
BalenHeren,
Gisteren ben ik gecrashed met mijn vrijwel (voor mij) nieuwe CBR600F3... duim uit de kom, scheur in t bot en nu in 't gips. Erg spijtig... 't ging met 20km/h, uitgegleden en einde oefening, auto raakte mijn motor.
Inmiddels van de schrik bekomen... de motor is gekocht voor 1700 en alleen kuipschade (alles...). Is het de moeite waard om een nieuwe kuip te kopen?
Foto's volgen...
Een bedroefde CBR rijder.
Heren,
Gisteren ben ik gecrashed met mijn vrijwel (voor mij) nieuwe CBR600F3... duim uit de kom, scheur in t bot en nu in 't gips. Erg spijtig... 't ging met 20km/h, uitgegleden en einde oefening, auto raakte mijn motor.
Inmiddels van de schrik bekomen... de motor is gekocht voor 1700 en alleen kuipschade (alles...). Is het de moeite waard om een nieuwe kuip te kopen?
Foto's volgen...
Een bedroefde CBR rijder.
Stiekem een nieuw topic en ik zie dat Svennemans ook onder z'n steen vandaan is gekomen!
Ik heb vandaag voor het eerst in twee maanden gereden
De bedoeling was om mijn nieuwe kuit-voet verbinding te testen op kracht en soepelheid, het werd uiteindelijk een gevecht om Goofy te starten. Toen hij eenmaal liep ging het ook als een tierelier en het voelde alsof ik gister nog gereden had. HEERLIJK!!
[afbeelding]
Ik zag het filmpje net... Sneu zat.
Jammer van het gezeur in het topic over hoe en wat het allemaal beter kan. Tja, daar heb jij verder geen hol aan.
Je snapt zelf ook wel dat dit niet de beste reactie was, maar wat je weet en wat je lichaam doet zit nog wel een verschil tussen.
Succes met het herstel iig.
Ook weer gevonden en van de partij, over 1 maand mag ik legaal met de cbr! Yeah
Eendenliefhebber: de fs van m'n pa is uit 2002