Het Honda CR topic

Ik had het ook over de binnenpoten, dat stukje wat je nog kan zien. Maar er zal wel schaduw op vallen ofzo.

Anders moet je eens op ebay rondkijken ofzo? Daar is vaak wel mooi spul te vinden voor klein prijsje.
 
Laatst bewerkt:
Die grize vorkbussen zijn origineel voor een 1989.

Plastic is nog volop verkrijgbaar van UFO. Kun je gewoon in jouw buurt bij de Heli wel bestellen.

Buddycover origineel rood via ebay_ 50 euro..

Klaar en mooi!
 
Beste CR fans

Heb even een vraagje over de achterremklauw van een cr 250 van 1996.
Wat is hiervan de afstand van boutgat tot boutgat?
Wil namelijk een Brembo klauw aanschaffen, welke een afstand heeft van 84mm

Mijn vraag is dus of deze op de orginele remplaat past.

Alvast bedankt

Grt Zeb
 
Hallo, ik ben sinds vorige week de troste eigenaar van een cr125 van 97' hij is helemaal gereviceerd! Graag zou ik willen weten waar je een stickerset kan bestellen? hoe kan ik hem ook aan de 94db norm laten voldoen hij zit nu aan de 96db?

Groetjes

quad-racer1 :]
 
Men vriendin is op zoek naar een 125cc 2-t crossertje. Ik zou naturlijk het liefste hebben dat ze een CR 125 koopt :+
Het moet wel een vrij recent zijn (2005 en jonger)
Heeft iemand hier iets staan wat intressant zou kunnen zijn?
 
Men vriendin heeft een CR125 gekocht van '05 *O*
We zijn hem van plan om hem 1:40 te smeren, is dit OK?
Ik ga ook direct een nieuwe piston steken, maar hoeveel uurtjes gaan deze over het algemeen mee? Ik heb al gehoord dat ik het beste een OEM of een Wiseco neem, klopt dit?

Grtz
 
1:40 is goed
zuiger gaat ongeveer 15 uur mee
en OEM en Wiseco's zijn goede zuigers
 
Men vriendin heeft een CR125 gekocht van '05 *O*
We zijn hem van plan om hem 1:40 te smeren, is dit OK?
Ik ga ook direct een nieuwe piston steken, maar hoeveel uurtjes gaan deze over het algemeen mee? Ik heb al gehoord dat ik het beste een OEM of een Wiseco neem, klopt dit?

Grtz

1:40 is prima.
Ik dacht dat dat 20 uur voor staat, maar als je niet op wedstrijd niveau rijdt kun je er naar mijn mening wel heel wat langer mee rijden dan voorgeschreven.
Heb je foto's?
 
Inderdaad, Ik rijd een cr250 alleen op straat. Mijn zuiger zat er dik 20 uur in en was nog dik in orde. Vervang ze wel altijd om de 20 uur maar de 30 haal je op straat ook wel.
1:40 is prima.
Ik dacht dat dat 20 uur voor staat, maar als je niet op wedstrijd niveau rijdt kun je er naar mijn mening wel heel wat langer mee rijden dan voorgeschreven.
Heb je foto's?
 
Bedankt voor de snelle reacties. Ze is nog maar begineling. Ze heeft wel wat ervaring met supermotard, maar in cross 0,0 :)
Als ik de zuiger tussen de 15 en 20u vervang zal het wel in orde komen dan :+
 
Ik gok dat ze dr makkelijk 30 uur mee kan rijden. Eigenlijk gewoon ff kijken hoeveel gas ze geeft. Als ze weinig toeren maakt kan het lang aan hoor.
 
Onder z'n toeren rijden is ook niet zo best voor de motor. Niet alleen voor de zuiger ook bigend en krukaslagers krijgen dan voor hun broek.
 
Laatst bewerkt:
Onder z'n toeren rijden is ook niet zo best voor de motor. Niet alleen voor de zuiger ook bigend en krukaslagers krijgen dan voor hun broek.

Klopt, je moet hem wel later 'trekken". Wil je het zwaar maken voor de lagers dan moet je wel erg laag in toeren rijden. Met 4t motoren doe je dit sneller zonder dat je het door hebt. Met een 125 valt ie vrij snel dood.
 
Idd maar aangezien deze modellen (met orginele cilinderkop) vaak last hebben van detonatie weet ik niet wat beter is.Beste is gewoon dat de motor soepel ronddraait.
 
Idd maar aangezien deze modellen (met orginele cilinderkop) vaak last hebben van detonatie weet ik niet wat beter is.Beste is gewoon dat de motor soepel ronddraait.

Gewoon hoog in zijn toeren janken, anders moet je geen 2-takt kopen in mijn ogen.
 
Ik zal eens een fototje plaatsen se :+

Dit is hem:

2nqdrd.jpg


k36tyu.jpg
 
Idd Chris weet nooit zeker of ik ken en aangezien Nunspeet vrij zwaar kan zijn voor mijn 125je weet ik niet of ik kom.Maar kijken is ook leuk daar niet van.
 
Terug
Bovenaan Onderaan