Het Honda NX 250 topic

Status
Niet open voor verdere reacties.
Ziet er idd erg leuk uit.
Heb je dr met die demper wel rekening mee gehouden om het subframe te verstevigen, anders scheurt het geheid.
Je bocht is zo te zien ook een stuk korter, merk je daar nog iets van ?

Ik had trouwens op mn eigen NX ook nog een twin-air schuimfilter in de originele luchtfilterkast gefrommeld en wat gaten in het linkerzijkapje geboord.
Kreeg je zo'n lekker slobberend geluid van :P
Ringetje onder de gasnaald gelegd zodat ie wat rijker stond in het middengebied en het ding reed beter dan daarvoor :)

Alleen ging dat filter dr niet in zonder wat hakwerk in de filterbak/luchtslang...
 
Hey Vampie

Leuk idee om een NX topic te openen
Ik zie dat je al lekker bezig bent,ziet er perfect uit allemaal helemaal dat uitlaatje :}

ik moet nog een nieuw kettingsetje en nokaskettingspanner hebben ,olie en filtertje heb ik al liggen nu alleen nog ff sleutelen

:W
 
Die uitlaat ziet er wel superstrak uit man!! Ik heb zelf mijn eigen uitlaatdemper gerepareerd, was namelijk ook helemaal doorgerot. eerst een heel stuk eruit geslepen en daarna mooi plaatje rondgewalst en weer vastgelast. daarna nog een mooie rvs plaat rondgewalst en als omhulsel vastgelast ziet er erg strak uit. ik heb toen meteen maar het binnenwerk eruitgesloopt *O* dus heeft ook wel een bruut geluidje 8-) .

Ik zal even toelichten hoe ik aan mijn blok kom:

Na ongeveer 25 motorslopen te hebben gebeld, had (jaja) de laatste nog 3 NX'en staan, en voor mij was het maar een uurtje rijden dus ik dacht, laten we daar maar even kijken :Y daar aangekomen hebben we ze allemaal even aan de praat gemaakt, en het blokje dat het beste klonk hebben we eruit laten halen. en dat zit nu dus weer in mijn motor *D

de motorsloop heet: Woesthoff. www.woesthoff.nl in Brummen, bij Arnhem in de buurt. ze hebben er dus nog wel wat meer NX onderdelen liggen.

groeten maar weer :W

JW
 
Ziet er idd erg leuk uit.
Heb je dr met die demper wel rekening mee gehouden om het subframe te verstevigen, anders scheurt het geheid.
Je bocht is zo te zien ook een stuk korter, merk je daar nog iets van ?

Ik heb er nog niet zo heel veel mee gereden, van mijn werk naar huis... vandaag was het zulk raar weer dat ik geen ritje heb gemaakt.
Afgezien van het veel betere geluid heb ik de indruk dat hij ook iets vlotter optrekt.
Maar of dat ook echt zo is weet ik niet.
Stationair loopt hij nog evenveel toeren en bij rijden merkte ik niet veel verschil...

De "nieuwe" uitlaat is denk ik de helft lichter als de originele en de voorkant van de demper hangt achter het zijkapje ook nog aan zijn originels ophangpunt, en de uitlaatbocht ook.
Dus ik ben niet zo heel bang dat de boel gaat scheuren...


[edit]
volgens mij bedoel je dat het subframe gaat scheuren i.p.v. de uitlaat realiseer ik mij nu.
Omdat de originele uitlaat onderdeel uitmaakt van het geheel Goede tip! :Y

Ik zal er wel even een beugeltje ter versteviging bij maken....
 
Laatst bewerkt:
Orgineel is de demper dus een deel van het subframe, nooit vergeten.

Maar eeh hoe loopt hij op die RVS uitlaat??

Ik heb een RVS pijp van 40mm en de demper begint op dezelfde afstand van het blok als standaard.
De demper is overrigens een licht aangepast model van KTM 620 (was al FIM goeddekeurd, maar heb er toch een Db killer in gelast).
Nu is bij mij het maximaal vermogen ongeveer 1000 toeren lager gekomen en heb ik 2 PK meer.
Plus natuurlijk een fantasties geluid, nu raad niemand dat dit "slechts" een 250 is.

Bijlage: M4100013-2.JPG
 
Ik heb er nog niet veel me gereden ,maar ik merk zo op het eerste gezicht weinig/geen verschil...
Stationair loopt hij ook evenveel toeren.

Dat van het subframe had ik eigenlijk niet bij stil gestaan... maar goed dat ik niet zo zwaar ben... ;)

Ik ga de drie ophangpunten waar de originele uitlaat aan vast zat met elkaar verbinden, moet genoeg zijn.

[edit]
Ik moet ook nog de carb er een keer afhalen als ik van stationair in een keer vol gas geef, slaat hij af.
Maar dat deed hij met de standaard pijp ook.
Ik heb er nu al twee flesjes met reinigingsrommel ingegooid zonder resultaat.
Ik denk dat het iets met de acceleratiepomp te maken heeft, maar dat kan ik pas zien als hij eraf is.
Voorlopig rijdt hij mij lekker de sneeuw door, dat komt van de zomer wel. :)
 
Laatst bewerkt:
NX carburateur is geen CV ding he, die moet je voeden, volgens mij hoef je daar niet eens van te verwachten dat ie met volgas perfect oppakt op zo'n laag toerental.
Denk ook niet dat je dat ooit 100% krijgt.
Die van mij had het ook, gewoon gas iets rustiger opendraaien.
 
Het was mij ook nog niet eens opgevallen, totdat de monteur bij de motorzaak ineens volgas gaf..
Met rijden heb je er geen last van, in de zin van dat je het niet merkt.

Hij hoeft ook iet super hard op te trekken, maar als ik nu in een klap volgas geef slaat hij af, krijgt dus veel te weinig brandstof.
 
Hey Vampie

IK zie dat je die spiegeltjes ook verwissled hebt ,wat heb je er nu op zitten i.p.v die ronde dingen
Ik heb ze er afgehaald maar hoor nu dat je minimaal 1 op moet hebben(rechts , voor motoren die in gebruik zijn genomen voor 1997 )

:W
 
Ik vind zonder spiegels rijden echt helemaal niks,maar die grote ronde vond ik niet mooi.

ik heb er nu een soort van F1 spiegels op zitten, die zaten eerst op mijn scootah...
Je ziet er wel wat minder in, maar ik vind het wel ietje beter staan.

Ik zou echt niet meer weten waar ik ze vandaan heb... wel letten dat de draad op de spiegels goed is voor Honda(M10 geloof ik)


straks even mijn subframe verstevigen...

[edit]
Scherp van je trouwens, Ed :}

Ze staan er maar een heeeeel klein stukkie op zie ik net....
 
Zo, net weer thuis.

Wordt nu wel een : Hoe bouw ik mijn uitlaat i.p.v. een NX250 topic... :P

full


Zo had ik hem in eerste instantie gemaakt...
 
full


Maar, mede door de opmerking van 4X2, de lijn van het subframe hoort eigenlijk door te lopen naar de achterzijde van het zadel...ophangpunt uitlaat.

Alleen zit de uitlaat daarvoor in de weg.

De originele uitlaat is daarom zwaar uitgevoerd..

Maar even oplossen dus.
 
full


Een kokertje 15x30 evenwijdig aan de bovenbuis laten lopen en deze aan de originele ophangpunten vastgemaakt.
Deze geschoord met 3mm dikke plaat naar de uitlaat zodat er een verbinding tussen de ophangpunten ontstaat en er verband in komt..
 
mooi stukje werk..

Effe wat getallen voor tussendoor.
Ik heb dus een open (eigenbouw) uitlaat en een open gaas filter element.
Ik heb nu de standaard stationair (38) sproeier en de standaard vaquum (1.5 slagen uit) instelling.
Alleen op de naald staat hij in de een na rijkste stand met ertussen een dun ringetje zodat hij eigenlijk midden tussen de 2 rijkste in zit.
De hoofdsproeier heb ik van 138 naar 147,5 gedaan.

Eigenlijk zou je dadelijk met een rol schilderstape moeten gaan rijden.
Voelen hoe hij loopt en dan gewoon een derde van je luchtfilter oppervlak afplakken.
Weer voelen en dan tot twee derde afplakken en weer voelen hoe hij rijd.
Dan weet je of hij te rijk of te arm staat, en kun je gericht met je sproeiers en naald afstellen.

Ik ben zo een hele poos aan het klooien geweest, maar zat volgens die Fuchsbank hier in zaldbommel wel beina goed, hij stond toen alleen wat te arm op de naald en dat is daar gelijk gecorrigeerd...

Letwel als hij harder op top gaat lopen, kan het zijn doordat hij erg arm staat.
Leuk voor die topsnelheid en je benzine verbruik, maar zeeeeeer slecht voor de levenduur van je blok...
Let dus wel een beetje op wat je doet.
 
Bedankt voor je uitleg!

Top heb ik nog niet gereden, het meeste rij ik nu over 70 km wegen, harder als 110 heb ik er nog niet mee gereden.

Eerst maar een keer de carb. eraf en goed schoonmaken , dan kijk ik wel verder.

Behoorlijk stuk groter trouwens die hoofdsproeier, dat had ik niet verwacht.


Plaats anders ook even een foto van jouw uitlaat, ik ben wel nieuwschierig.

Anderen mogen hier trouwens ook foto's plaatsen hoor.. :P
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan