Het Husqvarna 450/510 449/511 Topic Deel 4

@technieker, ik snap het niet zo goed. Op die dingen zit toch standaard een skidplate?
De originele voor mijne (2006) bestaat uit 2 delen en kosten niet heel veel
World Wide Webshop for your Husqvarna oem-parts, accessories and merchandise
Part 8000A0865 en 8000A1427

Mbt rem en schakelpedaal, Je schkelpookje kan hopelijk toch wel inklappen?
Je rem zal dat ook doen, dat ijzer is niet zo dik dat dit het gewicht van de motor kan dragen.

Wat wil je precies bereiken want ik denk dat je veel meer aan het proberen bent te voorkomen dan nodig is.
 
Hadden we al eerder voorgesteld maar hij zag dat niet echt zitten volgens mij,

ik heb eventueel nog wel zon zij ding liggen:

2015-02-01%2016.35.11.jpg


Kost nieuw volgens mij iets van 40 euro, (bij van erp tegen de 70),.. 10'tje mag ie weg als ie opgehaald wordt
 
@technieker, ik snap het niet zo goed. Op die dingen zit toch standaard een skidplate?
De originele voor mijne (2006) bestaat uit 2 delen en kosten niet heel veel
World Wide Webshop for your Husqvarna oem-parts, accessories and merchandise
Part 8000A0865 en 8000A1427

Mbt rem en schakelpedaal, Je schkelpookje kan hopelijk toch wel inklappen?
Je rem zal dat ook doen, dat ijzer is niet zo dik dat dit het gewicht van de motor kan dragen.

Wat wil je precies bereiken want ik denk dat je veel meer aan het proberen bent te voorkomen dan nodig is.

Dat ziet er goed uit die link.
Volgens mij kan de schakelpook wel in klappen maar de rem niet.

Mijn doel is om bij een schuiver het blok te ontzien. Thats it. De verkoper van ebay adverteerd groot met ktm, husqvarna en husaberg maar levert alleen voor ktm dus.wordt niet wat.

Hoe is jullie ervaring met een schuiver? Gewoon een rem en schakel pendaaltje reserve meenemen?
 
Die ebay link he, zal dat niet passen? Olie gat zit verkeerd maar dat vind ik niet zo spannend.

deze ebay link?


unterfahrshutz husqvarna smr | eBay


tsja een gat heb je er zo bijgeboord, deze is wat smal maar het gaat toch om
je oliecarter te beschermen.
Een skidplate is niet bedoeld voor een val op de zijkant vd motor op te vangen.



Nu ik toch aan het posten ben , nog even een vraagje.
Aangezien we op de 100ste pagina zitten , zal er binnenkort wel weer een nieuw
deel geopend worden.
Is het dan een idee om het , het Husqvarna TE topic te noemen ipv 449/511 450/510
dan voel ik me met mijn 310 er nog meer thuis dan nu O-) en het dekt toch de lading.
Kan het niet is het geen probleem hoor. :N
 
Hadden we al eerder voorgesteld maar hij zag dat niet echt zitten volgens mij,

ik heb eventueel nog wel zon zij ding liggen:

[afbeelding]

Kost nieuw volgens mij iets van 40 euro, (bij van erp tegen de 70),.. 10'tje mag ie weg als ie opgehaald wordt

Houdt dit alleen de obstakels van de voor kant tegen of helpt het beschermen met glijden? Ik heb de motor neer gelegd en het blok lijkt aardig vrij te liggen.
 
deze ebay link?


unterfahrshutz husqvarna smr | eBay


tsja een gat heb je er zo bijgeboord, deze is wat smal maar het gaat toch om
je oliecarter te beschermen.
Een skidplate is niet bedoeld voor een val op de zijkant vd motor op te vangen.



Nu ik toch aan het posten ben , nog even een vraagje.
Aangezien we op de 100ste pagina zitten , zal er binnenkort wel weer een nieuw
deel geopend worden.
Is het dan een idee om het , het Husqvarna TE topic te noemen ipv 449/511 450/510
dan voel ik me met mijn 310 er nog meer thuis dan nu O-) en het dekt toch de lading.
Kan het niet is het geen probleem hoor. :N

Prima plan alleen je vergeet de belangrijkste groep...SMR/TE lijkt me een nog beter plan :+
 
Dat ziet er goed uit die link.
Volgens mij kan de schakelpook wel in klappen maar de rem niet.

Mijn doel is om bij een schuiver het blok te ontzien. Thats it. De verkoper van ebay adverteerd groot met ktm, husqvarna en husaberg maar levert alleen voor ktm dus.wordt niet wat.

Hoe is jullie ervaring met een schuiver? Gewoon een rem en schakel pendaaltje reserve meenemen?

Ik rij nu al 12 jaar motor zowel SM als enduro en met alle schuivers die ik heb gemaakt nog niets nooit iets gehad aan het blok en al helemaal niet door de pook or rem.
Ik en eigenlijk ook niemand die dit reserve heeft.
Het is wel verstandig om een rem en koppelingshendel op reserve te nemen.

Persoonlijk zou dit het laatste zijn waar ik me druk om zou maken.
Kijk eerder naar van die valdoppen(kan zo vroeg niet op de naam komen) voor door je assen, daarmee creëer je ook weer een paar CM extra.
 
Ik rij nu al 12 jaar motor zowel SM als enduro en met alle schuivers die ik heb gemaakt nog niets nooit iets gehad aan het blok en al helemaal niet door de pook or rem.
Ik en eigenlijk ook niemand die dit reserve heeft.
Het is wel verstandig om een rem en koppelingshendel op reserve te nemen.

Persoonlijk zou dit het laatste zijn waar ik me druk om zou maken.
Kijk eerder naar van die valdoppen(kan zo vroeg niet op de naam komen) voor door je assen, daarmee creëer je ook weer een paar CM extra.


Goed punt! Daar doe ik het voor. Dan koop ik alleen een skidplate voor tussen de frame buizen. Die hoort er al in te zitten begrijp ik uit sommige reactie maar dat is mij niet het geval.


Als je weet welke pluggen je bedoelt hoor ik het graag nog ff. ( R&G toevallig?)
 
Goed punt! Daar doe ik het voor. Dan koop ik alleen een skidplate voor tussen de frame buizen. Die hoort er al in te zitten begrijp ik uit sommige reactie maar dat is mij niet het geval.


Als je weet welke pluggen je bedoelt hoor ik het graag nog ff. ( R&G toevallig?)

Die slijt/val doppen kun je universeel[goedkoper] kopen, , maar beter is om
ze echt voor jouw type motor aan te schaffen .
Dan zitten ze precies pas in je assen en vallen perfect over de asmoeren heen

Internet of Bon motoren
 
Hallo,

Ben al enige tijd lid van MF -> Sm forum. Heb 4 jaar lang een yamaha wr-f 426 sm gehad.

Het begon toch te kriebelen om een jonger en zwaarder model te nemen. :] Tevens ook een type dat wat minder gebreken had :+ (lees: zwakke punten).

Lees zowel hier als op supermotard.be dat de ktm 525 exc en husqvarna 510 blokken redelijk bulletproof zijn (mits goed onderhouden uiteraard)

Na lang zoeken uitgekomen bij een 2010 husqvarna smr 510 met +/- 5000 km op de teller.
In België bij Joramo (husqvarna dealer) de moto gekocht. Prima service gekregen en gelijk met korting een nieuwe achterband :}



Heb dan nu 3 husky's 8-) }) 8-)

[afbeelding]
[afbeelding]

wish-list:
- dubbele arrow uitlaat
- zeta handguards
- nieuw kappenset met eigen ontwerp stickerset (ketchonaise)
- slipper clutch

Eerst lekker rijden en voor volgend seizoen gaat de motor gestript worden.
Blok gaat dan naar Joramo voor grondig onderhoud en het frame + brug wordt opnieuw gespoten. Tevens nieuwe kappen :)

Mvg,

Yorickm

Mooi fiets en ook mooie honden!

Welk type bandjes heb je erop liggen en wat is je ervaring?
 
Mooi fiets en ook mooie honden!

Welk type bandjes heb je erop liggen en wat is je ervaring?
Dankje!

Voor ligt een maxxis intermediate regenband op.
Achter maxxis goldspeed, een Ultra Street Sport Supermoto purpose Intermediate, oftewel de straat intermediate.

De voorband heb ik nog niet mee gereden. De achterband wel (3e band) en kan niks anders zeggen dan dat de grip super is. Ook onder wat vochtigere condities. Slijt wel iets harder (afhankelijk van rijstijl).

Had op mijn vorige sm ook als voorband hetzelfde type als de achterband. Ook hier niks van klagen over :)
 
Dankje!

Voor ligt een maxxis intermediate regenband op.
Achter maxxis goldspeed, een Ultra Street Sport Supermoto purpose Intermediate, oftewel de straat intermediate.

De voorband heb ik nog niet mee gereden. De achterband wel (3e band) en kan niks anders zeggen dan dat de grip super is. Ook onder wat vochtigere condities. Slijt wel iets harder (afhankelijk van rijstijl).

Had op mijn vorige sm ook als voorband hetzelfde type als de achterband. Ook hier niks van klagen over :)

Ik heb een suter slipper liggen , nieuwe backplate erbij
doos, boekjes , en extra stelveren zitten erbij

M'n maatje is ontslagen en moet helaas zijn 530 2009
verkopen en dus ook zijn suter
verkopen
 
~
Dankje!


Achter maxxis goldspeed, een Ultra Street Sport Supermoto purpose Intermediate, oftewel de straat intermediate.

Slijt wel iets harder (afhankelijk van rijstijl).

quote]

Jemig wat een omschrijving. je moet haast over gaan op 18" vanwege de tekst :z

Intermediate is toch voor een beetje regen? of rijdt je die ook in het droge met 20 graden?
 
Ik heb een suter slipper liggen , nieuwe backplate erbij
doos, boekjes , en extra stelveren zitten erbij

M'n maatje is ontslagen en moet helaas zijn 530 2009
verkopen en dus ook zijn suter
verkopen

Als ik nog wat geld over zou hebben en het zou passen op mijn brommer had ik het wel gewild.
Je mag me de prijs eens PM-en als het op een 2006 past.
 
full

full

full


Er zit zoals ik zei een nieuwe backplate[180€] op,
deze slijten nl ., nu kun je weer 10.ooo km vooruit .
Originele verpakking , verschillende instel veren
en montage handleiding zitten erbij

550€ ophalen of 557€verzenden
 
Laatst bewerkt:
\
Dankje!


Achter maxxis goldspeed, een Ultra Street Sport Supermoto purpose Intermediate, oftewel de straat intermediate.

Slijt wel iets harder (afhankelijk van rijstijl).

quote]

Jemig wat een omschrijving. je moet haast over gaan op 18" vanwege de tekst :z

Intermediate is toch voor een beetje regen? of rijdt je die ook in het droge met 20 graden?


Haha ja, dat is de omschrijving zoals hij op internet staat. _O-

Ik gebruik de band zelf voornamelijk in de zomer (rijd in de winter praktisch niet). Maar heb dan ook nog prima grip als het wat vochtiger is of er ligt wat zand/vuil op de weg.
 
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]

Er zit zoals ik zei een nieuwe backplate[180€] op,
deze slijten nl ., nu kun je weer 10.ooo km vooruit .
Originele verpakking , verschillende instel veren
en montage handleiding zitten erbij

550€ ophalen of 557€verzenden

Dank voor het aanbod. Ik sla even over, ben ook bezig met een verbouwing. Vind het vrouwtje niet meer leuk als ik nu nog meer geld uitgeef aan de moto :N _O- :W
 
Haha ja, dat is de omschrijving zoals hij op internet staat. _O-

Ik gebruik de band zelf voornamelijk in de zomer (rijd in de winter praktisch niet). Maar heb dan ook nog prima grip als het wat vochtiger is of er ligt wat zand/vuil op de weg.


Klinkt als een mooie opvolger van de pilot power.
 
Terug
Bovenaan Onderaan