Het Husqvarna 450/510 Topic Deel 2

Status
Niet open voor verdere reacties.
Doh, zie 't nu inderdaad ook staan |( :P

Mij bevallen de precut's in elk geval wel goed... je kunt altijd nog een compound harder nemen overigens...ik heb nu de meest zachte E4 goedgekeurde...
Zit nu bijna 1000Km op en hij is nog niet op terwijl ik het meeste rijdt op een industrie terrein, gewoon rondjes rammen aan een stuk door... Bandenspanning is wel belangrijk... als ie te zacht is wordt ie te warm en is ie eerder op... Voorbandje is helemaal nog niet in de buurt van versleten zijn, denk dat ik twee a drie achterbanden kan doen voor ik aan de voorkant nieuw nodig heb...
 
900 km 1 pre cut erdoor, heb nu net weer een pilot power voor 112.50! goed genoeg voor de weg en als ik circuit ga wissel ik wel even
 
900 km 1 pre cut erdoor, heb nu net weer een pilot power voor 112.50! goed genoeg voor de weg en als ik circuit ga wissel ik wel even

In het begin sleet die van mij ook sneller... daarom heb ik de bandenspanning iets verhoogd... nu gaat ie een stuk minder hard en heb nog steeds voldoende grip...
Met dit warme weer mag er zowieso iets meer spanning in de bandjes aangezien ze nu zowieso wel opwarmen... Denk dat ik er nog wel een 3 a 400 Km mee kan...

Moet wel zeggen dat ik het idee heb, als ik jou zo over jou husky hoor, dat de jouwe wel iets meer power heeft... bij de mijne kan ik bocht uit gewoon het gas vol open gooien en dan gebeurt er niks spannends... geen wheelies of drifts of wat dan ook... dus dat zal ook wel schelen aan slijtage...

Wat jij zegt is trouwens een prima optie naar mijn idee... gewoon ff snel bandjes wisselen...

Hoe snel gaat jou voorband trouwens ? Neem aan ook een stuk minder vlot... had je daar ook een precut opliggen ?
 
TC250MY11LH800.jpg


2011 tc 250, standaard met akra pijp. (waarschijnlijk, niet 100% zeker)

de te310 word trouwens vervangen voor de "nieuwe" te310 op basis van het nieuwe 250 blok.

TC250
The improvements to the TC250 have been confirmed at the European MX2 championship now underway, with Andrea Cervellin and Jernej Irt first and second respectively in the championship after 5 rounds.
The most important changes are to the engine, now fitted with a Mikuni batteryless electronic fuel injection system and 45 mm diameter throttle body. The major changes to the engine are to the cylinder head, with a new profile that has enabled an increase in power throughout the curve. The camshaft fuel intake line and exhaust are new, as well as the intake phasing.

The engine crank-case has been reinforced and now has steel sockets on chassis connections. The Akrapovic exhaust pipe has been specially designed by the manufacturer in Slovenia for Husqvarna and has a steel manifold, titanium silencer and steel heat protection.

Concerning the chassis parts the frame area below the engine cradle and near the footrests has been completely redesigned, with side plates of forged steel to reduce lateral bulk and increase resistance to strain. This effectively creates a single plate covering the footrest and brake pedal connections. The cradle surface has been streamlined so as to reduce to a minimum any possible impact with the ground or other obstacles. The steering pipe area has also been improved and reinforced.

The engine guards are made of a new material, providing better protection against knocks.

The mirror-finish aluminium hubs are new, now with standard perforations.

The bodywork has new graphics on the tank area, with In Mould Plastic Decoration which is incorporated in the actual material, not applied afterwards.
 
Laatst bewerkt:
In het begin sleet die van mij ook sneller... daarom heb ik de bandenspanning iets verhoogd... nu gaat ie een stuk minder hard en heb nog steeds voldoende grip...
Met dit warme weer mag er zowieso iets meer spanning in de bandjes aangezien ze nu zowieso wel opwarmen... Denk dat ik er nog wel een 3 a 400 Km mee kan...

Moet wel zeggen dat ik het idee heb, als ik jou zo over jou husky hoor, dat de jouwe wel iets meer power heeft... bij de mijne kan ik bocht uit gewoon het gas vol open gooien en dan gebeurt er niks spannends... geen wheelies of drifts of wat dan ook... dus dat zal ook wel schelen aan slijtage...

Wat jij zegt is trouwens een prima optie naar mijn idee... gewoon ff snel bandjes wisselen...

Hoe snel gaat jou voorband trouwens ? Neem aan ook een stuk minder vlot... had je daar ook een precut opliggen ?

voorband ligt er al 2 jaar op a 5000km? hij is nu wel bijna op...

ze heeft 55 pk op het achterwiel en me koppeling slipt een beetje dus ik mis ook nog wat als ik vol gas geef...


900 km 1 pre cut erdoor, heb nu net weer een pilot power voor 112.50! goed genoeg voor de weg en als ik circuit ga wissel ik wel even

doen het op het ciruit ook nog niet verkeerd hoor.

hells no! die dingen glibberen als de ziekte! daardoor heb ik een highsider gemaakt!
 
Ik denk ook dat wisselen beter is dan... De goldspeeds doen het op het circuit wel echt goed namelijk... Als je ze eraf haalt voor op straat kun je er wel een aantal keren mee circuit rijden.

Overigens 55pk zegt me niet heel veel qua vergelijk met mijn motor... heb geen idee hoeveel pk die heeft... Ik merk alleen dat anderen met een 510 het hebben over voorzichtig moeten zijn met het gas in 1, 2 en 3 vanwege wheelies... Dat heeft de mijne dus niet, in 1 en 2 lukt het wel....hoewel ik in 2 al mijn best moet doen maar in 3 komt van zijn levensdagen het voorwiel niet van de grond puur op het gas... Ook de topsnelheid ligt niet zo heel hoog... 160 op 14/42 en 164 op 15/42. Op zich loopt ie heel mooi maar van mij zou ie wel iets meer spinazie mogen hebben... Ik hoop dat ie straks na de 1000 beurt toch nog iets harder loopt eigenlijk...
 
Laatst bewerkt:
Ik denk ook dat wisselen beter is dan... De goldspeeds doen het op het circuit wel echt goed namelijk... Als je ze eraf haalt voor op straat kun je er wel een aantal keren mee circuit rijden.

Overigens 55pk zegt me niet heel veel qua vergelijk met mijn motor... heb geen idee hoeveel pk die heeft... Ik merk alleen dat anderen met een 510 het hebben over voorzichtig moeten zijn met het gas in 1, 2 en 3 vanwege wheelies... Dat heeft de mijne dus niet, in 1 en 2 lukt het wel....hoewel ik in 2 al mijn best moet doen maar in 3 komt van zijn levensdagen het voorwiel niet van de grond puur op het gas... Ook de topsnelheid ligt niet zo heel hoog... 160 op 14/42 en 164 op 15/42. Op zich loopt ie heel mooi maar van mij zou ie wel iets meer spinazie mogen hebben... Ik hoop dat ie straks na de 1000 beurt toch nog iets harder loopt eigenlijk...

ik zag gister op mijn teller dat ik 186 km/h heb gereden :}
met een 15/42 vertanding, met 14/42 loopt die ongeveer 160...

wheelien 1 en 2 is gevaarlijk, koppeling slipt wat dus 3 is wat lastiger maar lukt meestal prima (gas los en vol gas) 4 moet lukken met wat extra moeite!
 
Ik niet anders zeggen dan dat jou 510 wel super moet lopen !! Nieuw koppeling setje erin en gaan met die banaan... Vind jou devil's ook nog steeds het mooiste uitlaat systeem wat ik op een husky gezien heb.

Ik denk dat het me straks ook wel gaat lukken, wheelien in 3 :)

Heb net mijn 510 ingeruild op een 2009 530RR, volgens mij de machine waarop markbenq in nijverdal heeft gereden. Hij wordt tiptop in orde gemaakt... Daarmee kan ik lekker rondjes knallen op Emmen en waarschijnlijk ga ik ook de eerste ONK wedstrijd al rijden dit jaar...

Ben een beetje in een enorme joepie stemming nu *O* *O* *O*
 
Laatst bewerkt:
Ik niet anders zeggen dan dat jou 510 wel super moet lopen !! Nieuw koppeling setje erin en gaan met die banaan... Vind jou devil's ook nog steeds het mooiste uitlaat systeem wat ik op een husky gezien heb.

Ik denk dat het me straks ook wel gaat lukken, wheelien in 3 :)

Heb net mijn 510 ingeruild op een 2009 530RR, volgens mij de machine waarop markbenq in nijverdal heeft gereden. Hij wordt tiptop in orde gemaakt... Daarmee kan ik lekker rondjes knallen op Emmen en waarschijnlijk ga ik ook de eerste ONK wedstrijd al rijden dit jaar...

Ben een beetje in een enorme joepie stemming nu *O* *O* *O*

zo.. dan heb je die 510 niet lang gehad! dat wheelien word hem nou in zen 4 nog makkelijk!
 
gefeliciteerd mxcreep, dat ding reed echt puntgaaf. supersnel en in de bochten voelde ie zo mak als een lammetje.. ben eigelijk wel jalours ;) maar ik wacht nog 2 jaar tot ik een mooie 2011/2012 zie :+
 
Ja die ben ik met dat grijze haar alleen dat half geld?
Markbenq vering weer klaar?En die 450rr die jij hebt is eigenlijk hetzelfde ding als die 530 (behalve remklauw)dus als je er een 530 van wil maken dat heb ik toevallig nog liggen
 
Ik wil graag een 610 inruilen voor veel geld...Maar ik wil geen witte :]
Ja die ben ik met dat grijze haar alleen dat half geld?
Markbenq vering weer klaar?En die 450rr die jij hebt is eigenlijk hetzelfde ding als die 530 (behalve remklauw)dus als je er een 530 van wil maken dat heb ik toevallig nog liggen
 
Ik ga eens vragen bij speedhouse..die heeft nog een slecht lopende 510 van 2008 met nog geen 1000 km op de teller..gelijk oversteken lijkt me redelijk!! :9

En dat die 510 maar 164 loopt is mie hard zat..en wheelien doe ik toch niet...
 
Laatst bewerkt:
Ik niet anders zeggen dan dat jou 510 wel super moet lopen !! Nieuw koppeling setje erin en gaan met die banaan... Vind jou devil's ook nog steeds het mooiste uitlaat systeem wat ik op een husky gezien heb.

Ik denk dat het me straks ook wel gaat lukken, wheelien in 3 :)

Heb net mijn 510 ingeruild op een 2009 530RR, volgens mij de machine waarop markbenq in nijverdal heeft gereden. Hij wordt tiptop in orde gemaakt... Daarmee kan ik lekker rondjes knallen op Emmen en waarschijnlijk ga ik ook de eerste ONK wedstrijd al rijden dit jaar...

Ben een beetje in een enorme joepie stemming nu *O* *O* *O*

Zo, dan heb je die 510 ook kort gehad zeg :o
Toen ik die van mij ging ophalen, stond die van jou ook nog bij Speedhouse.
Gefeliciteerd in ieder geval!

Vanwaar die beslissing?

Zou zelf ook best een 530RR willen hoor, dolgraag zelfs.
Het is dat ik op straat rijden ook leuk vind, en het m'n enige motor is... ;)
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan