Het Husqvarna 450/510 Topic Deel 2

Status
Niet open voor verdere reacties.
Vraagje aan de techneuten hiero..... ik heb weer een lekke keerring in mijn voorpoot en ik ga die zaterdag even vervangen. Heb vandaag de nieuwe keerringen binnen gekregen en daar dus even een vraagje over... of eigenlijk 2..

Welke van de twee keerringen ligt met de goede kant naar boven (en moet met die kant naar boven in de poot??):

Nummer 1 of 2??

[afbeelding]

En bij de vorige keerringen die ik heb vervangen zaten er vierkante gaatjes aan de binnenkant waar al vet op/in zat. Deze keerringen zijn helemaal droog: heb ik bij deze keerringen nog vet o.i.d. nodig bij het plaatsen??

Niemand enig idee, geen techneuten hiero dus...

Keerring invetten met wat vorkolie is voldoende ben ik inmiddels al acher....
 
Niemand enig idee, geen techneuten hiero dus...

Keerring invetten met wat vorkolie is voldoende ben ik inmiddels al acher....
Laatst 1 vervangen maar uit m'n hoofd zou ik het niet kunnen zeggen. Ik keek gewoon hoe de oude eruit kwam.
 
Als k goed zie moet nr. 2 naar buiten gemonteerd worden. De holle kant moet naar binnen iig.
Verder idd een filmpje vet/olie aan smeren voor montage, beschadigen ze ook niet. T gaat erom dat je ze niet beschadigd over de rand waar normaal die "bronzen" geleiderbus zit.
 
Laatst bewerkt:
CIMG3529.jpg


Mooi ding uit Engeland.
 
Laatst bewerkt:
Iemand interesse in wat onderdelen van mijn Husk 450 uit 2005:
- Beringer rempomp, rood met ingebouwd reservoir;
- Suter koppeling
- Devil dubbele uitlaat (carbon dempers)

Zoja, doe een bod via pb, en een bod op mijn motor mag ook ;)
 
heb je een rechte smr schijf of een standaard brembo schijf? want volgens mij past een rechte niet in een smr.


Geen idee.... t is een motomaster flame schijf. Gebruikt icm een brembo klauw. Moet je wel de blokken iets aanpassen anders lopen ze tegen de floater bussen aan. Werkte verder prima.


Ik heb zojuist al op de nieuwe 2011 449 gezeten (bij Munsters motoren in Erp)..... Wat een strak apparaat man! Echt helemaal super. Ding is echt op belachelijk veel punten vernieuwd en ziet er serieus goed uit!! Nergens mee te vergelijken, compleet uniek! Als het nou net zo goed heel blijft als t huidige model hebben ze een topper in huis, maar met 2 jaar garantie zou ik daar dikke vette schijt aan hebben.
Ik zou wel een rondje mogen doen, maar er is nog twijfel of de motor als demo gebruikt gaat worden.
Eens kijken waar mn bivakmutsje ligt, m'n kalasjnikov eens uit t vet halen en de bank hier een bezoekje brengen.... :)
 
Wou net weer eens een stukje rijden...loopt mn carb de hele tijd over..als ik het benzinekraantje aan zet dan zie ik binnen 5 sec de benzine door het overloopslangetje stromen en dan het opvangbakje in. Ik heb hem toen even leeggereden met de kraan op off en daarna nog eens geprobeerd. Zelfde gezeik...volgens mij zit mn vlotter vast ofzo..

Lekker kut..had net zo'n zin om ff een stukkie te toeren B|

Wat denken jullie? Vlotter vast?
 
Vandaag keerring vervangen, helaas iets niet goed gedaan.... leek allemaal goed te zijn maar bij aankomst in Almere bleek de hele onderpoot alweer onder de olie te zitten. Er kwam echt veel uit.... Flink balen dus, kan weer aan de slag van de week...

Misschien toch de keerring er verkeerd om in..... Iemand tovh nog tips hoe ik zeker weet dat ik 'm goed om heb???

Wel weer even lachen om in het zand te spelen!
 
Vandaag keerring vervangen, helaas iets niet goed gedaan.... leek allemaal goed te zijn maar bij aankomst in Almere bleek de hele onderpoot alweer onder de olie te zitten. Er kwam echt veel uit.... Flink balen dus, kan weer aan de slag van de week...

Misschien toch de keerring er verkeerd om in..... Iemand tovh nog tips hoe ik zeker weet dat ik 'm goed om heb???

Wel weer even lachen om in het zand te spelen!


Wat je kunt doen als de kering niet beschadigd blijkt te zijn en je poten niet beschadigd zijn, is t veertje uit de kering halen. Als je dat veertje goed bekijkt zie je dat er ergens een naadje in zit. Daar kun je hem uit elkaar draaien (gewoon linksom). Dan knip je een mm of 3 van de vrouwelijke kant (knip je de andere kant eraf kun je hem niet terug in elkaar draaien... vrij logisch als je t ziet). Dan draai je hem terug in elkaar en doe je t andere veertje (2 per kering). Zo zitten ze wat strakker en dat kan het verschil maken.

Succes! 8-)
 
Laatst bewerkt:
Wou net weer eens een stukje rijden...loopt mn carb de hele tijd over..als ik het benzinekraantje aan zet dan zie ik binnen 5 sec de benzine door het overloopslangetje stromen en dan het opvangbakje in. Ik heb hem toen even leeggereden met de kraan op off en daarna nog eens geprobeerd. Zelfde gezeik...volgens mij zit mn vlotter vast ofzo..

Lekker kut..had net zo'n zin om ff een stukkie te toeren B|

Wat denken jullie? Vlotter vast?


Waarschijnlijk wel zoiets. Of wat vuil erin....
Allereerst even de tik-truc proberen. Gewoon met iets een paar tikken op de vlotterbak geven, dan kan t zijn dat hij opeens afsluit.
Geen succes? T bakje eraf nemen vlotter reinigen. Ff zachtjes blazen op de overloopslang en dan de vlotter omhoog duwen. Dan moet t blaasgeluid stoppen als de vlotter afsluit. Nog ff testen door de benzineslang erop te zetten en de vlotterbak te laten vullen.
 
Is je chroom van de vork niet aangetast, of stukjes er uit?

Je hebt hem als nr:1 gemonteerd?

Ik dacht het niet, heb er wel naar gekeken en geen beschadigingen gezien. Ga er komende week zeker nog even goed naar kijken.

De oude ring zat als 1 gemonteerd en de nieuwe heb ik als 2 gemonteerd. Denk toch dat 1 de goede manier is geweest omdat die na eerdere vervanging niet meteen weer lek was....

Het stomme is dus dat ik ze eerder heb vervangen en toen dus kant 1 naar boven heb gedaan en ze een hele tijd goed hebben gezeten. Ik kwam dus vorige week een keer bij mijn motor en toen lag er echt een plasje olie onder de vork en begon ik te twijfelen of de keerring er wel goed in heeft gezeten. Ik ken normaal alleen een beetje zwetende keerringen als ze lek zijn en niet dat het eruit druipt...

Zal de tip van het veertje wat korter maken ook eens goed bekijken, werd in een ander topic van me ook al genoemd!!
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan