Het Husqvarna 450/510 topic

Status
Niet open voor verdere reacties.
Wel jammer dat het niet voor alle modellen geldt maar hey, als je een 610 zoekt is dit wel een superactie hoor. Scheelt ff €1225,- maar liefst!
 
Zoals beloofd nog even een fotootje van de Magura radiale remset.

full
 
He Johan, ziet er goed uit!! Bevalt de Magura een beetje?
Ardennen ziet er ook leuk uit trouwens...

Hey Michel, de standaard remmen zijn al super op zo'n licht fietsje, maar de Magura set doet het ook niet verkeerd. Het was wel een lastige klus om de (linker)voorpoot om te bouwen. In het werkplaats handboek stond namelijk niet beschreven hoe je de standaard adapter (fork end) los kon krijgen, en het was ook de bedoeling om dit zo te doen dat niet de hele voorpoot open moest. Helaas zat deze zo vast (gelijmd) dat plan A niet werkte. Dus aan de bovenzijde de dop eraf, en dan voorzichtig maar begonnen met demonteren, alles op volgorde gelegd en uiteindelijk konden we door de schokbreker vast te zetten/ klemmen de fork-end v/d voorvork afschroeven. Vervolgens met locktide de nwe bijgeleverde fork end weer vastgelijmd, en vast gedraaid uiteraard. Toen de locktide droog was hebben we de voorpoot weer opgebouwd.
Helaas bleek toen de voorvorkolie weer bijgevuld was de fork end toch te lekken, en konden we voor de tweede keer de voorpoot uit elkaar halen. Ander type locktide gehaald en nu was hij wel goed dicht. Dus olie weer bijgevuld en voorvork weer gemonteerd.

Enigste probleem dat ik nu heb is dat de voorvork niet helemaal lekker afgesteld krijg, dit komt waarschijnlijk door het type olie waar we de voorvork mee gevuld hebben. Ingaande demping is gewoon waardeloos. Na wat draaien wel al iets beter geworden, maar zeker nog niet optimaal. Even blijven proberen, en anders ga ik er toch andere type olie ingooien.
 
Laatst bewerkt:
*O* sinds kort een nieuwe Husqvarna 510 smr rijder erbij. Nu heb ik wel een vraagje. Heeft iemand van jullie er een contact slot opgezet? zijn hiervoor kitjes te krijgen? ( er hangt wel een wit stekkertje achter de kilometer teller waar nog niks in zit zeg maar, is dit voor het contactslot?)

Verder rijd hij super en is het echt een geweldige motor:P maar daar zijn jullie het wel met me eens denk ik zo;)

grtn VA
 
Laatst bewerkt:
*O* sinds kort een nieuwe Husqvarna 510 smr rijder erbij. Nu heb ik wel een vraagje. Heeft iemand van jullie er een contact slot opgezet? zijn hiervoor kitjes te krijgen? ( er hangt wel een wit stekkertje achter de kilometer teller waar nog niks in zit zeg maar, is dit voor het contactslot?)

Verder rijd hij super en is het echt een geweldige motor:P maar daar zijn jullie het wel met me eens denk ik zo;)

grtn VA
Correct me if I'm wrong, maar volgens mij heeft er nooit een contact slot opgezeten. Ik denk dat als je er 1 zou willen, je iets zelf zal moeten maken.

Gefeliciteerd met je nieuwe motor :)
 
Laatst bewerkt:
hallo allemaal,

het husky 610 topic is flink dood dus post ik hier maar lekker bij!

Hier mijn nieuwe aanwinst:
298331222_5_raEb.jpeg


Tis een 570 smr van 2001 met lichte krukas, 41mm vlakschuif en titanium akropovic auspuffje. Ook is de kop wat bewerkt en zitten er titanium kleppen in. goed voor een slordige 63pk op +- 115kg geloof ik. wordt lekker spelen dus! Nu nog een mooi pak 8-) Iemand tips voor n fijn supermotard pak? Ik zat te denken aan n 2delig leren berik pak ofzo.

groeten Tijn!
 
En ik heb weer fatsoenlijk vervoer! :P

Zeg eens hallo tegen de 2008 Husqvarna SMR510! :)

full


full


full


full


full


full


full



Moet kenteken nog op mijn naam zetten en de plaat monteren, dan kan ik eens een stukkie gaan rijden (als het droog is :/ ).

Arrow-demper al gemonteerd maar ECU is nog niet aangepast, eerst inrijden.

Bij het eerste beurtje komen de volgende mods er gelijk op:
- 5,5" Excel achtervelg
- Handkappen (deze in het zwart)
- Valdoppen
- Maxxis slicks
- Suterclutch (eenmaal met slipperclutch rijden en je wil niet anders meer)

Dat was het wel zo'n beetje...

[me="duderuud"]is helemaal happy![/me] :] *O*
 
Mooi ding, ga je veel plezier aan hebben vermoed ik ;)

Maarem, waarom de keuze voor een 5,5" achtervelg ipv een 5"? Je gaat toch met een 160 of 165 achterband rijden en niet met een 180?
 
En ik heb weer fatsoenlijk vervoer! :P

Zeg eens hallo tegen de 2008 Husqvarna SMR510! :)

Moet kenteken nog op mijn naam zetten en de plaat monteren, dan kan ik eens een stukkie gaan rijden (als het droog is :/ ).


Dat was het wel zo'n beetje...

[me="duderuud"]is helemaal happy![/me] :] *O*


full
Gefeliciteerd!
full


De restricties zijn al uit het systeem. :]

Even voor mij zelf staat er een goedkeuring in de demper en/of krijg je er ook nog een DB-killer bij?
 
Laatst bewerkt:
met 5,5 rij je op een 165 band

165 ligt niet echt lekker op 5"

Hmz, en dan te bedenken dat ik op een standaard achtervelg (4,25") met een 160 (goldspeed) band rijd...

Even wat anders, ik mis af en toe een beetje gevoel aan de voorkant en ik vermoed dat dit komt door de vorband die 120/80 is. Ik denk er dan ook aan om de voorpoten iets door de kroonplaat te laten steken om dit te compenseren.

Is het gewoon een kwestie van kroonplaten losdraaien bij de poten en doorsteken en weer vastdraaien of moeten ze in een bepaalde volgorde vast gezet worden (evt. truukjes met inveren o.i.d.) zodat ze er goed recht in zitten?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan