Het Husqvarna 450/510 topic

Status
Niet open voor verdere reacties.
He Jermo,

Nog steeds zoekende?
Tja, heb het je al eerder verteld geloof ik, ik prefereer de 610 duidelijk voor straatgebruik. Heb ook een 450 gehad en ben 2 keer van A'dam naar Zwolle gereden maar dat is geen pretje (zelfs over binnenwegen niet). Op de 610 gaat het dan een heel stuk makkelijker en pak ik gewoon even die 100 km snelweg!!
Denk dat het op de bochtige binnenweggetjes niet zo heel veel uitmaakt ook, een 450/510 zal op bv. een kartcircuit wel een duidelijk voordeel hebben (komt veel sneller op toeren en is dan veel sneller de krappe bochten uit). 450/510 rijdt ook gewoon anders, constant hoog in de toeren terwijl de 610 veer meer een koppelbeest is. Vond ik in ieder geval fijner...
Hoe dan ook, hoop dat bovenstaande de boel niet verder compliceert, en mocht je nog eens willen praten dan heb je mijn e-mail ;) .
 
Jermo, je mag wel eens op de mijne rijden. maar het komt net een beetje verkeerd uit i.v.m. weer,.... de mijne blijft nu nog een paar maanden binnen staan.
 
He Jermo,

Nog steeds zoekende?
Tja, heb het je al eerder verteld geloof ik, ik prefereer de 610 duidelijk voor straatgebruik. Heb ook een 450 gehad en ben 2 keer van A'dam naar Zwolle gereden maar dat is geen pretje (zelfs over binnenwegen niet). Op de 610 gaat het dan een heel stuk makkelijker en pak ik gewoon even die 100 km snelweg!!
Denk dat het op de bochtige binnenweggetjes niet zo heel veel uitmaakt ook, een 450/510 zal op bv. een kartcircuit wel een duidelijk voordeel hebben (komt veel sneller op toeren en is dan veel sneller de krappe bochten uit). 450/510 rijdt ook gewoon anders, constant hoog in de toeren terwijl de 610 veer meer een koppelbeest is. Vond ik in ieder geval fijner...
Hoe dan ook, hoop dat bovenstaande de boel niet verder compliceert, en mocht je nog eens willen praten dan heb je mijn e-mail ;) .
Ja ik ben nog steeds zoekende, nu actiever dan hiervoor. Mijn CBR is gisteren opgehaald en betaald dus nu 'kan' het eindelijk *O*
Hoe zit het met de 610 modellen, ik las namelijk in o.a. de (toch al niet hardcore) motorfreaks test dat deze 610 iets te geknepen/zacht is ten opzichte van de andere modellen.
Een 570 zou mijn voorkeur hebben als ik 570cc zou willen maar daarbij ligt het een beetje aan de onderhoudsintervallen...

Heeft iemand hier een dynojet uitdraai van een 450 of 570 om te kunnen vergelijken?
(waar ligt het koppel en vermogen bij beide modellen etc.)

Ik denk dat ik bij een husqy het meeste waar voor mijn budget zal krijgen dus nu nog reachter komen welke, dus ja, het compliceert mijn keuze verder :+

Jermo, je mag wel eens op de mijne rijden. maar het komt net een beetje verkeerd uit i.v.m. weer,.... de mijne blijft nu nog een paar maanden binnen staan.
Ik zou de eerste de beste dag waarbij het weer mild is mijn motor uit de schuur trekken als ik een SM had staan O-)
Ik zal het wanneer het wat minder koud en pekelig is nog wel een keertje vragen ;)
 
Laatst bewerkt:
als 570 eigenaar zou ik de mijne aan jou willen verkopen
maar gezien de ondehoudsintervallen is een 510 een betere optie
maar past die in jou buyget
dus ik zou voor de 450 gaan
als je tenminste in je regio wil blijven rijden
anders de vernieuwde 610 [past ook niet in jou butget]
een oudere sm610s
werden tot vorig jaar redelijk onder de prijs verkocht [nieuw]
anders een xtx yamaha
 
Laatst bewerkt:
als 570 eigenaar zou ik de mijne aan jou willen verkopen
maar gezien de ondehoudsintervallen is een 510 een betere optie
maar past die in jou buyget
dus ik zou voor de 450 gaan
als je tenminste in je regio wil blijven rijden
anders de vernieuwde 610 [past ook niet in jou butget]
een oudere sm610s
werden tot vorig jaar redelijk onder de prijs verkocht [nieuw]
anders een xtx yamaha
Ik las daarnet je (gesloten) verkooptopic nog even, errug mooi ding :9~
Een 510 gaat echt niet lukken, een 450/570 kan net.
Wanneer moet wat bij de 570 gedaan worden? Olie en kleppen vrij vaak las ik maar de kleine olieinhoud en uitspoelbare filter maken dit volgens mij niet zo duur toch?

ps. mijn vriendin vind van de SM's 'die zwart-blauwen het mooiste' :P
 
Hoe zit het met de 610 modellen, ik las namelijk in o.a. de (toch al niet hardcore) motorfreaks test dat deze 610 iets te geknepen/zacht is ten opzichte van de andere modellen.

Heeft iemand hier een dynojet uitdraai van een 450 of 570 om te kunnen vergelijken?
(waar ligt het koppel en vermogen bij beide modellen etc.)

Inderdaad, standaard zijn de 610's vrij ver geknepen. Een andere uitlaat doet wonderen, komt veel makkelijker op het gas, reageert beter zeg maar!!

En hieronder nog wat uitdraaitjes gevonden, 1 van een 450 en 1 van een 610. Kan niet zeggen waar we nou precies naar kijken, weet niet wat voor dyno's het zijn geweest. Wel beide standaard motoren, volgens het topic waar het in stond in ieder geval. Geeft in ieder geval een beetje een idee.

full

full
 
is nog steeds te koop hoor
aleen niet op mf
te wienig reacties
email in het profiel te vinden door erop te klikken
geen elektrishe starter maar wel in een paar trappen te starten
 
Inderdaad, standaard zijn de 610's vrij ver geknepen. Een andere uitlaat doet wonderen, komt veel makkelijker op het gas, reageert beter zeg maar!!

En hieronder nog wat uitdraaitjes gevonden, 1 van een 450 en 1 van een 610. Kan niet zeggen waar we nou precies naar kijken, weet niet wat voor dyno's het zijn geweest. Wel beide standaard motoren, volgens het topic waar het in stond in ieder geval. Geeft in ieder geval een beetje een idee.

[afbeelding]
[afbeelding]
de airbox openen doet ook wonderen
= gaten boren
 
Laatst bewerkt:
De bovenste is dus van de 610, onder (rode lijn) van de standaard 450, blauwe lijn is van een aangepaste 450... :+
Weet je dit zeker? op de onderste run staat ergens onderaan TE610 namelijk.
Toerentallen komen wel overeen met de 450 dus dat ding spuugt aardig wat vermogen uit :o
 
is nog steeds te koop hoor
aleen niet op mf
te wienig reacties
email in het profiel te vinden door erop te klikken
geen elektrishe starter maar wel in een paar trappen te starten
Kicken geen bezwaar, gisteravond kreeg ik (nooit eerder een motor aangekicked) die KTM in 2 trappen aan dus bij een husk lijkt het me niet anders.
Klopt het dat hij (570) elke 700km nieuwe olie nodig heeft bij SM-beginner-rijstijl?
 
Kicken geen bezwaar, gisteravond kreeg ik (nooit eerder een motor aangekicked) die KTM in 2 trappen aan dus bij een husk lijkt het me niet anders.
Klopt het dat hij (570) elke 700km nieuwe olie nodig heeft bij SM-beginner-rijstijl?
500km straatgebruik
er is alleen een grofilter aanwezig
 
Oja, markbenq, heb je hier nog wat over gehoord?

Ik had bij hem een nieuwe brembo rempomp en een originele rode braking remschijf gekocht. Gezien hij echt aan de andere kant van nederland woont werd het opgestuurt. Achteraf is de rempomp absoluut niet nieuw en is flink gebruikt en de remschijf was gewoon grijs/zwart achtig alleen even snel met een rood spuitbusje overgespoten.

en natuurlijk word er niet meer gereageerd op mijn mails..
Mocht je wat meer info (gegevens) van de man willen om contact op te nemen, stuur me even een mailtje (staat in mijn profiel).
 
@ Jermo: Verwacht kwa vermogen een niet al te groot verschil met de Husky 570 (smr). Wij rijden vaak met z'n drieen en knoeien wel eens op een terreintje hier in de buurt. Als we met z'n drieen een sprintje trekken met staande start merk je gewoon amper verschil in acceleratie, alleen het eindschot van de 570 is net iets meer. Maar de 450 is wel iets lager, en voelt gewoon veel lichter aan, alsof je een Mt5 uit de schuur trekt ongeveer. *O*

Gister even een rondje gereden met m'n maatje, wat een ongeloveloos verschil dat 15 tands wieltje voor, maar ik heb ook gelijk in de gaten dat dit voor straatgebruik eigenlijk niks is. Je bent zo door alle versnellingen heen, en het eindschot is nu wel groot verschil met de 570. Dus binnenkort toch maar weer even wisselen. Die nieuwe Dunlop 'Mutant's doen het wel super met een nat wegdek. De standaard Dunlopbanden staan gewoon te glijden/spinnen als je gas geeft, en ik kwam daadwerkelijk nog rap van z'n plek (en met tussensprints) met geen wielspin. Dus heeeel veel grip met nat weer/wegdek.
 
@ Jermo: Verwacht kwa vermogen een niet al te groot verschil met de Husky 570 (smr). Wij rijden vaak met z'n drieen en knoeien wel eens op een terreintje hier in de buurt. Als we met z'n drieen een sprintje trekken met staande start merk je gewoon amper verschil in acceleratie, alleen het eindschot van de 570 is net iets meer. Maar de 450 is wel iets lager, en voelt gewoon veel lichter aan, alsof je een Mt5 uit de schuur trekt ongeveer. *O*

Gister even een rondje gereden met m'n maatje, wat een ongeloveloos verschil dat 15 tands wieltje voor, maar ik heb ook gelijk in de gaten dat dit voor straatgebruik eigenlijk niks is. Je bent zo door alle versnellingen heen, en het eindschot is nu wel groot verschil met de 570. Dus binnenkort toch maar weer even wisselen. Die nieuwe Dunlop 'Mutant's doen het wel super met een nat wegdek. De standaard Dunlopbanden staan gewoon te glijden/spinnen als je gas geeft, en ik kwam daadwerkelijk nog rap van z'n plek (en met tussensprints) met geen wielspin. Dus heeeel veel grip met nat weer/wegdek.
Als ik het zo hoor is een 450 (vanwege het onderhoud) veel geschikter voor straatgebruik dan de 570.
Hoe hoog is de topsnelheid van een 450 met 16 tandjes voor?
Als dit zo een 170km/u is bij c.a. 10.000tpm (ongunstigste geval), zal dit bij 100km/u met iets minder dan 6000tpm en bij 120km/u met zo een 7000tpm zijn. Voor mijn (ex) CBR normale toerentallen maar is dit voor een eencilinder niet erg veel?
 
Hoe hoog is de topsnelheid van een 450 met 16 tandjes voor?
Als dit zo een 170km/u is bij c.a. 10.000tpm (ongunstigste geval), zal dit bij 100km/u met iets minder dan 6000tpm en bij 120km/u met zo een 7000tpm zijn. Voor mijn (ex) CBR normale toerentallen maar is dit voor een eencilinder niet erg veel?

Geen idee, rij nooit echt harder dan 120/130, maar supermotard is er ook niet voor topsnelheid (op de openbare weg). Fiets is niet voorzien van een toerenteller dus daarover kan ik niks zeggen.
 
Ik heb alle bovengenoemde husqvarna's gehad 610, 570 en 450.
En nog nooit zo veel plezier gehad als met een 450

met 16 tanden voor max 150 km/h. Maar dan jankt ie enorm.

De 450 is met sprinten veel sneller als een 570,

Mijn 570 had rond de 70 pk.
En had dus koppel zat maar doe mij maar die 450.
 
Wel eens aan 15-44 gedacht
heb het zelf een tijdje gehad en beviel me ook goed zit je er net weer tussen in
rij nu met 15-45
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan