Het Husqvarna 450/510 topic

Status
Niet open voor verdere reacties.
Er zit maar weinig olie in, zo'n 1,5 liter..... dit is veel sneller opgewarmd dan een cbr met liters meer olie

Je kan ook een temp sensor kopen in plaats van je olievuldop, dan kan je het ook zien
Die ik tot nu toe gevonden heb zijn allemaal rond de 40 euro, is op dit moment (voor mij) een beetje veel hiervoor.

Bestaan er eigenlijk ook radiatordoppen met temp meter ingebouwd? Nieuwe modellen hebben namelijk een radiatorfinnetje maar de oudere modellen niet.
 
Die ik tot nu toe gevonden heb zijn allemaal rond de 40 euro, is op dit moment (voor mij) een beetje veel hiervoor.

Bestaan er eigenlijk ook radiatordoppen met temp meter ingebouwd? Nieuwe modellen hebben namelijk een radiatorfinnetje maar de oudere modellen niet.

Waar heb jij ze gevonden dan??? want ik zoek er 2 jaar ééntje voor mijn 570 maar ik heb er nooit eentje gevonden.
(bij mijn locale motor dealer liggen ze er alleen voor een Ducati en een yamaha xtx en als ze daar in het grote boek kijken is er geen voor een Husqy)

je kan trouwens wel in de auto wereld een strip komen die de temperatuur aangeeft (ik heb ook iemand eens gezien die deze zowel op zijn blok als radiator heeft geplakt)
 
Laatst bewerkt:
probeer eens aan handoplegging te doen op je blok
weet je gouw genoeg of die warm is :P
Tja is een optie maar wel een beetje natte vinger werk :P
Kvs temperatuur zegt niks, dat is de straat uit en het is al warm.....
Omdat ik hem voor straat gebruik heb gekocht en bij mijn cbr destijds bij stadswerk op een redelijk warme dag de ventilator aansloeg gaat het me daarbij alleen erom dat hij niet te heet wordt ;)
Waar heb jij ze gevonden dan??? want ik zoek er 2 jaar ééntje voor mijn 570 maar ik heb er nooit eentje gevonden.
(bij mijn locale motor dealer liggen ze er alleen voor een Ducati en een yamaha xtx en als ze daar in het grote boek kijken is er geen voor een Husqy)

je kan trouwens wel in de auto wereld een strip komen die de temperatuur aangeeft (ik heb ook iemand eens gezien die deze zowel op zijn blok als radiator heeft geplakt)
Zie onderaan de 2e pagina van navigatie/tellers etc.

http://www.kommermotorparts.nl/winkel/contents/nl/d55_01.html

Ik neem aan dat dit dezelfde is als bij motorzoom.nl/louis.de
Dit soort dingen zijn vaak universeel :)
 
Laatst bewerkt:
wat een gezeik over die velgen zeg. ik heb ook REX velgen op mn hus maar vind excells ook mooi

vind ik ook, daarom heb ik beide..

weet niet of je quote naar mij gericht was, maar mijn persoonlijke voorkeur ligt bij REXies.
ik zeik niets af :]
 
nee je zeikt niets af , maar rex felgen werden als super beschouwd en excells minder . dit is onzin voor de rest alles cool
 
nee je zeikt niets af , maar rex felgen werden als super beschouwd en excells minder . dit is onzin voor de rest alles cool

Dat is absoluut niet waar... dat ze als de beste worden beshouwd.

Ik heb op mijn eigen ombouw fietsen altijd exels gehad en nooit klachten gehad.

Vervolgens een keer een uitstapje naar Behr gemaakt en daar was ik persoonlijk minder te spreken over.

En dit jaar op advies van mijn dealer Rex genomen. Persoonlijk vindt ik de kleur stellingen van Rex beter.

Als het overkwam dat Rex als super velg werd beschouwd is dat niet mijn bedoeling geweest. (en er is altijd wel iemand die een bepaald soort merk velg niet (of juist wel) wil door persoonlijke ervaring.
 
Zie onderaan de 2e pagina van navigatie/tellers etc.

http://www.kommermotorparts.nl/winkel/contents/nl/d55_01.html

Ik neem aan dat dit dezelfde is als bij motorzoom.nl/louis.de
Dit soort dingen zijn vaak universeel :)

Ik heb er maar weer eens een gokje aan gewaagd en alle motor accessoires sites gemaild.

En het antwoord luidt als volgd:
voor deze motor kunnen we geen olietemperatuurmeter leveren.

(ik had anders het gevoel gekregen dat het al twee jaar voorbij mijn neus vliegt)

Wel jammer...

(ik zag wel op de site een olieplug met sensor... wordt het in totaal wel een duur grapje... ik ga van de week toch nog even langs de auto mterialen zaak hier in de buurt, ik zal wel even vragen hoe het zit met die temperatuur stickers)
 
Laatst bewerkt:
Ik heb er maar weer eens een gokje aan gewaagd en alle motor accessoires sites gemaild.

En het antwoord luidt als volgd:
voor deze motor kunnen we geen olietemperatuurmeter leveren.

(ik had anders het gevoel gekregen dat het al twee jaar voorbij mijn neus vliegt)

Wel jammer...

(ik zag wel op de site een olieplug met sensor... wordt het in totaal wel een duur grapje... ik ga van de week toch nog even langs de auto mterialen zaak hier in de buurt, ik zal wel even vragen hoe het zit met die temperatuur stickers)
Het gaat toch alleen om de draad van je olievuldop? Als dit de goede maat is dan past en werkt hij. Enige waar je nog op moet letten is de lengte dan de voeler (die staaf die eronder zit)
 
volgens mij kijk je vanuit de olievuldop op je koppelingskrans.
ik weet niet of je de juiste waarden krijgt,
omdat dan alleen ole op de vuldop spat
het kan er heter aan toegaan wat olie betreft
:z
 
volgens mij kijk je vanuit de olievuldop op je koppelingskrans.
ik weet niet of je de juiste waarden krijgt,
omdat dan alleen ole op de vuldop spat
het kan er heter aan toegaan wat olie betreft
:z
Een 450 heeft toch een droge koppeling? :?

Ik dacht dit ergens gelezen te hebben maar is niet zo :X
 
Laatst bewerkt:
Gisteren overigens wat lastigs:

Ik wilde mijn banden oppompen maar door het rechte ventiel in mijn achtervelg pastte met geen mogelijkheid de luchtslang van mijn lokale oppompadres erop |(

Is 1,7 voor en 1,9bar achter een beetje goede waarde voor goldspeed slicks (road legal) bij straatgebruik of moet ik nog zakken?
 
Ze zeggen voor race voor 1,4 en achter 1,6
Straat staat op 1,8 voor en 2,0 achter

Gewoon kijken wat het lekkerste rijd, ik had ze op mijn CR op 1,6 voor en 1,8 achter
 
Gisteren overigens wat lastigs:

Ik wilde mijn banden oppompen maar door het rechte ventiel in mijn achtervelg pastte met geen mogelijkheid de luchtslang van mijn lokale oppompadres erop |(

Is 1,7 voor en 1,9bar achter een beetje goede waarde voor goldspeed slicks (road legal) bij straatgebruik of moet ik nog zakken?
alleen zakken bij circuit gebruik :X O-)
 
Laatst bewerkt:
volgens mij kijk je vanuit de olievuldop op je koppelingskrans.
ik weet niet of je de juiste waarden krijgt,
omdat dan alleen ole op de vuldop spat
het kan er heter aan toegaan wat olie betreft
:z

Klopt.

Maar ik sta net als Jermo ook voor bij stoplichten (tot nu toe nog geen problemen gehad) maar in de zomer slaat de fin van mijn yamaha ook aan. Dus ik ben erg geïnteresseerd in de temperatuur van de olie/koelwater.

Ik haal morgen wel even een paar van die temperatuur strips en laat wel even weten hoe of wat.
 
Laatst bewerkt:
Gisteren overigens wat lastigs:

Ik wilde mijn banden oppompen maar door het rechte ventiel in mijn achtervelg pastte met geen mogelijkheid de luchtslang van mijn lokale oppompadres erop |(

Is 1,7 voor en 1,9bar achter een beetje goede waarde voor goldspeed slicks (road legal) bij straatgebruik of moet ik nog zakken?

Probleem heb ik ook gehad met andere motor fietsen door schijfremmen.


Achter heb je zeker last van je tandwiel + remschijf probleem had ik ook, en daarom maar zelf een compressor gekocht. (dat was dan wel een professionele) maar je kan ook van die Halforts nood pompjes kopen. Controleer dan wel de druk, want de tellertjes wijken nog wel eens af bij die goedkope dingen.

Voor en achter beginnen met 2,0 en dan met tiendes aanpassen tot dat je eigen ideale druk vindt... gewoon even een weekend voor uit trekken.
 
Laatst bewerkt:
Nog even gauw een foto voor de site off-line gaat:
full
 
ooh ik had even verkeerd gekeken, ik dacht dat jij dat plaatje poste....

want als dat jouw blok was dan was er wss al mee over het circuit gejaagd.
 
ooh ik had even verkeerd gekeken, ik dacht dat jij dat plaatje poste....

want als dat jouw blok was dan was er wss al mee over het circuit gejaagd.
Mijn motor heeft (volgens Sharky_Capas) enkele keren op circuit gereden dus alles is ook geborgd. Totaal max 10 uur (6 uur vrij rijden en een cursusdagje van 4 uur) dus ik denk niet dat ik me daar zorgen om hoef te maken :)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan