Het Husqvarna 450/510 topic

Status
Niet open voor verdere reacties.
ff snel foto'tje genomen :P
full
 
Wie hebben er hier een andere uitlaat op hun 450 zitten?
Ik denk er stiekem aan eentje aan te schaffen. Niet een akra van 400eu want dat heb ik er niet voor over maar een leuk einddempertje die het middengebied wat meer power geeft.
Wat zijn jullie ervaringen en belangrijker, kostda?
 
En nog iets, mijn schakelpookje maakt een kras in de carterdeksel waar bij langs gaat. Ik weet niet of hij er steeds tegen komt of dat het eenmalig was. Ik heb maar een tapeje om het pookje gedaan.
 
Even iets anders - ik heb dus een 2005 Husqvarna 510 SMR in Frankrijk staan, en een paar weken geleden een Husaberg 550 supermotard voor hier in Nederland gekocht. Het zijn twee behoorlijk verschillend-rijdende motoren waarbij me vooral opvalt dat de Husaberg een stuk gemakkelijker te berijden is. Minder 'nerveus'. Hij is ook een stuk lager bij de grond. Verder zijn ze denk ik qua acceleratie en power wel vergelijkbaar; de Husaberg is wat eerder door zijn (eveneens 6) versnellingen heen door een relatief groot achtertandwiel, maar dat ga ik nog wel een keertje aanpassen.
 
Even iets anders - ik heb dus een 2005 Husqvarna 510 SMR in Frankrijk staan, en een paar weken geleden een Husaberg 550 supermotard voor hier in Nederland gekocht. Het zijn twee behoorlijk verschillend-rijdende motoren waarbij me vooral opvalt dat de Husaberg een stuk gemakkelijker te berijden is. Minder 'nerveus'. Hij is ook een stuk lager bij de grond. Verder zijn ze denk ik qua acceleratie en power wel vergelijkbaar; de Husaberg is wat eerder door zijn (eveneens 6) versnellingen heen door een relatief groot achtertandwiel, maar dat ga ik nog wel een keertje aanpassen.
Doe je zaterdag trouwens mee met een rondje rijden? Ik ga met 1 tot 3 KTM's knallen wheelieën beschaafd een rondje rijden O-) vanaf een uurtje of 2.
Ik zag dat je E-mail en PM niet te gebruiken/zichtbaar is dus daarom doe ik het zo.
 
Hallo Jermo - zaterdag gaan we naar de camping dus helaas even niet - heb mijn profiel trouwens aangepast om private emails toe te staan, hopelijk werkt dat nu. Tot nu toe ritjes gemaakt langs de Amstel en door de wat stillere stukken Amsterdam, kleine stukjes 'Ring' (A 10); zijn er in de buurt van Amsterdam leuke bochtige trajecten?
 
Adt - jo , ik heb alleen een blauw zwarte plasticset in de aanbieding. maar wel heel netjes!

Sorry, maar mijn Husq is al blauw/zwart en ik had vorig jaar al een tweede set gekocht incl nwe tank en zadel, dus een derde zwart/blauwe set lijkt me wat overdreven.

Wie hebben er hier een andere uitlaat op hun 450 zitten?
Ik denk er stiekem aan eentje aan te schaffen. Niet een akra van 400eu want dat heb ik er niet voor over maar een leuk einddempertje die het middengebied wat meer power geeft.
Wat zijn jullie ervaringen en belangrijker, kostda?

Ik rij zelf met een Leovince X3 titanium rond, een volledig systeem met verwisselbare pijpjes in de einddemper. Nu zit er een vrij stille pijp in, en dat bevalt eigenlijk wel goed. Ook heeft deze een goedkeur voor de openbare weg, geeft weer wat extra vertrouwen. De standaard demper klinkt overingens ook helemaal niet verkeerd, maar het is gewoon jammer dat de bochten zo vies bruin worden. Prijs via Ebay gebruikt +/- 300 euro (volledig systeem dus). Over vermogens winst kan ik eigenlijk niet zoveel meedelen, denk dat hij dan echt op de testbank zal moeten.

Wat voor prijs had je in gedachte?, ik heb een completen set geel blauw sm
met lichte gebruiks sporen
Ik heb nog niks gehoord van je, maar ben wel erg geinteresseerd. Stuur me nog even een mailtje aub.
 
Gisteren lekker rondgescheurd op de 'four-fiddy' maar mijn cilinder (alleen aan de rechterkant) zit nu onder de olie, zelfs zo erg dat er af en toe een druppel op de grond valt -O-
Is het gaatje net boven de koppakking een overloopje o.i.d.? Ik heb aardig wat gewheelied dus dan zou het wel logisch zijn. Zo niet moet hij toch maar eerder dan geplend naar Bon toe...
Ergste wat het dan kan zijn is de koppakking, hopelijk niet een al te duur geintje.

X3 systeem voor 300eu klinkt interessant! Misschien als ik na de vakantie wat geld 'over' heb O-)
 
Even iets anders - ik heb dus een 2005 Husqvarna 510 SMR in Frankrijk staan, en een paar weken geleden een Husaberg 550 supermotard voor hier in Nederland gekocht. Het zijn twee behoorlijk verschillend-rijdende motoren waarbij me vooral opvalt dat de Husaberg een stuk gemakkelijker te berijden is. Minder 'nerveus'. Hij is ook een stuk lager bij de grond. Verder zijn ze denk ik qua acceleratie en power wel vergelijkbaar; de Husaberg is wat eerder door zijn (eveneens 6) versnellingen heen door een relatief groot achtertandwiel, maar dat ga ik nog wel een keertje aanpassen.

we zien graag foto's!:

Het grote Husaberg topic
 
Ik zou best fotos willen toevoegen maar ik vind de procedure daarvor veel te omslachtig. Was het me bijna gelukt en krijg ik de melding dat het bestand te groot is. Ik kom er ook niet eenvoudig achter hoe ik bij mijn internetprovider iets van mijn 500 MB kan gebruiken voor opslaan van fotos. net een halfuur eraan verspild - helaas dus!
 
Hallo,

Ik ben aan het overwegen om naar een supermotard over te stappen. Ik heb al proef gereden op een KTM 690 SM. Dat beviel op zich wel. Mij lijkt een Husqarna ook wel wat. Zijn de motoren wel onderhoudsvrij genoeg om bijvoorbeeld mee naar de Eifel of Ardennen te rijden?

Ik ben eigenlijk op zoek dus naar een motard met een zo groot mogelijk speel gehalte met nog steeds een acceptabel onderhoudsschema. Dus niet elke 20 draai uren een zuiger vervangen ofzo.
 
Hallo,

Ik ben aan het overwegen om naar een supermotard over te stappen. Ik heb al proef gereden op een KTM 690 SM. Dat beviel op zich wel. Mij lijkt een Husqarna ook wel wat. Zijn de motoren wel onderhoudsvrij genoeg om bijvoorbeeld mee naar de Eifel of Ardennen te rijden?

Ik ben eigenlijk op zoek dus naar een motard met een zo groot mogelijk speel gehalte met nog steeds een acceptabel onderhoudsschema. Dus niet elke 20 draai uren een zuiger vervangen ofzo.
De enigste husky die me voor jouw geschikt lijkt is de nieuwste reeks 610 ;)
Maar die ktm 690 is ook een hele goeie keus :Y
 
De vorige eigenaar van mijn 450 is ermee 2 keer naar de eiffel gereden en terug. Elke 2500km preventief olie vervangen (5000km staat voorgeschreven maar liever te vroeg dan te laat) is even vaak als een 'straatsm' als de ktm660 dus valt erg mee. Ik wilde namelijk ook een hardcore sm maar niet elke 800km onderhoud en jaarlijks zuiger wisselen.

fungehalte is iig top!
 
De enigste husky die me voor jouw geschikt lijkt is de nieuwste reeks 610 ;)
Maar die ktm 690 is ook een hele goeie keus :Y
In dat geval lijkt me de KTM 690 SMC beter. Meer power en een stuk lichter. Maar als je qua olie maar om de 2500km hoeft te wisselen dan is het voor mij makkelijk te doen. Ik ging eigenlijk al van 1000km uit. Zolang het blok maar niet uit elkaar hoeft.

De vorige eigenaar van mijn 450 is ermee 2 keer naar de eiffel gereden en terug. Elke 2500km preventief olie vervangen (5000km staat voorgeschreven maar liever te vroeg dan te laat) is even vaak als een 'straatsm' als de ktm660 dus valt erg mee. Ik wilde namelijk ook een hardcore sm maar niet elke 800km onderhoud en jaarlijks zuiger wisselen.

fungehalte is iig top!
Thnx voor de info. Dan ga ik binnenkort maar eens kijken of ik een 450 of 510 kan proefrijden. Wat zijn trouwens precies de verschillen? Het enigste wat ik kan terug vinden is cilinder inhoud vanwege een langere slag.
 
Laatst bewerkt:
In dat geval lijkt me de KTM 690 SMC beter. Meer power en een stuk lichter. Maar als je qua olie maar om de 2500km hoeft te wisselen dan is het voor mij makkelijk te doen. Ik ging eigenlijk al van 1000km uit. Zolang het blok maar niet uit elkaar hoeft.Thnx voor de info. Dan ga ik binnenkort maar eens kijken of ik een 450 of 510 kan proefrijden. Wat zijn trouwens precies de verschillen? Het enigste wat ik kan terug vinden is cilinder inhoud vanwege een langere slag.
Ik heb nog een 450 gehad idd leuk ding :)
Maar in jouw geval zou ik toch de ktm aanraden ;) meer cilinder inhoud en beter geschikt toch voor langere afstanden minder hoogtoerig en veel grotere actie radius ;)
met de 450 was 110km soms al nipt op 1 tank en moest je aan 90km pomp zoeken...
De 690smc zal wel nog meer dan genoeg fungehalte hebben *O*
 
Verschil is dat de 510 een wat ander motorkarakter heeft. De 450 draait bijna 11.000toeren en de 510 rond de 9.000toeren. De 510 heeft wel meer vermogen en is koppelrijker. Over betrouwbaarheid verschillen kan ik niets zeggen. Rijwielgedeelte is hetzelfde iig.

binnen mijn budget wat ik destijds had, zo een 4 tot 4,5k, was de husk 450 de extreemste sm zonder extreem veel onderhoud.

ga eens proefrijden erop, voor mij was die zeer overtuigend.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan