Ik heb in Brussel tijdens een motor verkeersveiligheid een presentatie gezien van een bestuurder van die regio en zij hebben de delen waar statistisch onderbouwd veel motorrijders omkwamen in de zomerperiode voor motorrijders afgesloten. Handhaven op snelheid is geprobeerd maar hielp niet (veel toeristen). De cijfers waren daar vrij ernstig.Ik was vorig jaar weer met m'n vriendin met de motoren een weekje in de Duitse Eifel.
We hadden een jaar eerder n fantastische weg door n bos gevonden, met wel n stuk ongekend slecht wegdek.
Dat mag ook niet je bestuurt immers dan nog altijd een motorvoertuig!!
http://www.motor-forum.nl/forum/quote_message/10646505/0
Volgens mij betekend dit dat er geen motorfietsen mogen zijn. Niet rijdend, niet voortduwend en niet geparkeerd.
Als ik dat vergelijk met bord C20 en C21 (gesloten voor voertuigen met een bepaald gewicht) Die borden gelden toch net zo goed als je het te zware voertuig met de hand wil duwen?
Dan heb je niet goed begrepen wat ik daar schreef. Je blijft bestuurder van een motorvoertuig, wat betekent dat alle verplichtingen van de Wegenverkeerswet blijven gelden (niet onder invloed, in bezit van rijbewijs, etc.). Maar het RVV stelt dat je de regels uit het RVV ("de gewone verkeersregels") van toepassing zijn alsof je een voetganger bent.
M.a.w. je bent geen voetganger, maar je moet je wel gedragen als voetganger met de motor aan de hand. En dus mag je dan gewoon over die dijk lopen.
Toch heb ik bij Wegmisbruikers meerdere malen gezien
Bij de meesten ontbreekt relativeren. Eerst in de spiegel kijken wat je zelf misschien voor overlast veroorzaakt ontbreekt volledig.
Dus ook bij een gedeelte van die dijkbewoners. De dijk is ongeveer van hun. Die mogen wel gasgeven.
Als het met mooi weer te druk is, dan word alles geprojekteerd op de motorrijders.
Nee, gewoon auto's ook weren als je een verbod instelt. Die zijn net zo erg als motors.
Nee, die is van idioten op de weg.
Dus... tussen 31 Okt 2018 en 1 Maart 2019 mag je er wel op za/zo er door?
En wat als je nou op vrijdag 17.55 voorbij dat bord rijd en dan een stuk stapvoets moet ivm onvoorziene paardrijders ofzo...
en dan om 18.01 nog op het "afgesloten stuk" zit en dan verder rijd, ben je dan strafbaar?
Hee , een slangenklem die om mn uitlaat pastEn hadden ze vorig jaar eerst inbusbouten en daarna uitgeboorde inbussen, dit jaar gaan ze "normaal" doen....
Toch heb ik bij Wegmisbruikers meerdere malen gezien dat een motorrijder van wie het rijbewijs was ingevorderd, wel werd toegestaan zijn motor te duwen. Dat klopt dan toch niet?
ok, weer wat geleerd
Ook altijd makkelijk om te weten als ik ergens rijd wat eigenlijk niet mag
Die is nodig om geluidsoverlast voor de dijkbewoners te voorkomen!Hee , een slangenklem die om mn uitlaat past
Ik blijf het de grootste onzin ter wereld vinden.
Ik rijd dus gewoon door.
Ben toch benieuwd op welke gronden de motor uitgesloten wordt t.a.v. de auto in een rechtszaak.
Voor zover ik kan beoordelen is geen enkele grond rechtsgeldig. Al was het alleen maar om een hele groep uit te sluiten voor het gedrag van enkelen....
Marc
Oude brommertjes.De motorrijders zijn daar nu uitgereden in het weekend, dus de mensen die daar voor hun rust zijn komen wonen en klaagden over (geluids)overlast, zullen binnen een paar jaar opnieuw de rol van slachtoffer gaan spelen.
Nu zijn het de motorrijders die schuldig zijn.
Volgende keer de groepen wielrenners? Of misschien rode auto's? Of gezinnen met 2 honden?
Ik rij met mooi weer ook wel eens een dijkje.
Lekker doorrijdend als het kan en met aftermarket uitlaten (wel met DB-killers)
Ik schakel op tijd op (voordeel van een v-twin...) en maak niet meer herrie dan gemiddeld.
Heb het nog niet meegemaakt dat er motorrijders als een debiel over die dijkjes aan het raggen waren (zullen er best bij zijn).
Wel veel "normale" motorrijders.
Steden zijn/worden verboden voor oudere diesels,
dijkjes voor alle motoren,
what's next?
Oude brommertjes.
Lekker de dijk op en neer rijden, elk weekend, hele zomer lang.