Het is er doorheen. Geen motoren meer lekdijk bij Lopik

Uitspraak rechter Arnhem opsteker voor motorrijders Lekdijk in Lopik | RTV Utrecht
LOPIK - Een uitspraak van de rechtbank in Arnhem heeft mogelijk gevolgen voor een vergelijkbare zaak in Lopik. De rechter heeft de gemeente Lingewaard teuggefloten omdat die een verbod voor motoren had ingesteld in het weekend. Lopik heeft sinds kort ook zo'n verbod op de Lekdijk.

Het verbod in Lingewaard was aangevochten door de Koninklijke Nederlandse Motorrijdersvereniging (KNMV) en de Motorrijders Actie Groep (MAG). Die organisaties hebben ook protest aangetekend tegen het weren van motoren in Lopik. Voorzitter Michiel Buitenwerf van de MAG zegt tegen RTV Utrecht dat de situatie in beide gemeenten precies hetzelfde is en is dan ook blij met de uitspraak over Lingewaard.

De gemeente Lopik laat in een reactie weten dat het verbod daar beter gemotiveerd is dan in Lingewaard. Lopik gaat het verbod vooralsnog in stand houden totdat de rechter erover heeft geoordeeld.


ONDERZOEK
De rechter verscheurde het verbod in Lingewaard omdat onvoldoende onderzoek is gedaan naar de overlast die motoren zouden veroorzaken. Het besluit ''lijkt vooral te zijn gebaseerd op de mening van gemeenteraadsleden'' en dat is volgens de rechtbank geen goede basis.

Het motorverbod in Lingewaard gold sinds eind september 2016 op zaterdag, zondag en feestdagen. Dat in Lopik ging twee weken geleden in. Daarover bestaat zoveel onvrede dat al meteen de verbodsbordjes werden gestolen.
 
Hmmz geloof dat bij Lopik wel onderzoek was gedaan naar de overlast en dat de conclusie was dat er geen overlast was. Kan dus zomaar zijn dat het verbod daar ook de prullenbak in gaat.

Cookies op AD.nl | AD.nl

Belangrijker is echter dat een onderbouwing van de genoemde argumenten volstrekt ontbreekt en dat de gemeente Lopik dat ook weet. Per slot van rekening is er een onderzoek naar geluidsoverlast in opdracht van diezelfde gemeente en buurgemeentes uitgevoerd. Als het gaat om geluidsoverlast is de conclusie van het onderzoek dat ‘de bijdrage van motorfietsen aan de geluidsemissie (1 dB) verwaarloosbaar is’.
 
Laatst bewerkt:
Dus... tussen 31 Okt 2018 en 1 Maart 2019 mag je er wel op za/zo er door?

En wat als je nou op vrijdag 17.55 voorbij dat bord rijd en dan een stuk stapvoets moet ivm onvoorziene paardrijders ofzo...
en dan om 18.01 nog op het "afgesloten stuk" zit en dan verder rijd, ben je dan strafbaar?

Nee en nee.

Het tijdstip van het bord passeren dient te worden aangehouden. Kortom, een agent kan alleen verbaliseren als hij je het bord voorbij ziet rijden. Het is geen verbod om je met de motor tussen de tijdstippen in het gebied te bevinden.

Ik heb een verbaal gekregen bij de Sallandse Heuvelrug waar ook een dergelijk verbod is. (Ik fotografeer graag vandaar dat ik me nog in het gebied bevond.)

Bij de kantonrechter heb ik dit gewonnen. Het tijdstip van het verbaal was iets van 20 minuten later dan het ingangstijdstip. Dus een geloofwaardig verhaal. Maar strikt formeel gezien, mag je mits je op tijd het bord passeert lekker heen en weer blijven rijden.
 
Gelijk maar ff naar gemeentehuis Lopik gereden om mijn vreugde te delen....

full


Ze waren al dicht....



Hier zie je geschiedenis in de maak
full


Want uit de stukken van de gemeente/aktiegroep is slechts sprake van perceptie van onveiligheid en overlast.

Er draaide een cabrio voor mij de Lekdijk op. Die ging er als een malle vandoor. Ik volgde op afstand en het ging al gauw 85... Er kwamen tegenliggers en ik verwachtte elk moment een botsing of een afgebroken spiegel. Ik had genoeg gezien en liet mij weer afzakken...
 
Zo jammer nou.............
Dat soort stunt-acties, maar ook rijden met brulpijpen is toch beter op een circuit!
Op de dijk gewoon rustig en genieten van het landschap en kijken naar de bootjes........ :]

Met brulpijpen wordt je van het circuit afgetrapt.
Op dijkjes niet meer O-)
 
...en vanwege de uitspraak van de rechter gaan de gemeenteraadsleden in Lingewaard van PvdA en GL ervoor om dan maar al het gemotoriseerde verkeer te weren...


https://www.gelderlander.nl/betuwe/sluit-dijken-lingewaard-in-weekeinde-af~ac73d4ee/
Lekker.
Daar sta je dan met je e-snorscooter, omdat je die moest aanschaffen omdat je andesr geen enkele binnenstad meer in komt op korte termijn, terwijl je je zorgplicht voor een ver familielid wilt doen dat daar woont, en er geen andere zorg beschikbaar is.
 
...en vanwege de uitspraak van de rechter gaan de gemeenteraadsleden in Lingewaard van PvdA en GL ervoor om dan maar al het gemotoriseerde verkeer te weren...


https://www.gelderlander.nl/betuwe/sluit-dijken-lingewaard-in-weekeinde-af~ac73d4ee/
Citaat uit het artikel:
... Zodat wandelaars en fietsers ongehinderd van de mooie natuur kunnen genieten ...
Moeten ze mij toch eens zien wijs te maken hoe wandelaars kunnen genieten van veiligheid als er toch nog fietsers* op mogen ...

* het woord fietsers is hier dus de beleefd uitgedrukte vorm voor groepen wielertoeristen** alwaar ik op duid en die ook bekend staan voor hun arrogantie en baan opeisend gedrag, en dus niet gericht naar de brave rustige fiesters.

** en wielertoeristen is dan weer de beleefd uitgedrukte vorm voor wielerterro... pff, laat maar zitten ...
 
Lekker.
Daar sta je dan met je e-snorscooter, omdat je die moest aanschaffen omdat je andesr geen enkele binnenstad meer in komt op korte termijn, terwijl je je zorgplicht voor een ver familielid wilt doen dat daar woont, en er geen andere zorg beschikbaar is.
Is de actieradius al zo groot van die dingen? :]
 
En wat is er dan mooi aan die natuur op een dijk? ,niets :N ,
een hoge weg,een beetje water en een wei ernaast,
t enige wat er mooi is soms is de weg :] als er geen stront of grind ligt
 
Terug
Bovenaan Onderaan