Het is er doorheen. Geen motoren meer lekdijk bij Lopik

grtz: Motorrijder die 125km verder woont en die ook nog wel eens de Zuiderdijk rijdt. (zonder herrie en gewoon tempo!)

Yeah...mooi ritje voor je als je straks als ouwe lxl niet meer hoeft te werken, het is mooi daar..... 🤭
 
Ik hoop dat die motorclub tot een vruchtbaar gesprek gaat komen met het gemeentebestuur of de wethouder, want het is echt een prachtige route om rustig te rijden. Als je wilt blazen moet je ergens anders zijn.

Maar er is iets anders aan de hand: er gaan steeds meer mooie wegen dicht voor motorrijders en dat ligt aan de ene kant aan een kleine groep die overlast geeft, maar aan de andere kant aan een kleine groep bewoners die klagen.

Ik begrijp dat de meeste klagers daar nog niet lang wonen en dat de mensen die daar al heel lang wonen niet klagen.

En dan krijg je het juridische aspect: als ik mijn motorrijbewijs heb en ik heb een motor die aan de wet voldoet, dus geen overmatig lawaai maakt en ik betaal netjes mijn belasting, dan mag ik zelf uitmaken waar ik wel en niet wil rijden. Tenzij het daar verboden is voor motorvoertuigen, waaronder ook de automobiel valt.

Zonder geldige reden een bepaald motorvoertuig weren, is een hellend vlak en daarvoor moet je met een verdomd goede reden komen. Daarom denk ik dat als clubs waaronder de KNMV met een goed verhaal en de juiste juristen veel kunnen bereiken.

Het probleem is de overlast. Welnu, daar moet je wat aan doen, maar niet door gewoon een bordje te plaatsen. Handhaven is het devies en degenen die de overlast veroorzaken heel simpel flink aanpakken en als we daar geen mensen voor hebben, dan stellen we daarvoor boa's aan en laten die in het weekend de boel regelen.

Of gaan we wachten tot al die favoriete mooie routes worden afgesloten? Mogelijk moeten we dan eens actie ondernemen en met een paar honderd motorrijders een proefproces uitlokken.
 
Laatst bewerkt:
Ik hoop dat die motorclub tot een vruchtbaar gesprek gaat komen met het gemeentebestuur of de wethouder, want het is echt een prachtige route om rustig te rijden. Als je wilt blazen moet je ergens anders zijn.

Maar er is iets anders aan de hand: er gaan steeds meer mooie wegen dicht voor motorrijders en dat ligt aan de ene kant aan een kleine groep die overlast geeft, maar aan de andere kant aan een kleine groep bewoners die klagen.

Ik begrijp dat de meeste klagers daar nog niet lang wonen en dat de mensen die daar al heel lang wonen niet klagen.

En dan krijg je het juridische aspect: als ik mijn motorrijbewijs heb en ik heb een motor die aan de wet voldoet, dus geen overmatig lawaai maakt en ik betaal netjes mijn belasting, dan mag ik zelf uitmaken waar ik wel en niet wil rijden. Tenzij het daar verboden is voor motorvoertuigen, waaronder ook de automobiel valt.

Zonder geldige reden een bepaald motorvoertuig weren, is een hellend vlak en daarvoor moet je met een verdomd goede reden komen. Daarom denk ik dat als clubs waaronder de KNMV met een goed verhaal en de juiste juristen veel kunnen bereiken.

Het probleem is de overlast. Welnu, daar moet je wat aan doen, maar niet door gewoon een bordje te plaatsen. Handhaven is het devies en degenen die de overlast veroorzaken heel simpel flink aanpakken en als we daar geen mensen voor hebben, dan stellen we daarvoor boa's aan en laten die in het weekend de boel regelen.

Of gaan we wachten tot al die favoriete mooie routes worden afgesloten? Mogelijk moeten we dan eens actie ondernemen en met een paar honderd motorrijders een proefproces uitlokken.

Han, leuk betoog hoor. Maar wat jij beschrijft was al jarne aan de gang met de gemeente Lopik. Maar ondanks de beroerde/niet op meetbare feiten argumentatie van de gemeente heeft de raad van state Lopik in het gelijk gesteld. Het is dus een gepasseerd station. Het 1e schaap is over de dam...


"
06 November 2019
Helaas: dijken blijven dicht
Helaas: de Raad van State heeft in het geding tussen MAG en KNMV en het college van burgemeester en wethouders van Lopik in het voordeel van Lopik beslist. Met die uitspraak moeten we het doen. Verdere stappen zijn niet mogelijk. Motorrijders hebben vanaf nu dus zelf in de hand of er nog meer dijk- en wegafsluitingen volgen. Ons advies? Hou het rustig, op de dijken

Uitspraak

De Raad van State stelt in de uitspraak dat er wel degelijk sprake is van geluidsoverlast van motoren, dat de grote aantallen recreatieve motorrijders in het weekend afbreuk doen aan het gemeentelijk en provinciale beleid gericht op het stimuleren van fietsen en wandelen, en dat het college de proportionaliteit in acht heeft genomen door de geslotenverklaring voor motorfietsen te laten gelden voor een beperkte periode en voor een beperkt deel van de Lekdijk. Daarmee sluit de Raad van State zich aan bij de eerdere uitspraak van de rechtbank Midden-Nederland: alle belangen tegen elkaar afwegende en uit een oogpunt van verkeersveiligheid/overlast dient het belang van de omwonenden te prevaleren boven het belang van de motorrijders.
 
Ik begrijp dat de meeste klagers daar nog niet lang wonen en dat de mensen die daar al heel lang wonen niet klagen.

Dat is de kern van het probleem. Hier in Den Haag merk ik het ook. Ik woon midden in het centrum, daar hoort uiteraard ook enige (horeca-)overlast bij. Voor mij was dat een bewuste keuze, ik kom graag in die horeca en het is fijn kruipend naar huis te kunnen als het een keer uit de hand loopt.
Eigenlijk alle bewoners die al lang in het pand hier wonen hebben dezelfde houding, wat overlast van het centrum hoort er gewoon bij.

Maar blijkbaar is de laatste jaren het centrum van Den Haag erg hip geworden en komen er andere bewoners in het pand die eerst buiten de stad woonden. En die beginnen na een paar weken al te klagen over de overlast, het is niet doodstil op straat, de gemeente moet de horeca-vergunningen beperken, etc. etc. Een aantal ervan bombardeert de gemeente met bezwaarschriften. Tegen horeca die er dus al lang zat voordat zij hier introkken.

En het lijkt wel alsof die grote groep mensen steeds groter wordt, ergens komen wonen en alles moet meteen aan hen worden aangepast.
 
Dat is de kern van het probleem. Hier in Den Haag merk ik het ook. Ik woon midden in het centrum, daar hoort uiteraard ook enige (horeca-)overlast bij. Voor mij was dat een bewuste keuze, ik kom graag in die horeca en het is fijn kruipend naar huis te kunnen als het een keer uit de hand loopt.
Eigenlijk alle bewoners die al lang in het pand hier wonen hebben dezelfde houding, wat overlast van het centrum hoort er gewoon bij.

Maar blijkbaar is de laatste jaren het centrum van Den Haag erg hip geworden en komen er andere bewoners in het pand die eerst buiten de stad woonden. En die beginnen na een paar weken al te klagen over de overlast, het is niet doodstil op straat, de gemeente moet de horeca-vergunningen beperken, etc. etc. Een aantal ervan bombardeert de gemeente met bezwaarschriften. Tegen horeca die er dus al lang zat voordat zij hier introkken.

En het lijkt wel alsof die grote groep mensen steeds groter wordt, ergens komen wonen en alles moet meteen aan hen worden aangepast.
Het enigste wat je dan kunt zeggen is, dan rot je maar weer op jankbal.

Een fatsoenlijk gesprek aangaan heeft toch geen nut.
 
Hier een paar voorbeelden van de opstelling van de gemeente Lopik:

IMG-20191207-WA0015.jpeg


IMG-20191207-WA0017.jpeg
 
Kwam net toch nog een paar andere motoren tegen. Verbod per 1 November weer opgeschort

IMG_20191207_163623.jpg
 
Op zich wel helemaal mee eens om lawaai-flitsers te plaatsen.

Maar vraag me dan wel af hoe ze dat dan willen doen.
Met grotere cilinder-inhoud is de toegelaten herrie ook meer. BIZAR!!
Een 'standaard' Harley mag evenveel lawaai maken als een 125-je met open uitlaat.

Dus als er een motor voorbij komt met 100 dB hoe kan de bon dan worden toegekend?
Dat kan dan alleen met kenteken-herkenning: Harley toegestaan 110dB, maakt 108 dus niks aan de hand.
Daarna komt kenteken van een KTM 125 voorbij die 106dB maakt maar waar slechts 95 is toegestaan en die krijgt dan wel een bon.

Lijkt te mooi om waar te zijn.......................😲
 
Op zich wel helemaal mee eens om lawaai-flitsers te plaatsen.

Maar vraag me dan wel af hoe ze dat dan willen doen.
Met grotere cilinder-inhoud is de toegelaten herrie ook meer. BIZAR!!
Een 'standaard' Harley mag evenveel lawaai maken als een 125-je met open uitlaat.

Dus als er een motor voorbij komt met 100 dB hoe kan de bon dan worden toegekend?
Dat kan dan alleen met kenteken-herkenning: Harley toegestaan 110dB, maakt 108 dus niks aan de hand.
Daarna komt kenteken van een KTM 125 voorbij die 106dB maakt maar waar slechts 95 is toegestaan en die krijgt dan wel een bon.

Lijkt te mooi om waar te zijn.......................😲

Het gaat om onnodig geluid maken.
Dit staat los van je typegoedkeuring

Wanneer je een V8 in de rev'limiter laat lopen binnen de bebouwde kom, dan maak je schuldig aan het onnodig geluid maken.
Ondanks dat er een standaard uitlaat op zit.
Met een 125 is het nodig om met het verkeer mee te gaan. Overigens hoor zo'n 125 met standaard uitlaat dan nog steeds haast niet.

Een Harley met standaard uitlaat is ook super stil als je er beschaafd mee rijdt. Gedraag je als een tokkie krijg je een bon wegens onnodig geluid maken.
 
Als je als bedrijf iets kan leveren wat een goed gevoel bij een gemeenteraad oproept, dan wordt het besteld. Iedereen knikt ja, niemand kijkt kritisch naar het ontwerp, alle beperkingen (hoe duidelijk ook) worden genegeerd, en alles wordt bestempeld als een test. Hiermee wordt de schijn opgehouden dat er daadwerkelijk aan een oplossing wordt gewerkt. Het is de makkelijkste manier om te scoren in de politiek. Maar eigenlijk is het gewoon geld weggooien.
 
Het gaat om onnodig geluid maken.
Dit staat los van je typegoedkeuring

Wanneer je een V8 in de rev'limiter laat lopen binnen de bebouwde kom, dan maak je schuldig aan het onnodig geluid maken.
Ondanks dat er een standaard uitlaat op zit.
Met een 125 is het nodig om met het verkeer mee te gaan. Overigens hoor zo'n 125 met standaard uitlaat dan nog steeds haast niet.

Een Harley met standaard uitlaat is ook super stil als je er beschaafd mee rijdt. Gedraag je als een tokkie krijg je een bon wegens onnodig geluid maken.
Dan wordt t wel een beetje een wereld van hoe t petje van de agent staat ,toch of niet ?
 
Bij een flitser, in dit geval, denk ik dat het een soort flitskast is met een decibel meter. Die kan dus geen verschillende types uit elkaar houden mijns inziens.

Dat is wel een punt ja ,je hebt gelijk , ik dacht dat zo n pettemans dat moest beoordelen :$
 
Er gaat niet mee bekeurd worden. Het is een test.

Er kan niet mee bekeurd worden, als ik onder de flitser ga staan met een misthoorn krijgt elke bestuurder een boete.
Op geen enkele manier is hard te maken waar geluid vandaan komt. Is iets heel anders dan een snelheidsflitser.
Desalniettemin walg ik van weggebruikers die hun uitlaat gebruiken als penisverlenger.
 
Er kan niet mee bekeurd worden, als ik onder de flitser ga staan met een misthoorn krijgt elke bestuurder een boete.
Op geen enkele manier is hard te maken waar geluid vandaan komt. Is iets heel anders dan een snelheidsflitser.
Desalniettemin walg ik van weggebruikers die hun uitlaat gebruiken als penisverlenger.
Ik heb een hele korte uitlaat...-O-
 

Wheelie op een stukje afgesloten Lekdijk bij Lopik: motorrijder kan rijbewijs inleveren​

Zeven motorrijders, inclusief een instructeur en zijn leerling, hebben dit weekend een bekeuring gekregen op de Lekdijk-West in Lopik. Eén van hen werd door de politie betrapt terwijl hij een wheelie maakte. Dat kostte hem voorlopig zijn rijbewijs.

LINK:
 
Er kan niet mee bekeurd worden, als ik onder de flitser ga staan met een misthoorn krijgt elke bestuurder een boete.
Op geen enkele manier is hard te maken waar geluid vandaan komt.

Hoezo niet? Juist wel lijkt mij. Dat is best rechttoe rechtaan.
 
Terug
Bovenaan Onderaan