Het is er doorheen. Geen motoren meer lekdijk bij Lopik

Zelfde als Urgenda, nog zo'n club die wel wil klagen maar geen oplossingen bied.
Destijds een brief naar hun geschreven met een aantal vragen (ben elektrotechnisch ingenieur) hoe ze dingen dachten op te lossen.
Wel netjes brief terug gehad, maar......
Korte antwoord: niet hun probleem, ze waren er alleen om de regering op zijn verantwoordelijkheid te wijzen B|:X
Idioten!

Voor Urgenda heb ik wel waardering. Ze doen niets anders dan de overheid wijzen op het inconsistente beleid. Aan de ene kant hoge stikstofnormen opstellen om zo het braafste jongetje van de klas te zijn in EU verband. En dan vervolgens niets doen om te zorgen dat die normen gehaald worden. Ik mag het wel dat Urgenda ze daar op wijst en voor de rechter het gelijk haalt.

Nu nog de conclusie bij de politiek dat die normen ook omlaag kunnen, zodat ze vergelijkbaar zijn met de ons omringende landen.
 
Voor Urgenda heb ik wel waardering. Ze doen niets anders dan de overheid wijzen op het inconsistente beleid. Aan de ene kant hoge stikstofnormen opstellen om zo het braafste jongetje van de klas te zijn in EU verband. En dan vervolgens niets doen om te zorgen dat die normen gehaald worden. Ik mag het wel dat Urgenda ze daar op wijst en voor de rechter het gelijk haalt.

Nu nog de conclusie bij de politiek dat die normen ook omlaag kunnen, zodat ze vergelijkbaar zijn met de ons omringende landen.
Het vervelende vindt ik dat we hier mensen hun nek daarmee omdraaien (met name de boeren).
En als EU-voorzitter heeft Rutte de meest idiote en onrealistische normen genomen zonder deze te laten staven of dit uberhaubt mogelijk zou kunnen zijn. Maar wellicht ligt dit aan mij, maar als wij in de EU zitten (verenigd). Kan iemand mij dan aub uitleggen waarom elk land nog zijn eigen normen, beleid en regels hanteert? Terwijl we juist als één EU hier veel meer baat zouden hebben. En als die lui in Brussel nou eens op vrijdag komen werken (daadwerkelijk aanwezig zijn), en niet zgn. een vergadering bijwonen en ondertussen met auto en chauffeur of vliegtuig onderweg naar huis zijn. Want tijdens Brussel de mibo is er nauwelijk iemand aanwezig. Wekelijks een groot diner en borrel waar niemand op afkomt (behalve ambtsplichtigen ambsthalve).
 
Voor Urgenda heb ik wel waardering. Ze doen niets anders dan de overheid wijzen op het inconsistente beleid. Aan de ene kant hoge stikstofnormen opstellen om zo het braafste jongetje van de klas te zijn in EU verband. En dan vervolgens niets doen om te zorgen dat die normen gehaald worden. Ik mag het wel dat Urgenda ze daar op wijst en voor de rechter het gelijk haalt.

Nu nog de conclusie bij de politiek dat die normen ook omlaag kunnen, zodat ze vergelijkbaar zijn met de ons omringende landen.
Ik heb begrepen dat elk voetbalveldje met paardenbloemen is aangemerkt als "Natura 2000", want subsidie uit Brussel.
..en daar hebben we ons mee in de voet geschoten, want nu moeten we ons ook aan de stikstofregels houden. Gelukkig kunnen we dat administratief enigszins oplossen door een onwerkzame 100Kmh regel. En de boeren kwellen natuurlijk.
 
Boeren zijn er sowieso teveel. Niet alleen in Nederland. als we allemaal eens stukken minder dierlijke producten zouden nuttigen, dan zou dat al een hoop schelen. En het is ook nog eens gezonder voor jezelf.
Maar ja, blijkbaar moeten we trots op de boeren zijn
 
Boeren zijn er sowieso teveel. Niet alleen in Nederland. als we allemaal eens stukken minder dierlijke producten zouden nuttigen, dan zou dat al een hoop schelen. En het is ook nog eens gezonder voor jezelf.
Maar ja, blijkbaar moeten we trots op de boeren zijn
Vooraan willen lopen in export ,en daar strijken we wel graag de centen van op
 
Boeren zijn er sowieso teveel. Niet alleen in Nederland. als we allemaal eens stukken minder dierlijke producten zouden nuttigen, dan zou dat al een hoop schelen. En het is ook nog eens gezonder voor jezelf.
Maar ja, blijkbaar moeten we trots op de boeren zijn
Waarom niet trots mogen zijn op "onze" boeren, basis van onze welvaart!!
En teveel, schei nou toch uit. Grappig, minder dierlijk, maar wie teelt de groente dan?
Juist, diezelfde boer.

Dom gelul in de ruimte |( :?:z
 
Waarom niet trots mogen zijn op "onze" boeren, basis van onze welvaart!!
En teveel, schei nou toch uit. Grappig, minder dierlijk, maar wie teelt de groente dan?
Juist, diezelfde boer.

Dom gelul in de ruimte |( :?:z
verdiep je er maar eens in. Er wordt ongeloofelijk veel landbouwgrond gebruikt voor het telen van gewassen om dieren te voeren. Een koe eet ongeveer 50 tot 60 kilo voer per dag. Zien we dat terug in de hoeveelheid vlees en melk? Nee. De effeciëntie van een koe (of welk vee dan ook) is wat dat betreft niet groot)
Als we zouden overschakelen op alleen pantaardige voeding zouden we minder als de helft van de nu gebruikte landbouwgrond nodig hebben. En wordt er ook stukken minder CO2 en methaan geproduceerd.

Ik lust zelf ook graag een stukje vlees of een gebakken eitje, maar sinds ik een paar documantires hierover gekeken heb en me er wat verder in ben gaan verdiepen eet ik toch stukken minder dierlijke voeding. De gezondheidswinst telt hierbij overigens het meeste mee voor mezelf
 
Laatst bewerkt:
Zeg niet dat je hier ongelijk in hebt, maar je opmerking.
als we allemaal eens stukken minder dierlijke producten zouden nuttigen, dan zou dat al een hoop schelen. En het is ook nog eens gezonder voor jezelf.

Of er nu vlees geteelt wordt, of groente, het is de boer die het doet!

Maar wees blij, er wordt tegenwoordig al horizontaal geteelt. En de mens is een vleeseter, wat je daar ook van mag vinden.
Ik eet gevarieerd gevogelte, vlees, groente en eet liever een goed stuk vlees als elke dag een kiloknaller.
Maar om nu te stellen dat de boer teveel land in NL heeft. Wees blij dat er, ruim genomen vanaf Utrecht naar het oosten de bebouwing minder stedelijk wordt en er veel meer groen is als (helaas) in de Randstad. Laten we hopen dat ze niet al dat groen willen dichtplempen.
Maar slimmere initiatieven van hergebruik van gebouwen, er staat nl. meer dan 20% van overheids en rijksgebouwen leeg. Doe daar wat mee, ruim leegstaande kazernes op en maak daar woonoorden van.
 
verdiep je er maar eens in. Er wordt ongeloofelijk veel landbouwgrond gebruikt voor het telen van gewassen om dieren te voeren. Een koe eet ongeveer 50 tot 60 kilo voer per dag. Zien we dat terug in de hoeveelheid vlees en melk? Nee. De effeciëntie van een koe (of welk vee dan ook) is wat dat betreft niet groot)
Als we zouden overschakelen op alleen pantaardige voeding zouden we minder als de helft van de nu gebruikte landbouwgrond nodig hebben. En wordt er ook stukken minder CO2 en methaan geproduceerd.

Ik lust zelf ook graag een stukje vlees of een gebakken eitje, maar sinds ik een paar documantires hierover gekeken heb en me er wat verder in ben gaan verdiepen eet ik toch stukken minder dierlijke voeding. De gezondheidswinst telt hierbij overigens het meeste mee voor mezelf
Dat is een mooie keuze voor een beter milieu. Mijn keuze is om mezelf niet voort te planten als compensatie voor het feit dat ik wel vlees eet.
 
M.i de export verminderen en eigen vlees eerst ! maar ja geld he' ,dat maakt rotte wonden minder stinken :t
 
Het gaat er om dat er voor 1 kilo dierlijke voeding een veelvoud aan kilo's plantaardige voeding nodig is. Een heel groot veelvoud zelfs.

Ik zeg hiermee niet dat ik wil dat Nederland volgebouwd moet worden. Ben ook zeker blij met de grote groene stukken in Nederland. en laten we die ook zo houden zodat we daar allemaal van kunnen genieten. en dan niet door te kijken naar koeien die grazen in een wei of naar eindezloze bietenvelden, maar genieten van prachtige natuur
 
Ja nou , de jongeren met een groene gedachtes kinnen er ook wat van, brrrrrrrrrrr wat een engnekken zitten daar ook bij :X

Er zit een gigantisch verschil tussen de generaties 1990 en 2000...
Groene indoctrinatie, zie ook Greta Thunberg.

Net als van die kindjes die nu op voorhand al de handen op de oren doen als er een motor aankomt. Ook al is het stock uitlaat en lage snelheid, met dank aan de opvoeding.
verdiep je er maar eens in. Er wordt ongeloofelijk veel landbouwgrond gebruikt voor het telen van gewassen om dieren te voeren. Een koe eet ongeveer 50 tot 60 kilo voer per dag. Zien we dat terug in de hoeveelheid vlees en melk? Nee. De effeciëntie van een koe (of welk vee dan ook) is wat dat betreft niet groot)
Als we zouden overschakelen op alleen pantaardige voeding zouden we minder als de helft van de nu gebruikte landbouwgrond nodig hebben. En wordt er ook stukken minder CO2 en methaan geproduceerd.

Ik lust zelf ook graag een stukje vlees of een gebakken eitje, maar sinds ik een paar documantires hierover gekeken heb en me er wat verder in ben gaan verdiepen eet ik toch stukken minder dierlijke voeding. De gezondheidswinst telt hierbij overigens het meeste mee voor mezelf

Keerzijde is dat vegan voer voor lagere testosteronniveaus in mannen zorgt.
 
Terug
Bovenaan Onderaan