Het is er doorheen. Geen motoren meer lekdijk bij Lopik

Toen mijn zoontje pas was geboren, wilden we een weekend een prachtig dijkhuisje langs de Waal huren. Toen ik zag dat we eigenlijk alleen met de kinderwagen over de dijk konden wandelen, kozen we toch voor een huisjespark. Dit in verband met de te verwachten motorrijders.
 
AD: Motoren zijn mogelijk niet welkom op Gastvrije Waaldijk

De Waaldijk wordt op termijn ingericht met fietsers als hoofdbestemming. Hetzelfde gaat gebeuren voor delen van de Lekdijk, deze wordt de komende jaren ook op de schop gegooid voor project 'Sterke Lekdijk' van Hoogheemraadschap de Stichtse Rijnlanden. De huidige voorkeursvariant voor het inrichten van de weg bevat o.a. een soort verhoging in het midden over de lengte van de weg. Superkut kan ik je vertellen, zit je continu vast achter fietsers.

Dus naast dat er mogelijke afsluiting dreigt voor delen van de Lekdijk heb je er ook nog mee te dealen dat de weg zelf motor-onvriendelijk wordt aangelegd.

De formele inspraakprocedure voor iig taject Culemborgse veer - Beatrixsluis is al afgelopen (in maart verstreken) maar ik lees dat er ook een 'informele inspraakprocedure' komt in zomer 2021.

Van de site Reactienota Voorkeursalternatief :

"Terinzagelegging

Tevens wordt na het vaststellen van het voorkeursalternatief door het bestuur een informele terinzagelegging georganiseerd, in de zomer van 2021. Hierbij is het mogelijk om informele zienswijze in te dienen. Deze worden meegenomen in de planuitwerkingsfase. De informele terinzagelagging maakt geen onderdeel uit van ruimtelijke procedure of vergunningenprocedure (zoals een formele terinzagelegging). Het waterschap voegt dit moment extra in, omdat de formele terinzagelegging pas plaatsvindt wanneer het ontwerp projectbesluit wordt gepubliceerd, in de planuitwerkingsfase."

Voor andere delen van project Sterke Lekdijk kan het zijn dat je nog wel formeel inspraak kan doen. Dat is iedereen vrij om te doen, maar maak naast je inhoudelijke bezwaren wel je belang daarbij goed duidelijk. Hier kankeren op de plannen heeft niet zo veel zin maar als je een formele inspraak doet dan is het waterschap verplicht om dat te overwegen (=afwijzen in de meeste gevallen, maar ok).
 
Laatst bewerkt:
Ik denk dat ik hier een nieuw topic voor ga openen want dit gaat niet over de afsluiting maar de inrichting van de Lekdijk. Het is volgens mij belangrijk dat hier aandacht aan wordt gegeven. De nieuwe inrichting is voor sommige stukken vrij ingrijpend. Vanavond alle informatie maar is doorlezen over de andere 5 trajecten van de Lekdijk.
 
AD: Motoren zijn mogelijk niet welkom op Gastvrije Waaldijk
Voor andere delen van project Sterke Lekdijk kan het zijn dat je nog wel formeel inspraak kan doen. Dat is iedereen vrij om te doen, maar maak naast je inhoudelijke bezwaren wel je belang daarbij goed duidelijk. Hier kankeren op de plannen heeft niet zo veel zin maar als je een formele inspraak doet dan is het waterschap verplicht om dat te overwegen (=afwijzen in de meeste gevallen, maar ok).
we zijn nu een aantal weekjes verder.
ben eigenlijk wel nieuwsgierig naar hoe dit afgelopen is... :/
 
we zijn nu een aantal weekjes verder.
ben eigenlijk wel nieuwsgierig naar hoe dit afgelopen is... :/
Ik ben er overheen geweest met open uitlaat, staande gehouden en na een kort maar eerlijk proces ben ben ik veroordeeld tot de guillotine. Vrijdagmorgen wordt het vonnis uitgevoerd op de markt in Waalwijk.

De beul is Femke Halsema overigens.
 
Ik woon niet aan een pittoresk dijkje, maar gewoon in een eenvoudige woonwijk in de Rijnmond.
Het is hier nooit stil, altijd wel reuring en soms wat herrie.
Hoort er bij, geen probleem onder het motto "leven en laten leven".
Eergisteren werd ik oprecht opgeschrikt door een zwaar (lage tonen) en luid geluid.
De kat vloog onder de bank en ik dacht in 1ste instantie serieus aan een zeer laag overkomend vrachtvliegtuig.
Naar buiten en de hemel afspeurend kon ik niets ontdekken.
Bijna onmiddellijk daarna zag ik een groep Harley rijders de straat indraaien, stuk of 10 klaarblijkelijk op weg naar het adres van 1 van hen.
Ik kan dat zware gedreun wel waarderen (op z'n tijd) en zag al dat mooie spul langs trekken.
Toch schrok ik aanvankelijk enigszins.
Kan me voorstellen dat als je dusdanig geprivilegieerd bent om aan een mooi dijkje te wonen en dergelijk verkeer op een mooie dag de hele dag voorbij komt, dat je er dood en doodziek van wordt tot aan razernij toe.
Elk verhaal kent (op z'n minst) twee kanten.
 
Het lijkt wel of iedere grote stad in de westerse wereld een doorgedraaide, links ideologisch gestoorde burgemeester heeft. Allemaal pro-klimaat, pro-diversiteit en feminist.
Definieer links ideologisch gestoord, je kan het.
 
Het lijkt wel of iedere grote stad in de westerse wereld een doorgedraaide, links ideologisch gestoorde burgemeester heeft. Allemaal pro-klimaat, pro-diversiteit en feminist.

preach-brother.jpg


En anti realiteit.
 
Het lijkt wel of iedere grote stad in de westerse wereld een doorgedraaide, links ideologisch gestoorde burgemeester heeft. Allemaal pro-klimaat, pro-diversiteit en feminist.
Dat "gestoorde" is een waardeoordeel, maar de rest van je stelling is aantoonbaar juist.
 
Ik woon niet aan een pittoresk dijkje, maar gewoon in een eenvoudige woonwijk in de Rijnmond.
Het is hier nooit stil, altijd wel reuring en soms wat herrie.
Hoort er bij, geen probleem onder het motto "leven en laten leven".
Eergisteren werd ik oprecht opgeschrikt door een zwaar (lage tonen) en luid geluid.
De kat vloog onder de bank en ik dacht in 1ste instantie serieus aan een zeer laag overkomend vrachtvliegtuig.
Naar buiten en de hemel afspeurend kon ik niets ontdekken.
Bijna onmiddellijk daarna zag ik een groep Harley rijders de straat indraaien, stuk of 10 klaarblijkelijk op weg naar het adres van 1 van hen.
Ik kan dat zware gedreun wel waarderen (op z'n tijd) en zag al dat mooie spul langs trekken.
Toch schrok ik aanvankelijk enigszins.
Kan me voorstellen dat als je dusdanig geprivilegieerd bent om aan een mooi dijkje te wonen en dergelijk verkeer op een mooie dag de hele dag voorbij komt, dat je er dood en doodziek van wordt tot aan razernij toe.
Elk verhaal kent (op z'n minst) twee kanten.
Dit is eigenlijk gewoon niet normaal. Een normaal luider geluid is niet verkeerd maar daar zitten een aantal open uitlaten bij.
 
Wij hadden ook Barry bij de motorclub. Een goed jong maar hij heeft in zijn jeugd onder een vrachtwagen gezeten, en er geestelijk wat aan overgehouden.
Niet zo erg allemaal maar hij had ook een Harley.
Met toertochten kon je er niet achterrijden want hij zat constant aan het gas te hengsten, en dan werd je compleet vergast.

Er wat van zeggen hielp ook niets want dat vond hij leuk.
 
Wij hadden ook Barry bij de motorclub. Een goed jong maar hij heeft in zijn jeugd onder een vrachtwagen gezeten, en er geestelijk wat aan overgehouden.
Niet zo erg allemaal maar hij had ook een Harley.
Met toertochten kon je er niet achterrijden want hij zat constant aan het gas te hengsten, en dan werd je compleet vergast.

Er wat van zeggen hielp ook niets want dat vond hij leuk.
Een aardappel in de uitlaat doet wonderen. *O*
Het enige geluid dat je dan nog hoort komt van de startmotor.
 
Definieer links ideologisch gestoord, je kan het.

De linkies leggen het veel duidelijker uit dan ikzelf zou kunnen. Deze woke pannekoeken zijn overal hetzelfde in de Westerse wereld - ze zeggen dezelfde dingen, willen dezelfde dingen, gebruiken dezelfde tactieken, en zijn allemaal schaamteloos onvolwassen, achterbaks, hypocriet, ondoordacht, intolerant, licht ontvlambaar, leugenaars, gewelddadige relschoppers, onmogelijk te overtuigen, gebaseerd op gevoelens in plaats van feiten. Alle slechte eigenschappen van de mens.

Dus, het woord aan...


Dit gaat de laatste post worden die ik maak over dit onderwerp.
 
Laatst bewerkt:
Kijk een beetje herrie vind ik mooi, maar stond vandaag bij goedhart en toen kwam er 1 of andere imbeciel op z'n mt 09 en 't was net of die er geen pijp onder had hangen.

Ten eerste veel te luid, ten tweede ontzettend lelijk en smerig geluid.

zelf vond ie 't wel mooi aan z'n gasgeven te horen......

Die verzieken 't voor de rest.

Geluid maken oké, maar gewoon killertje erin en dan is 't basta
 
Dit is eigenlijk gewoon niet normaal. Een normaal luider geluid is niet verkeerd maar daar zitten een aantal open uitlaten bij.
Ik vermoed alle 10 :)
Een heel laag dreunend geluid, vandaar mijn associatie met een laag overvliegend vrachtvliegtuig.
Dat geluid ken ik van overvliegende Antonov's richting vliegveld 16-hoven.
Nogmaals, ik kan het in zekere zin wel waarderen als petrolhead, maar ik begrijp dat mensen daar anders over kunnen denken.
Vraag me ook af hoe je er aan toe bent als Harley rijder na een paar uur in die herrie gezeten te hebben :)
 
Terug
Bovenaan Onderaan