Het is er doorheen. Geen motoren meer lekdijk bij Lopik

Laten we nou als motorrijder even het goeie voorbeeld geven met een redelijk beschaafde pijp, dan kunnen ze daar niet meer over zeuren.
En dan valt het misschien wel op dat er veel andere aso's rondrijden. Dan kunnen ze daar op hakken.

Snelheid en wheelies heb ik trouwens niet zo veel problemen mee, als het maar gebeurd op plaatsen waar het kan.
 
Snelheid en wheelies heb ik trouwens niet zo veel problemen mee, als het maar gebeurd op plaatsen waar het kan.

Ik ben een keer door een wheeliende motorrijder de berm ingereden omdat hij zijn motor niet onder controle had. Waardoor ik op een daar geparkeerde auto klapte, en die andere motorrijder snel doorreed, mij daar achterlatend, met een motor bovenop me.

Sinds die tijd heb ik weinig begrip voor motorrijders die wheelies maken op de openbare weg.
 
De crux is dat recent motoren met zijspan worden herkeurd tot een motorvoertuig op drie wielen. De geslotenverklaring voor motorfietsen geldt daarmee niet meer voor een dergelijke herkeurde zijspancombinatie!

Gekopieerd van de RDW-site:
Voertuigsoort
Europese voertuigcategorie, gevolgd door de nationale voertuigsoort zoals deze staat geregistreerd in het kentekenregister. De nationale voertuigsoort is afgeleid van de Europese voertuigcategorie.

Als er een carrosserietype is geregistreerd dan wordt deze achter de code voor de voertuigcategorie getoond.


De RDW onderscheidt momenteel de volgende voertuigsoorten:

M1 Personenauto
N1,N2,N3 Bedrijfsauto
M2, M3 Bus
L3e, L4e Motorfiets
L5e, L7e Driewielig motorrijtuig
L1e, L2e, L6e Bromfiets
O1, O2, O3, O4 Aanhangwagen (Oplegger)


Een 'G' achter de voertuigcategorie is de aanduiding voor 'Geländefahrzeug'.

L4e is dus nog steeds een motorfiets, en bordt C11 (Gesloten voor motorfietsen) is in mijn ogen nog steeds van toepassing. (helaas)
 
Jij bent het levende bewijsw, dat juristen betweterige ik wil altijd gelijk hebben idioten zijn. Daar gaat Nederland aan kapot. :r

Joh zelfs de door de gemeente ingestelde werkgroep kwam tot de conclusie in de Lingewaard, dat het percentage motorrijders dat zich misdraagt zo laag is, dat extra handhaving niet noodzakelijk is. Vervolgens gooit diezelfde gemeente de dijk in het weekend dicht, met als argument de overlast die motorrijders veroorzaken. Krommer kan je het niet maken in mijn optiek.

Ja joh? Nooit bij stil gestaan... -O-

Zou het niet iets zijn om daar iets tegen te doen?

Actie op het Malieveld of zo?

Het kan toch niet zo zijn dat we het gewoon zomaar toelaten dat iemand een fout in andermans denkwijze benoemt?!

Daar gaat Nederland immers aan kapot!

Weet je wat?

Als jij een petitie start, dan zal ik 'm ondertekenen voor je! *O*
 
JAWEL HOOR, ENKEL NIET DAAR.

Maar ik wil ook daar, ik wil kunnen rijden waar ik wil.
Net zoals die cabrio die daar toevallig ook net rijd. Ik zie niet in waarom ik daar dan dus niet mag rijden.
Al helemaal op basis van het niet willen handhaven.
Geen tijd geen geld er is altijd wel iets, dus maken ze er maar mijn probleem van dan zijn zij er vanaf :r
Verzin maar iets tegen de echte overlastgevers ipv dit.

..DOET HELAAS WAT AFBREUK AAN JE RELAAS ZOIETS.

Toch even reageren :+
Klopt dat vind ik zelf ook, zo heb ik het niet geleerd en ik ga er ook altijd vanuit dat je bij dit soort taalgebruik af bent.

Waarom ik het er dan toch neer zet?
Wel over nagedacht, de eerste keer volgens mij dat ik wat feller wordt in een posting, ik hou wel van de open middenweg.

Maar, het wordt mij langzaam duidelijk dat je hier met meebuigen en redelijk zijn steeds vaker aan het kortste eind trekt. Altijd vriendelijk en beleefd en ondertussen op alle gebieden maar inleveren.
Kleine groepen die altijd harder schreeuwen en lawaai maken bereiken zoveel meer.

Dus, if you can't beat them, join them..
Ik ben uiteindelijk wel een beetje klaar met alle klagers, betweters enz enz. Dan gaan we maar eens over naar de schreeuwende minderheid. Eens kijken hoe dat bevalt ;)
Misschien wordt er ook wel geluisterd :P

Het voelde stiekum ook wel eens goed om dat neer te zetten 8-) :X

LIJDEN JA? ACH GUS... -O-

ja, ja mag ik }) ik heb het zwaar, mijn haren worden er grijs van :')

Dat dit een verwijzing is naar de uitspraak de goeden moeten maar onder de kwaden lijden had je ook wel begrepen :Y :j
 
Oké, op zich geloof ik dat wel maar Zeerob vertelt toch weer een iets anders verhaal als bewoner van zo n dijk.
Die smerige ramen trillen in je huis open pijpen. Slijptol erin en in de container.


Je hebt het over handhaven, vind ik als bezitter van een E keur demper helemaal niet erg, graag zelfs, maar de handhavers willen blijkbaar niet. -O-
 
Ja. Ik heb op een motor-veiligheid conferentie in Brussel een presentatie gezien van een medewerker van de locale overheid in de Eifel. Het verbod is ingesteld op basis van ongeval cijfers. Bij het overgrote deel van de (dodelijke) ongevallen al daar was een motorrijder betrokken en veelal was het in het weekend.
In de Eiffel gebeuren inderdaad behoorlijk veel ongelukken.
Kleine verzameling van de afgelopen weken:
7 Mei, 3 ongevallen kort na elkaar.
Radio Euskirchen - Der beste Mix!
Innerhalb weniger Minuten drei schwere Motorradunfälle in der Eifel
25 Mei
Simmerath: Motorradunfall: Sperrung der Landstraße 166 aufgehoben
28 Mei
input-aktuell.de
18 Mei, motorrijder overleden
Schwere Unfälle in der Eifel: Motorradfahrer tödlich verunglückt
25 Mei, 5 ongevallen totaal op die hemelvaartsdag.....
Fünf Motorradunfälle am Feiertag: Drei Schwerverletzte
Eifel/Stolberg: Fünf Motorradunfälle am Feiertag: Drei Schwerverletzte
 
Laatst bewerkt:
Toch even reageren :+
Klopt dat vind ik zelf ook, zo heb ik het niet geleerd en ik ga er ook altijd vanuit dat je bij dit soort taalgebruik af bent.

Die mening deel ik niet.
Uiteindelijk gaat het er niet om wie, wat of *hoe* je het zegt, maar dat het de waarheid is.

De speeches van Patton klinken misschien als die van een ongeschoolde bootwerker,
Maar ik zal ze altijd verkiezen boven de eloquente retoriek van Goebbels
 
Die posting inderdaad, ronduit beschamend. :r :r

Mijn motor voldoet aan de wettelijke eisen, ook het geluid.
Ik vind het leuk om met mooi weer soms eens lekker te toeren met mijn vrouw achterop over een dijkje.

En dan ben ik inderdaad hobbyverkeer die van de omgeving geniet. Genieten doe ik op een sukkelgangetje met lage toeren.
Mag ik dat als hobby hebben? Nee blijkbaar.
En ja dat doe ik dan bij mooi weer, bij -10 en ijzel heb ik daar wat minder zin in.

En ja er zijn er tig die er anders over denken en als een idioot voorbij komen.
Daar erger ik me ook aan, maar ook aan petjes in een Golfje enz enz

In mijn optiek is er gewoon één oplossing en dat is handhaven, klaar.

Nu ben ik zogenaamd de 'goede' die onder de slechte moet lijden, aldus het commentaar in de kranten enz.

Ga weg, rot op.
Waarom moet ik lijden, omdat ik mij wel gedraag? omgekeerde wereld. Ze gaan de slechte er maar uitfilteren. Lijkt me een veel beter plan.
Echt handhaven helpt echt wel, doe het maar eens een poosje, zo afgelopen.

Dus juridische stappen tegen die gemeente, mooi. Ik wens de MAG veel succes en steun ze ook financieel. Stoppen die waanzin.

"Mijn uitlaat voldoet aan de eisen dus waarom word ik geslachtofferd?" Mijn boormachine voldoet ook aan de eisen, maar ik weet zeker dat ik het voor elkaar kan krijgen dat ik al mijn buren boos op mij kan krijgen. En ik weet zeker dat ik zover kan gaan dat het juridische ellende gaat worden, met 1 boormachine.

Ik ben het met je eens dat men moet handhaven, maarja. Je pakt er twee, en de rest word via whatsapp en groepskanalen gelijk ingelicht dat 'motorrijden vandaag niet mogelijk is vanwege controles'.

Motorrijders hebben het er gewoon zelf naar gemaakt. Iedereen zag het al aankomen, maar toch massaal met mooi weer naar 'het circuit' gaan. En dan verbaast zijn dat een verbod er daadwerkelijk doorgedrukt word.

Ja wellicht een gevalletje 'een kleine groep verkloot het voor de rest', maar zo gaat het in deze wereld. En ik kan me uiteindelijk niet indenken dat heel fanatiek motorrijdend Nederland ieder weekend weer zit te popelen om op de lekdijk te rijden; die genieten ook van andere wegen.
 
Laatst bewerkt:
En ik kan me uiteindelijk niet indenken dat heel fanatiek motorrijdend Nederland ieder weekend weer zit te popelen om op de lekdijk te rijden; die genieten ook van andere wegen.


En in het verlengde van deze redenatie, met de draconische maatregelen van de lekdijk in het achterhoofd, denk jij dat het gaat duren voordat je daar als motorrijder ook gediscrimineerd gaat worden in het gebruik van de openbare weg waar we allemaal belasting voor betalen?
 
En in het verlengde van deze redenatie, met de draconische maatregelen van de lekdijk in het achterhoofd, denk jij dat het gaat duren voordat je daar als motorrijder ook gediscrimineerd gaat worden in het gebruik van de openbare weg waar we allemaal belasting voor betalen?

Haha! That made me smile! :}
 
Discriminatie?

Omdat je ergens met je motor niet mag rijden ja?
|(


Jij snapt ook wel wat er bedoelt wordt.. Misselijk persoon ben jij zeg :r walgelijk.
Beter ga je naar het tuinier forum, kan je daar lekker klagen over motorrijders.
 
Jij snapt ook wel wat er bedoelt wordt.. Misselijk persoon ben jij zeg :r walgelijk.
Beter ga je naar het tuinier forum, kan je daar lekker klagen over motorrijders.

Echt waar ja? Grappig is dat, ben je niet met de overtrokken reactie van iemand eens, ben je ineens een misselijk persoon, walgelijk gewoon.

Net jouw reactie op een afwijkende mening is uiteraard niets mis. :]

Heb je trouwens een link naar dat forum? :Y
 
"Mijn uitlaat voldoet aan de eisen dus waarom word ik geslachtofferd?" Mijn boormachine voldoet ook aan de eisen, maar ik weet zeker dat ik het voor elkaar kan krijgen dat ik al mijn buren boos op mij kan krijgen. En ik weet zeker dat ik zover kan gaan dat het juridische ellende gaat worden, met 1 boormachine.

Fout, daarmee geef je aan dat je bewust ellende opzoekt met je boormachine.
's nachts om 03:00 even lekker hamerboren in een betonnen muur. tja..
Wanneer je gewoon normaal doet met dat ding krijg je geen ellende met de buren.

Wanneer ik normaal rij met mijn motor, krijg ik geen ellende met dijkbewoners.

De vraag is dus, waarom wordt ik geslachtofferd wanneer ik niets verkeerd doe.

Ik wil jou wel horen wanneer de rijdende rechter aan je deur staat omdat je 's middags om 13:00 een gaatje in de muur geboord hebt.
Ja want die overburen boren 's nachts dus nu moet jij ook stoppen. Door al de geboor van de overburen had je dat natuurlijk allang aan kunnen zien komen. Boor dan ook niet en kijk niet zo verbaasd dat dat niet meer mag. ;) Je gaat maar in een ander dorp boren zeg.
Het lijkt me logisch dat er naar de overburen gestapt wordt toch? of mis ik iets?

Ja wellicht een gevalletje 'een kleine groep verkloot het voor de rest', maar zo gaat het in deze wereld. En ik kan me uiteindelijk niet indenken dat heel fanatiek motorrijdend Nederland ieder weekend weer zit te popelen om op de lekdijk te rijden; die genieten ook van andere wegen.

Ik blijf van mening dat ze die kleine groep dan maar moeten aanpakken, daar ligt de overlast namelijk.
En inderdaad ik rij ook op andere wegen, ik kom daar af en toe. Maar dan wil ik daar ook gewoon kunnen rijden zonder een verbodsbord tegen te komen.
En met het hek van de dam, komen er vast steeds meer verboden, dus snel ingrijpen via de rechter is gewenst.
 
Ik ben het met je eens dat men moet handhaven, maarja. Je pakt er twee, en de rest word via whatsapp en groepskanalen gelijk ingelicht dat 'motorrijden vandaag niet mogelijk is vanwege controles'.

Motorrijders hebben het er gewoon zelf naar gemaakt.

Helemaal met je eens dat enkele herrieschoppers het voor iedereen verpesten.
Nog even en dan kan je met de motor alleen nog over de snelweg..............
Waarom moet een motor een tering-lawaai maken om er lol mee te kunnen hebben?

De overlast is simpel oplosbaar!
Niet alleen vandaag op de Lekdijk maar op ieder moment en overal controle op overmatige herrie.
De 'gewone' motorrijders kunnen dan blijven genieten, ook van dijken langs de Lek!
 
Ik ben een keer door een wheeliende motorrijder de berm ingereden omdat hij zijn motor niet onder controle had. Waardoor ik op een daar geparkeerde auto klapte, en die andere motorrijder snel doorreed, mij daar achterlatend, met een motor bovenop me.

Sinds die tijd heb ik weinig begrip voor motorrijders die wheelies maken op de openbare weg.

Nu gooi jij ook alle wheelieridders op een grote hoop :+ :+ :+ :+

Je moet slechts een hekel hebben aan wheelieridders die specifiek mensen de berm in rijden en en vandoor gaan...
 
Zouden we nu ook bij de gemeente Lopik geld van onze wegenbelasting terug kunnen vragen? We hebben immers wegenbelasting betaald om op de 'openbare'en voor iedereen toegankelijke weg te mogen rijden. Dat is nu niet mogelijk.
 
Terug
Bovenaan Onderaan