Het is er doorheen. Geen motoren meer lekdijk bij Lopik

Ja, maar digitaal heeft een enorme ontwikkeling doorgemaakt en is echt volwassen geworden. Wat ik dan weer jammer vind is dat veel opnamen volkomen kut klinken, maar dat ligt niet aan het medium. Vergelijk het met een racemotor op de Lekdijk, met iemand die niet kan sturen, gaat niks worden.
En met een benzinemotor horen ze je van kilomeeeeters ver weg, weten ze je heus wel te vinden wanneer je crasht, met een ev pas wanneer je begint te rotten...
 
Techniek is niet alleen mijn werk, het is ook mijn hobby. Sinds mijn tienerjaren vreet ik alle informatie over auto’s, motoren, boten, fietsen etc. Alles wat rijdt vaart en vliegt.
Ik heb dus geen idee hoe een verbrandingsmotor werkt, vertel jij het?

Maar je begrijpt niet wat ik bedoel, of je wílt het niet begrijpen.

Een primitieve benzinemotor heeft maar een klein toerenbereik en het koppel is een piek tussen twee dalen. Daar valt niet mee te rijden.
Vandaar de versnellingsbak, daarmee kun je de motor in het beste toerengebied krijgen. Maar om die te schakelen moet je hem ontlasten, daarvoor is de koppeling.
Nu hebben ze in de loop der tijden enorm veel trucs uitgehaald om die benzinemotor te verbeteren, voor een beter koppel kwam de ontstekingsvervroeging, kleptiming verstelling, kleplichthoogte verstelling, turbo’s, compressors, allerlei cilinderopstellingen, allerlei klepopstellingen met allerlei soorten bedieningen, ingewikkelde automatenbakken, vloeistofkoppelingen; allemaal om die ruwe verbrandingsmotor zich geciviliseerd te laten gedragen.

Iets wat elke elektromotor uit zichzelf al doet.

Het gaat er niet om hoe ingewikkeld die motor is, het gaat erom dat ie doet wat ik wil.
Mooi verhaal maar het klopt niet helemaal... Een elektromotor heeft niet een constant koppel, maar meer een constant vermogen over het hele toerenbereik (en zelfs dat niet, maar daar kom ik straks op terug).

In tegenstelling tot een ICE, wordt de hoeveelheid 'brandstof' (=stroom) die je in de motor kan 'pompen' NIET beperkt door het aantal omwentelingen die je kan maken in een bepaalde tijdseenheid. Het is gewoon een kwestie van stroom door de motor jagen en als direct gevolg van de Lorentzkracht gaat de motor draaien:
F = B x I x l, waarbij het magnetische veld (B) over het algemeen constant beschouwd kan worden, even als l de 'lengte' van de spoel. De enige manier om de kracht te vergroten is door de stroomsterkte I toe te laten nemen.

Aangezien er een maximum vermogen is dat je uit de batterij kan trekken, zal dus het koppel (vermogen = koppel x toerental) bij toenemende toerental, afnemen. Kortom je maximum koppel heb je bij 0 toeren. Omdat doorgaans dit koppel zo hoog is (met doorslippen van de wielen of het achterover trekken van de motor tot gevolg), wordt het kunstmatig geknepen en over een bepaalde bandbreedte constant gehouden.

Maar er is nog een component die 'tegenwerkt' en dat is de 'dynamo-werking' van de motor: de befaamde rem-terugwin-kracht. Als de elektromotor draait is er een reactiekracht die Lorentzkracht tegengewerkt door een stroom in tegengestelde richting te laten lopen. Oftewel je effectieve stroom I wordt kleiner naarmate, de motor sneller draait en dus neemt het effectieve vermogen dat door de motor stroomt af naarmate het toerental toeneemt. Dit gaat door totdat de Lorentzkracht en de dynamo kracht in evenwicht zijn en dus de netto kracht 0 en je het maximum toerental hebt bereikt.

Kortom dat verhaal van een constant koppel over de bandbreedte is gewoonweg niet waar.
 


Apk via de achterdeur. Waarom iets keuren als het alleen met certificaat mag worden verkocht.


En moet je de verkoop van slijptollen ook verbieden. 😇
 
Dus, de goeden moeten lijden onder die paar criminelen die een aftermarket demper hebben gekocht.
Oei oei.

Ik rij met handgemaakte uitlaten zonder e-keur of DB Killer, de enige die uitmaakt of het geluid te hard is zijn onze vrienden van de politie.

En wat is er nu mooier dan de mooie brom van een motorfiets?
Of het gejank van een tweetakt.

Ik wil zelfs stellen, mannen die daar niet van kunnen genieten zijn geen kerels.🖕
Kan je die kutherrie dan niet in je eigen rukbunker gaan maken i.p.v. van ander daarmee lastig te vallen.

Jij bepaalt niet wat mooi of lelijk is, ook bepaal jij niet wanneer andere behoefte hebben om het te horen.
Als jij wil slapen of een leuk gesprek wil voeren dan vindt je je het vast ook niet oké als iemand voor je deur +100db muziek komt afspelen.
Er zijn regels afgesproken tot in welke maten je jouw kutherrie mag opdringen aan andere.
Doordat er veel te veel zijn die daar ruimschoots overheen gaan en dat er niet wordt gehandhaafd op deze hufters ontstaat er een situatie dat wegen worden afgesloten.

Is dat de oplossing, absoluut niet maar omdat handhaving schijt heeft aan wat bestuurders gehandhaafd willen hebben worden er maar wegen afgesloten. Allemaal met dank aan de egoïstische eikels die denken dat ze Remy heten.

Ook wel eens buren gehad die continu de muziek veel te hard aan hadden staan. Met de vraag of het wat zachter kon kreeg ik het antwoord dat het toch mooie muziek is. Zelfs al zou het mijn favoriete muziek zijn dan ben je hooguit iets toleranter en is één nummer nog wel oké maar als je het zelfde nummer 12x in een uur door je strot geperst krijgt en op momenten dat je even geen muziek wilt horen dan moet het gewoon over zijn.
 
Laatst bewerkt:
Ik begrijp heel goed wat je bedoelt, maar jij wilt er maar niet aan dat smaken verschillen. En ik vind nou juist dat schakelen en koppelen onderdeel van het genot.

En ik heb absoluut niks tegen elektromotoren, ik gebruik ze dagelijks, in mijn tandenborstel, neushaarverwijderaar, stofzuiger, boormachine, slijptol, het is een pracht uitvinding. 😛 << smiley.

Maar ik heb steeds maar het gevoel alsof jij als super EV fanboy ons een beetje loopt te veroordelen en dat vind ik verre van tof. Mijn prachtige Norton en heerlijke Honda's betitel jij als museumstukken en ik ben het met je eens als je er subsidie voor wilt geven. Maar ik geniet mateloos van dat geplof en dat geschakel en ik hoop dat het me gegund is.

Mwa, een ICE vergelijken met een EV is als of een een schilderij vergelijkt met een digitale foto.
Het schilderij heeft ambacht, kunst en is mooi om naar te kijken, de digitale foto is echter oneindig veel beter in het weergeven van de realiteit.
 
Laatst bewerkt:
Je bent er blijkbaar blij mee dat de motorwereld niet innoveert. Dat men niet verder kijkt en blijft hangen in uiterlijkheden en oude troep.
Het probleem blijft dus bestaan, bijna elke nieuw verkochte motor heeft een uitlaat en vele daarvan worden omgeruild voor een illegaal exemplaar. Zo gaat het al jaren en zo zal het blijven gaan.

Dan moet je ook niet zeuren als straks alle leuke weggetjes zijn afgesloten want daar kun je nu gewoon op wachten.
Evolutie;
6e907dcf-f529-4820-b87c-aad7f9ef1555.jpg

23785046-2.jpg

00077641414141415257A.jpg

Ducati 996S  1.jpg

ducati-998s-fe-04-01.jpg

0007764141414141434BA.jpg

images.jpg

ducati-1198-s-1391965.jpg

Ducati_1199_Panigale_R_(8226624471).jpg

1299-Panigale-Final-Edition-gridpic-2-1000x563.png

panigale-v4-speciale-cerchi-magnesio-my18-02-model-preview-1050x650-0.png

00002441414141465F4Da_321f.jpg

😘
 
De politie bepaalt niet. De wet bepaald. Politie handhaaft.

Jij hebt niet door dat je oorzaak bent van het probleem. Je maakt meer herrie dan toegestaan, daarmee ben jij mede oorzaak van afsluiten van wegen voor motorrijders.
Als jij 60 over het dijkje rijdt met normaal toerental, niemand die er last van heeft.
Het gaat mis als je richting toerenbegrenzer gaat ook met een standaard uitlaat.
 
Mwa, een ICE vergelijken met een EV is als of een een schilderij vergelijkt met een digitale foto.
Het schilderij heeft ambacht, kunst en is mooi om naar te kijken, de digitale foto is echter oneindig veel beter in het weergeven van de realiteit.
Dus als ik het goed begrijp is een EV oneindig veel beter dan een ICE. Okee, zoveel onzin kan ik niet tegenop, maar de admin heeft gevraagd of we er hier mee willen stoppen, dus ga ik er verder niet op in.
 
Dus als ik het goed begrijp is een EV oneindig veel beter dan een ICE. Okee, zoveel onzin kan ik niet tegenop, maar de admin heeft gevraagd of we er hier mee willen stoppen, dus ga ik er verder niet op in.
De eerste digitale foto's stonden qua kwaliteit ook niet n verhouding tot de analoge versies.
Een aantal fossiele fotograven meende ook toen dat digitaal het nooit kon gaan winnen van analoog.
Inmiddels is analoog ook iets van de geschiedenisboeken geworden.

Dus onzin. Ik denk dat dit wel meevalt. Verder in andere topic want ik zag het verzoek pas na mijn posting.
 
De enorme marge straalt er ook van af. 😍
Net zoals de chip capaciteit,voor,de eerste, digitale camara's, steeds verdubbelde en nog een enorme groeipotentie had.(wet van Moore)
Die factor is EV ook nog gegeven,die worden nog 100 maal beter👍
 
De admin heeft gevraagd of we er hier mee willen stoppen, dus ik ben verder gegaan in het EV ja of nee topic.
 
Je hebt gelijk Han.

Heb ik trouwens al medegedeeld dat ik nooit in de buurt van de lekdijk kom,en niet eens precies weet waar die ligt.🤔
Verder pruttel ik voor de lol vooral door de binnenlanden van die heimat en letzebuerg en dan nog eens door de week.
S'avonds cruise ik ook nog wel eens door het schoane NB ,ook daar gen problemen met restricties.
Ik heb eigenlijk nergens last van en leef met jullie mee 🤗 🥳
 
Zwart wit maakt het geen zak uit waar je op rijd.
De motoren moeten gewoon van de dijk. Wel of geen lawaai, ICE of EV allemaal weg.

Ze hebben het dan wel mooi in gesprekken met journalisten over dat de EV bv geen probleem is (in dit geval on-topic)
Maar bij de afsluitingen die er nu zijn staan echt geen onderbordjes EV toegestaan.
Foto: MAG

1626175918489.png


Ook met je (in dit geval Livewire van HD) sta je dus gewoon stil.

En bij de afsluiting van de Zuiderdijk (daar is de foto genomen, de MAG is in verzet)
Staat ook dit sneaky in het besluit: (gejat bij van de MAG)
in het verkeersbesluit wordt - heel slim - ook gesproken over gevaarlijke verkeerssituaties door motorfietsen.

Kortom veel geluid, weinig geluid doet er bij een gevaarlijke verkeerssituatie niet toe.
De motor is gewoon de gebeten hond.

In plaat van elkaar dwars te zitten (verdeel en heers B|) kunnen we beter samenwerken en bv de MAG steunen.
Want we zitten voorlopig allemaal in het zelfde schuitje.
En ja na ons komt vanzelf de volgende groep, kortom stoppen moeten we het.
 
Daarom ben ik dus een maandje geleden ook lid geworden van de MAG, na een paar jaar de intentie gehad te hebben de knoop eindelijk door gehakt.
 
Zwart wit maakt het geen zak uit waar je op rijd.
De motoren moeten gewoon van de dijk. Wel of geen lawaai, ICE of EV allemaal weg.

Ze hebben het dan wel mooi in gesprekken met journalisten over dat de EV bv geen probleem is (in dit geval on-topic)
Maar bij de afsluitingen die er nu zijn staan echt geen onderbordjes EV toegestaan.
Foto: MAG

Bekijk bijlage 1654194

Ook met je (in dit geval Livewire van HD) sta je dus gewoon stil.

En bij de afsluiting van de Zuiderdijk (daar is de foto genomen, de MAG is in verzet)
Staat ook dit sneaky in het besluit: (gejat bij van de MAG)
in het verkeersbesluit wordt - heel slim - ook gesproken over gevaarlijke verkeerssituaties door motorfietsen.

Kortom veel geluid, weinig geluid doet er bij een gevaarlijke verkeerssituatie niet toe.
De motor is gewoon de gebeten hond.

In plaat van elkaar dwars te zitten (verdeel en heers B|) kunnen we beter samenwerken en bv de MAG steunen.
Want we zitten voorlopig allemaal in het zelfde schuitje.
En ja na ons komt vanzelf de volgende groep, kortom stoppen moeten we het.
Het heeft dus idd helemaal niets met geluidsoverlast te maken; dat kon je al zien aankomen. Men wil in zijn/haar duurbetaalde dijkhuisje het liefst helemaal geen verkeer voor de deur. Met behulp van de salamitactiek wordt geprobeerd alle verkeer (alleen de eigen auto niet O-)) te weren.
 
Terug
Bovenaan Onderaan