downsider
Offerings to the God of Speed
- 30 mrt 2008
- 34.967
- 21.687
I r o n i eWens je Han nu dood ??
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
I r o n i eWens je Han nu dood ??
En met een benzinemotor horen ze je van kilomeeeeters ver weg, weten ze je heus wel te vinden wanneer je crasht, met een ev pas wanneer je begint te rotten...Ja, maar digitaal heeft een enorme ontwikkeling doorgemaakt en is echt volwassen geworden. Wat ik dan weer jammer vind is dat veel opnamen volkomen kut klinken, maar dat ligt niet aan het medium. Vergelijk het met een racemotor op de Lekdijk, met iemand die niet kan sturen, gaat niks worden.
Mooi verhaal maar het klopt niet helemaal... Een elektromotor heeft niet een constant koppel, maar meer een constant vermogen over het hele toerenbereik (en zelfs dat niet, maar daar kom ik straks op terug).Techniek is niet alleen mijn werk, het is ook mijn hobby. Sinds mijn tienerjaren vreet ik alle informatie over auto’s, motoren, boten, fietsen etc. Alles wat rijdt vaart en vliegt.
Ik heb dus geen idee hoe een verbrandingsmotor werkt, vertel jij het?
Maar je begrijpt niet wat ik bedoel, of je wílt het niet begrijpen.
Een primitieve benzinemotor heeft maar een klein toerenbereik en het koppel is een piek tussen twee dalen. Daar valt niet mee te rijden.
Vandaar de versnellingsbak, daarmee kun je de motor in het beste toerengebied krijgen. Maar om die te schakelen moet je hem ontlasten, daarvoor is de koppeling.
Nu hebben ze in de loop der tijden enorm veel trucs uitgehaald om die benzinemotor te verbeteren, voor een beter koppel kwam de ontstekingsvervroeging, kleptiming verstelling, kleplichthoogte verstelling, turbo’s, compressors, allerlei cilinderopstellingen, allerlei klepopstellingen met allerlei soorten bedieningen, ingewikkelde automatenbakken, vloeistofkoppelingen; allemaal om die ruwe verbrandingsmotor zich geciviliseerd te laten gedragen.
Iets wat elke elektromotor uit zichzelf al doet.
Het gaat er niet om hoe ingewikkeld die motor is, het gaat erom dat ie doet wat ik wil.
Lekdijk is anders gewoon ouwe meuk, maar wel waar dit topic over gaat…Nou misschien voor je vergelijk tussen fossiel en EV ,wat ook niks met de lekdijk te maken heeft
Analoog vs digitaal, traditioneel vs vernieuwing.
KNMV wil extra RDW-keuring motorfiets na montage andere uitlaat - Nieuwsmotor.nl
In een bericht op haar website meldt de KNMV dat ze voorstander is van een systeem waarbij motorfietsen opnieuw bij de RDW gekeurd moeten worden nadat er een aftermarket uitlaat is gemonteerd. Dit is onderdeel van een bredere geluidsvisie van de Koninklijke Nederlandse Motorrijders Vereniging...www.nieuwsmotor.nl
KNMV wil extra RDW-keuring motorfiets na montage andere uitlaat - Nieuwsmotor.nl
In een bericht op haar website meldt de KNMV dat ze voorstander is van een systeem waarbij motorfietsen opnieuw bij de RDW gekeurd moeten worden nadat er een aftermarket uitlaat is gemonteerd. Dit is onderdeel van een bredere geluidsvisie van de Koninklijke Nederlandse Motorrijders Vereniging...www.nieuwsmotor.nl
Verdien model
Kan je die kutherrie dan niet in je eigen rukbunker gaan maken i.p.v. van ander daarmee lastig te vallen.Dus, de goeden moeten lijden onder die paar criminelen die een aftermarket demper hebben gekocht.
Oei oei.
Ik rij met handgemaakte uitlaten zonder e-keur of DB Killer, de enige die uitmaakt of het geluid te hard is zijn onze vrienden van de politie.
En wat is er nu mooier dan de mooie brom van een motorfiets?
Of het gejank van een tweetakt.
Ik wil zelfs stellen, mannen die daar niet van kunnen genieten zijn geen kerels.
Ik begrijp heel goed wat je bedoelt, maar jij wilt er maar niet aan dat smaken verschillen. En ik vind nou juist dat schakelen en koppelen onderdeel van het genot.
En ik heb absoluut niks tegen elektromotoren, ik gebruik ze dagelijks, in mijn tandenborstel, neushaarverwijderaar, stofzuiger, boormachine, slijptol, het is een pracht uitvinding. << smiley.
Maar ik heb steeds maar het gevoel alsof jij als super EV fanboy ons een beetje loopt te veroordelen en dat vind ik verre van tof. Mijn prachtige Norton en heerlijke Honda's betitel jij als museumstukken en ik ben het met je eens als je er subsidie voor wilt geven. Maar ik geniet mateloos van dat geplof en dat geschakel en ik hoop dat het me gegund is.
Evolutie;Je bent er blijkbaar blij mee dat de motorwereld niet innoveert. Dat men niet verder kijkt en blijft hangen in uiterlijkheden en oude troep.
Het probleem blijft dus bestaan, bijna elke nieuw verkochte motor heeft een uitlaat en vele daarvan worden omgeruild voor een illegaal exemplaar. Zo gaat het al jaren en zo zal het blijven gaan.
Dan moet je ook niet zeuren als straks alle leuke weggetjes zijn afgesloten want daar kun je nu gewoon op wachten.
Als jij 60 over het dijkje rijdt met normaal toerental, niemand die er last van heeft.De politie bepaalt niet. De wet bepaald. Politie handhaaft.
Jij hebt niet door dat je oorzaak bent van het probleem. Je maakt meer herrie dan toegestaan, daarmee ben jij mede oorzaak van afsluiten van wegen voor motorrijders.
Dus als ik het goed begrijp is een EV oneindig veel beter dan een ICE. Okee, zoveel onzin kan ik niet tegenop, maar de admin heeft gevraagd of we er hier mee willen stoppen, dus ga ik er verder niet op in.Mwa, een ICE vergelijken met een EV is als of een een schilderij vergelijkt met een digitale foto.
Het schilderij heeft ambacht, kunst en is mooi om naar te kijken, de digitale foto is echter oneindig veel beter in het weergeven van de realiteit.
De eerste digitale foto's stonden qua kwaliteit ook niet n verhouding tot de analoge versies.Dus als ik het goed begrijp is een EV oneindig veel beter dan een ICE. Okee, zoveel onzin kan ik niet tegenop, maar de admin heeft gevraagd of we er hier mee willen stoppen, dus ga ik er verder niet op in.
Zal hem alvast inkoppen:
Het heeft dus idd helemaal niets met geluidsoverlast te maken; dat kon je al zien aankomen. Men wil in zijn/haar duurbetaalde dijkhuisje het liefst helemaal geen verkeer voor de deur. Met behulp van de salamitactiek wordt geprobeerd alle verkeer (alleen de eigen auto niet ) te weren.Zwart wit maakt het geen zak uit waar je op rijd.
De motoren moeten gewoon van de dijk. Wel of geen lawaai, ICE of EV allemaal weg.
Ze hebben het dan wel mooi in gesprekken met journalisten over dat de EV bv geen probleem is (in dit geval on-topic)
Maar bij de afsluitingen die er nu zijn staan echt geen onderbordjes EV toegestaan.
Foto: MAG
Bekijk bijlage 1654194
Ook met je (in dit geval Livewire van HD) sta je dus gewoon stil.
En bij de afsluiting van de Zuiderdijk (daar is de foto genomen, de MAG is in verzet)
Staat ook dit sneaky in het besluit: (gejat bij van de MAG)
in het verkeersbesluit wordt - heel slim - ook gesproken over gevaarlijke verkeerssituaties door motorfietsen.
Kortom veel geluid, weinig geluid doet er bij een gevaarlijke verkeerssituatie niet toe.
De motor is gewoon de gebeten hond.
In plaat van elkaar dwars te zitten (verdeel en heers ) kunnen we beter samenwerken en bv de MAG steunen.
Want we zitten voorlopig allemaal in het zelfde schuitje.
En ja na ons komt vanzelf de volgende groep, kortom stoppen moeten we het.